• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Verwonding, hoe een bloedende wond te laten stoppen met bloeden.

JJ&A

Diehard Prepper
Iedereen mag ervan denken wat hij wil, mijn tips zijn gebaseerd op eigen ervaring (ook het gebruik van nattokinase) en ik blijf er dus bij.

Door een tip van @kwakster is waarschijnlijk mijn prostaat holte kanker van 0,52 naar 0,48 gegaan, wij hebben dit soort mensen vooral nodig bij een shtf waar de boel plat ligt.

Wij ervaren dat de gezondheidzorg in heel veel dingen in gebreken blijft en er worden ontzettend veel fouten gemaakt.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Onze ervaring met de gezondheidzorg is verbijsterend.

De laatste ervaringen:
Je kan, en moet er soms gebruik van maken, maar houd goed de vinger aan de pols, en zorg dat je zelf ook de nodige kennis verzameld.

Hoogopgeleide mensen worden vaak beter geholpen, en waarom is dat, omdat ze vaak meer ontwikkeld zijn en beslagen ten ijs komen, en dat dwingt respect af, en dat is nodig in een maatschappij waar de verharding overal in door dringt, en geld(winstbelang) speelt steeds meer een rol in de zorg.

Mijn vrouw heeft dus een herseninfarct gehad zou na zorg krijgen en zouden verschillende dingen in werking worden gezet, maar er is niets van gekomen.
Ik heb dus een hartinfarct gehad er zouden verschillende dingen in werking worden gezet maar niets is gedaan.
Zo kan ik wel door gaan, we moeten de zorg niet op een voetstuk plaatsen, en de oude kennis van vroeger verwerpen.

Dit heeft nog wat van die opgedane kennis er staat voor veel dingen een aardige oplossing ook voor oudere mensen met een slecht hart, spit met maar even rustig door:
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/35809-wilg-van-plant-tot-aspirine.html
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/112303-meidoorn-voor-het-hart.html
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw heeft dus een herseninfarct gehad zou na zorg krijgen en zouden verschillende dingen in werking worden gezet, maar er is niets van gekomen.
Ik heb dus een hartinfarct gehad er zouden verschillende dingen in werking worden gezet maar niets is gedaan.
Zo kan ik wel door gaan, we moeten de zorg niet op een voetstuk plaatsen, en de oude kennis van vroeger verwerpen.
Ik vind het spijtig om dat te horen @JJ&A !

Maar het blijft voor mij toch verborgen waar het nu werkelijk aan schort. Vaak wordt er van de patiënt ook wel enige navraag en actie gevraagd, en wellicht is daar winst te behalen?

Eerder hoorde ik jou mopperen over de mededeling dat er een stent nodig zou zijn (meen ik), waarvan je vervolgens langere tijd niets meer hoorde waardoor het op niets uitliep. Waarom onderneem je dan zelf geen actie, of hielp dat niet? Ik zou mijzelf dat niet laten overkomen, of er anders niet over mopperen. De tijd dat alles achter iedereen werd nagedragen is nu toch wel voorbij, en actief voor jezelf opkomen en tijdig navragen is toch wel nodig vandaag de dag.

Kan je wellicht specifieker aangeven, wat er dan nu fout is gelopen? Dan kunnen wij meedenken, en jou wellicht goede tips geven?
 

martin

Mankinds only hope
Onze ervaring met de gezondheidzorg is verbijsterend.
Het zou me niks verbazen dat het vanuit de ander kant bezien (vanuit de gezondheidszorg, naar jullie toe) niet veel anders zal zijn.

Als je als arts, direct of indirect, bij iedere stap die je probeert te maken reacties krijgt dat het allemaal niet goed is, dan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment ook denk van "laat maar zitten"

Ik begrijp dat iedereen op zoek zal gaan naar een soort van 2e opinion. Ik zie dat je ook posts plaats in "het andere forum" (wat uiteraard je goed recht is)
1706254465719.png
Als ik dit als behandelend arts dan voor mijn voeten geworden zou krijgen dan zou de motivatie op een gegeven moment ver te zoeken zijn.

Het is goed dat ik mijn account daar heb laten verwijderen, maar dan krijg je dus een reactie van een of ander zwakzinnig persoon en die komt met:
1706254643226.png
Tja, hoe moet je daar nog overheen. En dat er niet word ingegrepen is in mijn ogen misdadig.

Begrijp me niet verkeerd, kritisch zijn is een prima eigenschap. Maar wees ook kritisch naar jezelf.
Kun je zelf iets doen (of laten) als het gaat om gezondheid? Is er iets te veranderen aan je levensstijl of je eetpatroon?

Je komt steeds met de opmerking over het winstbelang in de zorg.
Denk je werkelijk dat er onder aan de streep geld wordt verdiend aan jouw situatie?
De zorgkosten zijn juist enorm en uiteraard moeten we niet onderdanig ons maar alles laten aanpraten. Maar om nu te denken dat het zorgsysteem alleen maar is opgetuigd om jouw geld afhandig te maken is weer het andere uiterste.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Beste luitjes laten we hier maar niet verder mee door gaan in deze topic.

Ik kijk we of ik ergens anders een goede antwoorden kan geven, ik weet dat jullie het allerbeste met ons voor hebben dank je wel daarvoor.

Laten we dus maar weer Ontopic gaan.
 
Bovenaan