• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vetten.. wat, waar en hoeveel?

RockyFlats

Ruttaan
Die ghee is dat niet gewoon geklaarde roomboter?
@Hermanusb , ook meen ik. Het is een geklaard vet als ik mij niet vergis, en ik zie het zowel op koeienuiersap-basis als op basis van platgeperste zaden. Ik koos het plantaardige vanuit de verwachting dat dat (wellicht) het langst houdbaar is, maar ook vanwege de prijs.

Het is puur voorraad. Mochten de aliëns ons eens vanuit het heelal belagen, dan heb ik in ieder geval genoeg van dat spul om er een paar in gaar te bakken😁
 

Hermanusb

Diehard Prepper
De pressure canner schijnt zo goed te zijn daarkan geen weckketel tegenop.

er is voedsel uit Ww2 gevonden in loopgraven dat 50jaar later er niet mooi uit zag maar wel eetbaar was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

marrid

Survivor
Dat zal best maar ons beviel het niet. Je moet je voorraad opbouwen met zaken die je gezin ook graag eet anders zit je alleen maar met potten die jeniet opentrekt.
 

RockyFlats

Ruttaan
Dat zal best maar ons beviel het niet. Je moet je voorraad opbouwen met zaken die je gezin ook graag eet anders zit je alleen maar met potten die jeniet opentrekt.
@marrid , daar heb je een punt, vanuit "luxe preppen" geredeneerd. Ik houd het zelf meer bij basic preppen van knaagbaar spul, vanuit de overtuiging dat ook simpeler vet of pasta of rijst wel goddelijk zal smaken zodra de doorsnee burger op bloembollen en ratten knaagt.
De crux is dan natuurlijk, dat je dan waarschijnlijk veel meer "tijd en uithoudingsvermogen" kunt preppen voor hetzelfde geld. Voor mij gaat kwantiteit bij het preppen voor "luxe kwaliteit". Het is immers alleen voor noodsituaties, en dan smaakt zee-kaak ook, en is veel langer houdbaar dan Whiskas Adult😉
 

marrid

Survivor
@marrid , daar heb je een punt, vanuit "luxe preppen" geredeneerd. Ik houd het zelf meer bij basic preppen van knaagbaar spul, vanuit de overtuiging dat ook simpeler vet of pasta of rijst wel goddelijk zal smaken zodra de doorsnee burger op bloembollen en ratten knaagt.
De crux is dan natuurlijk, dat je dan waarschijnlijk veel meer "tijd en uithoudingsvermogen" kunt preppen voor hetzelfde geld. Voor mij gaat kwantiteit bij het preppen voor "luxe kwaliteit". Het is immers alleen voor noodsituaties, en dan smaakt zee-kaak ook, en is veel langer houdbaar dan Whiskas Adult😉

Ik prep ook niet voor rampen oid. Ik vond het gewoon Fijn om voor een aantal maanden voorraad in huis te hebben. Als de ellende echt uitbreekt hoop ik dat we onze zeilboot kunnen pakken en uit kunnen varen naar veiliger oorden😜. Maar ik denk dat het gewoon verstandig is om 3 a 6 maanden voorraad te hebben met zaken die we ook graag eten! Ieder zijn ding!!
 
Bovenaan