• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Highway

Last (wo)man standing
Disclipline = vrijheid

http://hetvastendieet.nl/52-dieet-michael-mosley-bbc-documentaire-uitzending-gemist/

Kijk deze docu een keer highway, en oordeel dan weer verder.
Het is me overduidelijk dat je werkelijk niet begrijpt wat mijn betoog is.

Je komt nu met een dieet aan. Met een dieet op zich is niks mis, het heeft te maken met je bewustzijn van wat je eet, hoe je eet, waarom je eet. Dat is op vrijwillige basis, en niet opgelegd vanuit het idee van een machtsmiddel.

Verder is discipline een middel, een methode, die kan helpen om iets te verwezenlijken. Punt is hier: is die discipline geheel uit jouzelf gekomen, of opgelegd door een ander. Zodra dit van een ander komt, is het geheel geen vrijheid maar slaafs gedrag. Je bent dan immers de slaaf van de opgelegde discipline en daardoor is vrijheid afwezig.
 

Papillon

Diehard Prepper
We staan in veel dingen idd lijnrecht tegenover elkaar kwa opvattingen. Feit blijft dat opgelegde discipline kan leiden tot intrinsieke motivatie. En discipline weegt grammen en spijt weegt tonnen.

Als we naar de gemiddelde bevolking van europa en Amerika kijken zien we dat overgewicht een manier van vrijheid is, wat de mens meer schade toebrengt dan een kader lid wat zelf ook afgetraind is en jou ook zo probeert te krijgen.

Dat mensen daar geen zin in hebben is helemaal te begrijpen. Feit blijft dat een 2 handen vol aan eten precies is wat in je maag past. En al het extra soms meer schade toe brengt dan goeds. Dat is niet mijn mening maar komt uit die docu ook naar voren. En het inspireerde mij om weer meer op wedstrijd gewicht te komen.

Kijk en zolang jij prima in staat bent min 5 km binnen 20 minuten te rennen en min 25 x op te drukken met jouw dieet dan heb ik niks gezegd hoor.

Dan zijn er meer wegen die naar Rome leiden.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Juist door afzien van oa een bepaalde hoeveelheid Water en voedsel tijdens oa Trainingen in Woestijnklimaat leert jou lichaam omgaan met .
45 Kilometer met de Zon pal op jou hoofd en 40 of meer graden en dan 1 Veldfles water . Juist door dit afzien dus leer je beter presteren wanneer je zelfs genoeg bij jou hebt .
Of wanneer je de uitrusting moet achterlaten uit noodzaak . Door deze Training leer je dus jezelf te motiveren en het uiterste uit het MINIMALE te halen .
Honger is niet verkeerd .

Mijn schoonzoon heeft trainingen en werk in woestijnklimaat gedaan. Daar was het advies om 6 liter water per dag te drinken. In het team controleerde ze elkaars adem. Als iemand een acetonlucht uitademen moest die persoon verplicht drinken.
 

Highway

Last (wo)man standing
Als we naar de gemiddelde bevolking van europa en Amerika kijken zien we dat overgewicht een manier van vrijheid is

.. ik zou eerder zeggen dat het een reactie is van bewusteloosheid.. gewoon lekker dom je pens vol duwen met shit, en daarna veel betalen aan de dieet goeroe's.

Volgens mij vertaal jij het anders, maar bedoelen we hier en daar wel het zelfde.

Vanuit sport begrijp ik dat je een leeraar toe staat om jou een methode aan te leren zoals discipline, omdat je een prestatie wil leveren, en dat daar een dieet bij past. Als leerling neem je dat aan, totdat je bewust bent hoe dat werkt en je zelf de leiding neemt in dat proces.
 
F

frans81

Gast
Mijn schoonzoon heeft trainingen en werk in woestijnklimaat gedaan. Daar was het advies om 6 liter water per dag te drinken. In het team controleerde ze elkaars adem. Als iemand een acetonlucht uitademen moest die persoon verplicht drinken.

Er zijn verschillende vormen van trainingen .
Maar ook de door mij genoemde is een onderdeel van .
Normaal gesproken slurp je met gemak 6 tot 8 liters weg .
En die heb je nodig .
Ik heb deze info oa ook uit een uitzending / Docu .
Daar werd een bepaald korps / teamleden gevolgd.
Daar kwam dus naar voren dat oa 2 personen hun leven te danken hadden aan deze training . Woestijnmars met nihil aan water . Men leert dus ook omgaan met bijna niets .
Iedereen moest de Camelbak legen en vullen met de inhoud van 1 veldfles .
Mocht ik deze docu nog vinden dan sluit ik een link bij .
 
Bovenaan