• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
F

frans81

Gast
In the 1800s, Sick People Would Consult Cookbooks Before Doctors
http://www.atlasobscura.com/articles/in-the-1800s-sick-people-would-consult-cookbooks-before-doctors

Preserving recipes and healing remedies was an important tradition.
image.jpg

Wat een mooie Keuken en wat een prachtig Fornuis .
Ik ben Jaloers ! En dat ben ik eigenlijk nooit op iets van een ander .
Helaas maak ik nu een uitzondering en laat het TOE :)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Wat een mooie Keuken en wat een prachtig Fornuis .
Ik ben Jaloers ! En dat ben ik eigenlijk nooit op iets van een ander .
Helaas maak ik nu een uitzondering en laat het TOE :)
Moooi he! Ik heb een tijd onderzoek gedaan naar schilderijen en voedsel. Zeer zeer mooie dingen tegengekomen, én, voor een prepper ook leuk, ook heel veel info over hoe en wat men kookte.
 
F

frans81

Gast
Moooi he! Ik heb een tijd onderzoek gedaan naar schilderijen en voedsel. Zeer zeer mooie dingen tegengekomen, én, voor een prepper ook leuk, ook heel veel info over hoe en wat men kookte.

Ja heel mooi . Wanneer je zoiets onder ogen krijgt is het tijd om te DROMEN Haha .
En dan durf ik te zeggen , We zijn vooruit gegaan maar tegelijkertijd een heel eind Achteruit :( ;)
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Gisteren nog eens bij de dokter geweest voor mijn keel/hoest en zij zei dat onderzoek uitwees dat het beste middel voor de keel honing was. Een hoeveelheid geven ze niet, maar ze zei dat ik gerust meerdere koffielepels honing per dag mag nemen. Wel koudgeslingerde honing. Dus ik zit nu constant uit de pot te lepelen (wel telkens met een nieuwe lepel).
 

Highway

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Gisteren nog eens bij de dokter geweest voor mijn keel/hoest en zij zei dat onderzoek uitwees dat het beste middel voor de keel honing was. Een hoeveelheid geven ze niet, maar ze zei dat ik gerust meerdere koffielepels honing per dag mag nemen. Wel koudgeslingerde honing. Dus ik zit nu constant uit de pot te lepelen (wel telkens met een nieuwe lepel).
wat heb jij een geweldige arts!! :thumbsup:

...en als je er nou in die lepel honing ook nog iets 'ceylon kaneel' doet, dus de echte en niet die chinese cassia kaneel, dan verbeterd je algehele gezondheid en dus je keel ook, nog sneller.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
“Een klein, maar groeiend aantal huisartsen en wetenschappers laat zien dat het kan: geen pillen maar paprika.”
In de praktijk zien huisartsen aansprekende voorbeelden. Wat te denken van de diabetes type 2 patiënt die binnen een maand kan stoppen met de insuline die hij al tien jaar lang dagelijks spuit? Of de patiënt die wekelijks in bed lag met migraine en nu hoofdpijnvrij door het leven gaat? Nee, niet door ingewikkelde medische ingrepen, maar door simpelweg heel gericht anders te eten, te bewegen en te ontspannen.
https://nrclive.nl/leefstijl-als-medicijn
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
De supropo is een groente die oorspronkelijk uit Zuid Oost Azié komt en die je voornamelijk bij toko´s en op tropische markten kunt vinden. Er zijn twee soorten sopropo, de lichtgroene en de donkergroene. In Engelstalige landen wordt het bitter melon genoemd, Duitsland Bittermelone, maar in Nederland zeggen we sopropo, een andere naam is Karela. De groente sopropo lijkt in de verste verte niet op een meloen, eerder op een pokdalige courgette.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/100651-sopropo-een-groente-met-geneeskracht.html

[MOD] post aangevuld met citaat van de link [MOD]
 

Highway

Last (wo)man standing
Omdat steeds meer zoetstoffen in onze voeding worden toegevoegd, in brood, in vlees, in blik of potjes groente, even een stukje achtergrond. Temeer er veel mensen aspartaam in hun verwarme gerechten verwerken, zoals koffie of thee en sausjes of kruidenmixen, en zich niet bewust zijn dat ze dan zichzelf vergiftigen.

Aspartaam , de stille moordenaar

... is wereldwijd te vinden als suikervervanger in voeding, frisdranken, zoals Dieet Cola’s en andere dieetproducten. Het zit ook in kunstmatige zoetstoffen als suikervervanger. Aspartaam wordt verkocht als dieetproduct, maar in feite leidt het tot gewichtstoename omdat je hunkert naar koolhydraten, en dat zijn ook suikers. Ook verandert deze stof de chemie van de hersenen. Dus een aanval op de hersenen. Het verandert het dopamine in de hersenen, en is bijzonder dodelijk voor iedereen met Parkinson. Aspartaam is zeer giftig. In Aspartaam zit methylalcohol. Als het bij een temperatuur boven 30 graden Celsius komt, wordt methylalcohol in aspartaam omgezet in formaldehyde en vervolgens in mierenzuur, waardoor weer metabole acidose ontstaat. Formaldehyde is gegroepeerd in dezelfde klasse van gifstoffen als Cyanide en Arsenicum, en zijn zeer dodelijk giftige stoffen. Het enige verschil is dat Formaldehyde langzaam doodt. Mensen doden, gaat gepaard met allerlei neurologische problemen.

lees het gehele bericht op http://bestgezond.nl/index.php/2015/11/09/aspartaam-de-stille-moordenaar/

 

Papillon

Diehard Prepper
Roken schijnt risico op diabetisch en hart en vaatziekten bewezen max te verhogen. Dus dat zou het eerste moeten zijn om uit je systeem te bannen. Dan gezond eten en veel bewegen. Sommige elite eenheden houden de militairen altijd een beetje hongerig. zoals "le chat magre" Omdat een hongerige slanke kat beter zal jagen, kunnen klimmen en rennen dan een dikke haha
 

Papillon

Diehard Prepper
Bij gedoseerd eten heb je ook geen honger. Niemand presteerd beter bij een hongerig gevoel.
toch is het een beproefde methode bij het legion, en andere elite korpsen door de eeuwen heen.

https://www.quora.com/Why-do-French...han-the-soldiers-from-some-other-elite-troops

Chat-maigre or “ skinny cat” is a French military adage and concept grounded on the belief that a soldier should be lean, agile, rustic and mean. Its methodology emphasizes on mental resilience and endurance as number one priority traits to build and seek in a soldier. The methodology draws its source from the belief that a skinny cat will always hunt, fight and survive better than a fat one. This is connected to the concept refered to as la niaque in La Légion. La niaque could be roughly translated as “ grit”. The combination of these two characteristics is obtained - among other things- by litteraly keeping a soldier more or less half hungry. As in never eating enough to feel satisfied but given enough to perform, the rest of the physical resources needed being provided by mental resilience and motivation. That is how you make a “ chat-maigre”.


Ook monniken eten op deze manier, en op de Athos zijn welvaartziekten amper of niet bekend.
 

petroman

SHTF Expert
Tsja:
1) er staat een paar keer "belief" dat betekend "wordt aangenomen, wordt vermoed "
2) venijn zit in de staart: but given enough to perform , dus je krijgt voldoende te eten om te presteren. Dan heb je geen honger in de zin van lichaam heeft energie nodig.
3) monikken hebben een heel ander dagritme, drinken geen alcohol en roken niet etc. Welvaartsziekten zijn een combinatie of beter gezegd opeenstapeling van verkeerde voedings- levensgewoonten.
 
F

frans81

Gast
Juist door afzien van oa een bepaalde hoeveelheid Water en voedsel tijdens oa Trainingen in Woestijnklimaat leert jou lichaam omgaan met .
45 Kilometer met de Zon pal op jou hoofd en 40 of meer graden en dan 1 Veldfles water . Juist door dit afzien dus leer je beter presteren wanneer je zelfs genoeg bij jou hebt .
Of wanneer je de uitrusting moet achterlaten uit noodzaak . Door deze Training leer je dus jezelf te motiveren en het uiterste uit het MINIMALE te halen .
Honger is niet verkeerd .
 

Highway

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Om mensen te manipuleren door ze voeding te ontzeggen zodat ze beter presteren als 'krijger' en daarmee als een slaaf een (over)heerser dienen, verwerp ik met veel afschuw. Voor mij is dat misdadig en crimineel, en ontbeerd het elke vorm van mededogen. Het is gebaseerd op angst, en niet op liefde. Angst zaait angst, dat is overduidelijk zichtbaar in deze methode. Liefde is vrijheid, en laat ontwikkelen.

Dit topic gaat over groeien, ontwikkelen en herstellen, gezien vanuit stoffelijke informatie: voedsel. Met als doel dat een mens zich ten volle kan ontwikkelen en ontplooien, inclusief respect voor zijn medemens en zijn leefomgeving, en dus ook voor alles wat aanwezig is op zijn gastvrouw moeder aarde.

Ik hoop dat jullie eens opnieuw willen nadenken wat je hier allemaal geroepen hebt, want met die methode en theorie van jullie stimuleer je precies die ellende die je juist niet wil.

be05b34eb0d725d032a3e6702e3091f9--do-you-you-are.jpg
 
Bovenaan