• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik zei ook niet dat het onmogelijk is om een alcohol brander te gebruiken als het vriest, het Zwitserse leger heeft het tientallen jaren gedaan! Het is alleen handig om niet te beginnen met alcohol van -10, moet je gewoon even rekening mee houden.
Gewoon wat alcohol op je lijf dragen.
De Trangia heeft ook een winterset met voorverwarmer voor de spiritusbrander.Dat kleinere ding onder de brander.
full35713834.jpg





De braadpan is ook deksel, maar sluit niet helemaal af.
Het vergiet (tevens snijplank en onderzetter) past weer wel helemaal op de pan, maar daar zitten gaatjes in.
multidisk.jpg
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Laatst bewerkt:
@Ray
De Trangia heeft ook een panstand, een inzet om je koffiepercolator of andere kleine pannetjes te gebruiken.
full32479473_a.jpg


Voor de pannen van 1,5 liter zijn er overigens wel deksels verkrijgbaar.

article29171822.jpg


Verder kan je ook een gasbrander en zelfs multifuel aansluiting bij de Tangia kopen.
Gemeten kooktijd spiritus (1 ltr/bij 20ºC): 15’00” min/sec.
Gemeten kooktijd gas (1 ltr/bij 20ºC): 3’46’’ min/sec.
Brandstofverbruik spiritus: 21 gram.
Brandstofverbruik gas: 12,5 gram.
 
P

paulverheijden

Gast
Ik heb vorig jaar deze stove gekocht toen hij voor zo'n €12 in de aanbieding was.
Bekijk bijlage 518

Het ideale is dat hij precies in deze pannenset past, dus da's mooi voor in de BOB. :thumbsup:
Bekijk bijlage 517
@QuickFix Ik zie dat je in januari ook zo'n chinese woodgas stove hebt gekocht. Hoe bevalt ie je tot nu? Ik wil er ook een kopen, maar twijfel of het geen instabiel slap geval is. Het alternatief zou een echte Woodgas Stove Original zijn, maar dan spreken we over een heel ander bedrag, nl 60 euro. Als de jouwe betrouwbaar en stabiel is, ga ik er ook één kopen. Heb je al tijd gehad om hem te gebruiken?
 
Bovenaan