• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vuur op zee

Camillo

Prepper
Beste mede preppers,
Sinds het kijken van het televisieprogramma 'The raft' op RTL 5 zit ik met een prangende vraag waarop ik het antwoord niet kan vinden, waarschijnlijk is de reden hiervoor dat het niet mogelijk is?
Ik vraag mij dus af óf het mogelijk is om vuur te maken om bijvoorbeeld vis te bakken en dergelijke op een rubber bootje op zee? Ben zeer benieuwd naar jullie mening!
 

Nomad

Diehard Prepper
Van wat ik er van weet, ik ben geen expert, is vuur op het vlot uit den boze @Camillo.
Dat vlot is van cruciaal belang. Om die reden is het mes aan boord ook niet puntig.

In de show hebben ze een glimmende schaal aan boord, die zouden ze wel kunnen gebruiken om water warm te maken, maar koken zal hem niet worden denk ik.

Wel een leuk programma overigens. Leuk om te zien wat er belangrijk is om te overleven en hoe verwend sommigen zijn.
Het punt is, de tocht is niet uitzichtloos. De deelnemers weten dat ze vier tot zes dagen onderweg zijn.
Dus waarom zou je opgeven? Het eind is toch in zicht?

Ook erg leuk om te zien hoe de deelnemers omgaan met zeeziekte. Sommigen vinden zich zo zielig en blijven er in steken, anderen accepteren het en herpakken zich. Leuke en leerzame show.
 

dubbel0

Diehard Prepper
het antwoord is " nee" je eet de vis en vooral de ogen ( zit vocht in ) maar rauw.

vuur is in elke zee situatie veiligheids bedreiging nummero uno. ( niet alleen in reddingsvlot situaties) maar ook aan boord van schepen, boorplatformen en wat dies meer zij.
 

Myronprps

Prepper goeroe
als je heel snel en hard wrijft over de onderkant van de pan krijg je het ook wel aan de kook, duurt even maar dan wel een lekkere warme maaltijd.
 

Flos

SHTF Expert
Als ik nog een klein Floske was , was er op de Nederlandse tv een programma, ,, de straten maker op zee show ,, misschien dat ze het daar weten.
 

AWOL

Prepper goeroe
In een stalen sloep zou het toch wel moeten kunnen ;) ?
Maar...waar haal je brandstof vandaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: jobs

AWOL

Prepper goeroe

dubbel0

Diehard Prepper
In een stalen sloep zou het toch wel moeten kunnen ;) ?
Maar...waar haal je brandstof vandaan?

tis allemaal "plastic" vandaag de dag , en vroeghah ( toen de plietsie nog op swienn reed) wast hout. "moet kunnen, moet kunnen" tja, alles kan. vanuit de cursus(en) overleven op zee welke ondergetekende gevolgd heeft ist een no go area, vuur in combinatie met reddingsmiddelen.

najah, om te testen :) is het natuurlijk altijd leuk :)

 

HenkV

Survivor
Met een vergrootglas en geduld kun je als de zon schijnt in ca 15 minuten een kopje water laten koken. Zo heb ik ooit thee gemaakt op mijn zeilboot.
 
Bovenaan