• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Waar ga jij schijten?

martin

Mankinds only hope
Ik snap niet zo goed waarom je dit zou doen?


En ik snap jou uitleg niet zo goed.

Met het woord "dit" bedoelt @marzan het onderwerp:
"Wie heeft een composteren plee?"

Dat was ook mijn vraag die ik gesteld heb in het begin van het draadje.

Ik heb voor heel veel zaken een plan B maar niet voor mijn toilet want die zal het altijd blijven doen want ik heb geen rioolaansluiting in Nederland maar een IBA/Septic tank. De afvoer werkt op zwaartekracht (zoals bij de meeste mensen) en als er geen water zou zijn dan heb ik nog mijn waterbron die ik zou kunnen gebruiken om het geheel door te spoelen.
 

JJ&A

Diehard Prepper
@mrsjones mijn zoon heeft een camper gebouwd en hij heeft daarin een commercieel compost toilet gezet en ik moet zeggen ondanks dat het een kleine ruimte is waar dat ding in staat je totaal niets ruikt (hij maakt wel gebruik van een kleine ventilator zoals in computers wordt gebruikt) de ontlasting mengt hij met van die cocos vezel blokken zoals je bij de Action kan kopen. het toilet is na ongeveer een 3 weken vol en het restproduct kan hij zo overal bij het groen afval zetten en ik denk ook zo in een tuin gebruiken. Ik zal hem vragen om wat details van dit toilet (goedkoop was het niet tov een chemisch toilet) hierbij nog een download link naar een goed pdf boek over compostering the humanure handbook https://weblife.org/humanure/ dit is de derde editie, er is een vierde editie maar die is enkel te koop.
gr will
Het gezondste volk.
De Hunza's gebruikten hun menselijk gecomposeerde afval.

https://weblife.org/humanure/chapter7_1.html
Volgens Tompkins (1989): "In hun bemesting geven de Hunzakuts alles wat ze kunnen terug aan de grond: alle plantaardige delen en stukken die niet als voedsel voor mens of dier zullen dienen, inclusief gevallen bladeren zoals het vee niet zal eten, gemengd met hun eigen gekruide uitwerpselen, plus mest en urine uit hun schuren. Net als hun Chinese buren bewaren de Hunzakuts hun eigen mest in speciale ondergrondse vaten, vrij van vervuilbare stromen, om daar een goed half jaar te worden gekruid. Alles wat ooit leven had, wordt nieuw tot leven gebracht door liefdevolle handen."

--------------------------------------------------------
Ik moest af en toe wel gniffelen om de taal gebruik.
 
Bovenaan