• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Waar ga jij schijten?

Wafels

Diehard Prepper
Hallo @M van der Lugt , indien het u te doen is voor een noodtoilet dan is het misschien interessant om het zelf te maken , dit is veel goedkoper dan zo'n kant en klaar toilet te kopen .Zo'n toilet bril met een urine scheider is los te koop (had ik gezien bij Google , http://www.carbethhutters.co.uk/code/toilet.html ) en het compost deel is zelf goed te maken . Hier is een pdf boek over dit onderwerp https://weblife.org/humanure/ aan de rechter zijde staat de download link voor versie 3 van het boek , dit is gratis , versie 4 is enkel maar te koop . en als je op homemade '' humanure '' toilet zoekt krijg je een hoop informatie over hoe je het ka maken maar ook in de pdf staat hoe je het moet maken ;)
gr will
 

PBear

Mankinds only hope
Hallo @M van der Lugt , indien het u te doen is voor een noodtoilet dan is het misschien interessant om het zelf te maken , dit is veel goedkoper dan zo'n kant en klaar toilet te kopen .Zo'n toilet bril met een urine scheider is los te koop (had ik gezien bij Google , http://www.carbethhutters.co.uk/code/toilet.html ) en het compost deel is zelf goed te maken . Hier is een pdf boek over dit onderwerp https://weblife.org/humanure/ aan de rechter zijde staat de download link voor versie 3 van het boek , dit is gratis , versie 4 is enkel maar te koop . en als je op homemade '' humanure '' toilet zoekt krijg je een hoop informatie over hoe je het ka maken maar ook in de pdf staat hoe je het moet maken ;)
gr will
Bedankt voor je post @Wafels met link naar het downloadbare boek over "humanure". Ik heb inmiddels een stukje van dit zeer uitgebreide en diepgaande boek gelezen. Een schat aan informatie o.a. over diverse soorten composttoiletten. Erg behulpzaam om mijn zelfgebouwde composttoilet op verantwoorde wijze in gebruik te kunnen nemen.
 

Wafels

Diehard Prepper
@PBear , ik heb daar niet bij stilgestaan anders had ik die download link wel veel eerder bij de post van nuttige sites gezet , inmiddels is er al een vierde uitgave van dat boek maar die is (nog) niet gratis te vinden . mbt je compost toilet mijn zoon gebruikt in zijn compost toilet die cocos vezel blokken van de Action .
gr will
 

mrsjones

Diehard Prepper
Dank jullie wel voor de reactie. Wij hebben een separator gekocht. En zijn nu bezig alles te verzamelen om eentje in elkaar te flensen.
 
D

Deleted member 2825

Gast
Goed om te weten dat een septic tank niet mag in Nederland. Afgelopen maand wat tijd geïnvesteerd in homemade toilet papier en septic tank ontwerpen :(

De compost kan direct gebruikt worden voor de grond waar geen gewassen voor menselijke doeleinden verbouwd worden. Of op een stuk grond en dit 2 jaar braak laten liggen mag ook. Al schijnen de meeste ziektemakers na 6 maanden al weg te zijn.
 

PBear

Mankinds only hope
Holy shit Mrs Jones, long time no see 🙃

In een eerdere post heb ik een zelfgemaakt compost toilet beschreven (voorzien van foto's) gemaakt van een gekochte WC-bril en wat afvalhout. De fecaliën worden opgevangen in een plastic emmer en afgedekt met zaagsel. De urine gaat via een trechter in een plastic fles, die afzonderlijk geleegd kan worden. Kosten ca. 20 euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel

Roel

Mankinds only hope
Het fijne van zo'n blauwe piepschuim bril is het comfort in de winter.
Hoe koud ook, je gaat zitten en hebt meteen warme billen. Binnen zit een aparte afvoer voor urine en de rest gaat in een rvs emmer.
Het afdekken gaat altijd met houtspanen/krullen, deels van de motorzaag, grotendeels van de vlak-en van diktebank.
En je ruikt er niets van. 👍
 

Roel

Mankinds only hope
Tja @Flos, daar heb je een punt, maar ik kies toch voor papier, we hebben dat natuurlijk niet voor niets geprept...;)
En in geval dat het op zou raken, kies ik voor droog maisblad, dat werkt redelijk en kietelt denk ik minder aan de billen dan hooi...
 

PBear

Mankinds only hope
Tja @Flos, daar heb je een punt, maar ik kies toch voor papier, we hebben dat natuurlijk niet voor niets geprept...;)
En in geval dat het op zou raken, kies ik voor droog maisblad, dat werkt redelijk en kietelt denk ik minder aan de billen dan hooi...

Tja, daar noem je zo wat. Ik heb nauwelijks wc-papier geprept.
Misschien niet nodig geacht door mijn ervaring in Sri Lanka, waar een fles water en het gebruik van de linkerhand de schoonmaak operatie doet.

Maar bij een compost-toilet gaat die vlieger niet op, omdat het water ergens in weggespoeld moet worden.

Aangezien ik geen maisveldje heb, zou ik een flinke voorraad wc-papier moeten preppen of toch weer een abonnement moeten nemen op een papieren nieuwsblad. Reclamefolders zijn niet erg geschikt materiaal, want te glad om iets op te nemen.

Ingeval van hyperinflatie zouden we nog ons toevlucht kunnen nemen aan bankbiljetten.
Nòg een reden om tegen CBDC's te protesteren.... 😁
 
  • Haha
Waarderingen: JJ&A

marzman

Diehard Prepper
Ik snap niet zo goed waarom je dit zou doen? Mijn toilet zit gewoon op het riool, soms is het hier (Vlaanderen dus) verplicht om een septische tank te hebben ondanks dat je op het riool zit aangesloten dan moet je wel en als het niet kan dan omdat er geen aansluiting is moet het ook. Maar anders? Mensen die het hebben (omdat het moet bij nieuwe woningen in Vlaanderen ondanks een aansluiting op het riool) hoor ik regelmatig klagen en op het riool heb ik nooit die problemen.

En als het zou moeten zou ik een kant en klaar oplossing zoeken, zoals hier in het topic gegeven of desnoods een porta potti. In Vietnam doen ze het niet eens en daar is het riool ook niet top. Het toiletpapier gooien ze appart weg in een pedaalemmer omdat anders de boel verstopt raakt.
 

Flos

SHTF Expert
Ik snap niet zo goed waarom je dit zou doen? Mijn toilet zit gewoon op het riool, soms is het hier (Vlaanderen dus) verplicht om een septische tank te hebben ondanks dat je op het riool zit aangesloten dan moet je wel en als het niet kan dan omdat er geen aansluiting is moet het ook. Maar anders? Mensen die het hebben (omdat het moet bij nieuwe woningen in Vlaanderen ondanks een aansluiting op het riool) hoor ik regelmatig klagen en op het riool heb ik nooit die problemen.
En ik snap jou uitleg niet zo goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel
Bovenaan