• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wandel/Fietskar

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Twee jaar geleden kwam ik dit type Koga Miyata Chela al tegen op MP . En het beviel mij meteen . Echter de al geplaatste biedingen niet

. Met 450 € aan leiding zag ik er meteen vanaf . Zelfs het verder info vergaren . Niet echt iets voor mij om zelfs dat niet te doen. Maar ! Op 10 Juni een nieuwe kans . Op hetzelfde mp wederom dit model en met vraagprijs 200 € .

Het stond echter vermeld als een ophaler pff . Dat gaat dus niet lukken onder de huidige omstandigheden wist ik al meteen . Dan maar even om telefoonnummer vragen en overleggen . Gezien ik altijd via minimaal plan A en B tewerk ga zit het meestal wel safe . Mensen kwamen nooit in de buurt van hier en met de post werd uitgezocht . Ook had ik al een oproep via prepperpost gedaan en mijn kansen berekend van deze oproep . Het stond bovenaan



Zoals gehoopt reageerde @Tanfana al heel vlug en kreeg ik een brede smile . Via een meeting dat weekend zou @Tanfana het uiteindelijk overdragen aan @Pignonwiel die zomaar even 70 km wil omrijden met voltallige gezin om het hier te bezorgen . Een groeps knuffel

met de 5 personages die hier bij betrokken waren .


Maar waar gaat het nu over
. Het gaat over een Fiets karretje dat tevens als trolley omgebouwd kan worden en waar zelfs voor het gemak een stoeltje en tafelblad in verwerkt zit . Een multitool in ander jasje haha .Het type wiel is echter niet echt geschikt voor los zand of ruiger terrein . Je kan niet alles hebben



Na mijzelf veel ingelezen te hebben via de info voorhanden en via www werd ik alleen maar nieuwsgieriger en duurde het wachten op bezorging lang .


Eindelijk is het dan Zondag 20.12 u +- en gaat de bel . De bezorg familie met de Koga-miyata Chela.


Even een snelle check of alles erbij zat en dan eerst iedereen wat te drinken en een stuk ( je ) chocoladetaart . Na wat bijgebabbeld te hebben over uiteenlopende onderwerpen werd het tijd voor hun om te vertrekken richting huis en Klaas-vaak / het Zandmannetje .


En toen pas volgde de check van de kar .


Enkele kleine gebreken waren zo gevonden . Zo ook een zwakpunt gerelateerd aan te zwakke/ verkeerde gespen van het op spanning verstelbare zit gedeelte van de stoel .

Men had dit al vast gezet met naald en garen . Helaas niet correct . Het liep scheef af . Dat word dus een nieuwe zitting naaien .

Ook ontbrak een kunstof busje waar een borpen in valt van zitvlak constructie .

Zo ook nog wat beschadigingen aan de harde afdekplaten .


Al bij al acceptabel gezien hoe lang al in gebruik .


Wat tevens een pluspunt is , is dat het een inmiddels gemoderniseerde versie is . Een totaal nieuwe stabilisatie set en twee vernieuwde snelspanners . Dit werd in den beginne door Koga gratis verstrekt. As bleek te zwak van constructie en de kar was onstabiel achter de fiets . Nu is dat compleet verholpen en dat bleek tevens tijdens een proefrit vandaag . Je merkt nauwelijks dat het achter de fiets zit . Oké je voelt af en toe een duwtje maar dat is het dan ook.


Het aan en afkoppelen gaat doormiddel van links en rechts een forse bayonet koppeling die zich soepel laat bedienen en zeer solide een verbinding maakt met de steekas .


Aan de onderzijde van de kar bevind zich aan iedere zijde een pootje . Ook nu weer zeer solide en stabiel . Fiets met kar staan perfect geparkeerd . En je kunt zelfs plaatsnemen in het stoeltje .

Om bij de onderste grote tas te kunnen moet je het zitvlak van het stoeltje omhoog doen . Dit is inmiddels snel te doen door het gebruik van een in rvs uitgevoerde vleugelmoer .

Tassen zijn degelijk maar hebben hun irritaties . Vooral door constructie en gekozen materialen gaat het benaderen van de binnenkant niet echt snel .Tamelijk stug materiaal . Waterdicht !? Ik denk het niet . Dit gerelateerd aan vooral de ritsen .

Maar geen geklaag ! Een grote regenhoes is bijgeleverd .

De gespen waar de tassen mee aan het frame zitten laat ik ongewijzigd . Ja het is effe wennen dat af en aankoppelen maar het kan goed .



Via een link met wat gerichte product info , Oa een review uit het begin dat het product op weg naar de markt was en foto's .

Ik denk dat ik een apparte tas ontwerp die ik op het tafelblad kan monteren . Dit zit namelijk direct boven het wiel . Ideaal om boodschappen mee te vervoeren . Spul uit diepvries en koeling verzin ik nog wat op .
Heb daar mooi spul voor .

Vele foto's zeggen toch net iets meer dan alleen maar woorden .

Het bijgeleverde 12 V rollable / Flexible Solarpanel heeft een tot nu toe voor mij nog onbekend wattage / vermogen .


https://www.lismarq.com/post/technotip-koga-miyata-chela

20210614_000216.jpg 20210614_000143.jpg 20210613_212957.jpg 20210613_235744.jpg 20210613_214326.jpg
 
Bovenaan