• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wandelschoen

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb sinds vandaag een soort Meindl schoenen waarvan ik het bestaan niet kende !
Het is een veiligheidsschoen ( Werkschoen in BC uitvoering . De Meindl Airstream GTX
Voorzien van Stalenneus en Zaagbeveiliging ( Class 1 cut protection to 20 m sec ) , en voldoet aan EN 20345 SB , en EN 17249 klasse 1 ( Zie Link 3 met wat deze EN nummers inhouden ) . Kevlar Frontal Protection .
Deze schoen zou tevens 33 % meer ventilatie hebben dan andere schoenen .

Ik heb er zojuist een stuk op gelopen en het loopt zeer lekker deze Boot .
Eigenlijk zie ik alleen maar voordelen in dit ontwerp . Ook de Hoge rubberen rand is een must . Water en stoten maken minder kans .

Zoals de link al vermeld zit er een ingebouwd pompsysteem in die oa ook het vocht helpt afvoeren .
Deze oerdegelijke BC Veiligheids ( Prepper Wandelschoen ) gedraagt zich zoals zijn Broertjes en zusjes in dezelfde range .
Loopt zelfs een beetje beter gedempt lijkt het . Voor nu tijdens dit korte testje vind ik het zelfs beter lopen dan de Huidige Meindls in mijn bezit ( De Engadin en M1 ) .

De prijs die ik er voor betaald heb is een lachertje en in mijn portemonee viel het nauwelijks op ! Schoenen zijn slechts een paar keer gedragen en dat is ook te zien en te voelen .

Zie Link 2 met oa uitleg Airstream .

https://www.grube.de/meindl-airstream-93-644-38/

https://www.safetywinkel.nl/schoenen/meindl-airstream-detail

http://www.hse.gov.uk/foi/internalops/oms/2009/03/om200903app6.pdf

Bekijk bijlage 12841 Bekijk bijlage 12842 Bekijk bijlage 12843 Bekijk bijlage 12844

@Changing the Mindset dit was eigenlijk echt iets voor jou dit type schoenen ;)

Ik ben er vandaag toch mee naar de zeer bekwame all round bergschoen schoester/ gegaan .
Dit wegens knelpunt aan de voorzijde linker voet .

Als ik geduld had dan zette ie ze van Zaterdag tot en met Maandag in een speciale leest .
Schoenen worden met een bepaald goedje aan de binnenzijde bevochtigd / overdreven nat gemaakt en wat opgerekt .
Dan mag ik twee dagen test lopen en bij problem solved hoef ik pas 5.50 Euro te betalen .

Dat is pas een Deal ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er vandaag toch mee naar de zeer bekwame all round bergschoen schoester/ gegaan .
Dit wegens knelpunt aan de voorzijde linker voet .

Als ik geduld had dan zette ie ze van Zaterdag tot en met Maandag in een speciale leest .
Schoenen worden met een bepaald goedje aan de binnenzijde bevochtigd / overdreven nat gemaakt en wat opgerekt .
Dan mag ik twee dagen test lopen en bij problem solved hoef ik pas 5.50 Euro te betalen .

Dat is pas een Deal ;)


Ik heb vandaag de schoenen opgehaald ;)
Toen ik binnenkwam werd de rechterschoen pas uit de leest gehaald .
Rustig weer naar huis en passen maar .
Wat een opluchting ! Geen knelpunten meer en lekker wat ruimte .
Schoenen zitten nu als gegoten .
Wel ga ik verschillende zooltjes testen en deze keer met steun .
Me happy en maar 5.50 Euro . Normaal 7.50 zei zijn Vrouw , en ze was er ook niet blij mee dat ie weer de oude prijs gehanteerd had :(:D

Edit

Schoenen hebben mij nu totaal 23.50 Euro gekost :hug:
Lang leve de verassende Carboot sales :rolleyes:
 
Bovenaan