• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wandelschoen

CrossbowClan

Diehard Prepper
@frans81 het zijn bruine legerkisten, geen groene. Ik heb er twee foto's van gemaakt maar het lukt me niet om ze van mijn nieuwe Galaxy A6 over te zetten naar mijn laptop. Bij mijn vorige phone ging dat vrijwel automatisch, nu dus niet. Mocht jij mij kunnen uitleggen hoe ik die foto's kan overzetten... graag :cool:
 
F

frans81

Gast
@frans81 het zijn bruine legerkisten, geen groene. Ik heb er twee foto's van gemaakt maar het lukt me niet om ze van mijn nieuwe Galaxy A6 over te zetten naar mijn laptop. Bij mijn vorige phone ging dat vrijwel automatisch, nu dus niet. Mocht jij mij kunnen uitleggen hoe ik die foto's kan overzetten... graag :cool:

Ik ben keurenblind Pfff . Je hebt gelijk ze zijn BRUIN ;);)
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
@frans81 de foto's staan inmiddels op de laptop, maar hier heb ik een url nodig??? mijn foto's staan in "afbeeldingen" en hebben geen url.

En wat betreft de harde zolen... dat vind ik juist fijn, want hoe meer demping des te meer afzetkracht je verliest en des te zwaarder je loopt. Volgens mijn ervaring hoor :fluit:
 
F

frans81

Gast
@frans81 de foto's staan inmiddels op de laptop, maar hier heb ik een url nodig??? mijn foto's staan in "afbeeldingen" en hebben geen url.
@frans81 de foto's staan inmiddels op de laptop, maar hier heb ik een url nodig??? mijn foto's staan in "afbeeldingen" en hebben geen url.

Naast plaats reactie ( Bestand wijzigen ) staat een knopje " Upload bestand " ! Middels dat kun je direct via laptop uploaden naar forum . Gewoon jou bestand kiezen onder Afbeeldingen en klaar is kees . Foto"s worden vanzelf verkleind .
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
@frans81 Ik moet eerlijk toegeven dat ik ze na mijn diensttijd een jaar of acht niet gedragen heb, maar toen ik weer afstanden ging lopen heb ik ze direct weer uit mijn plunjebaal getrokken. Dus van de 36 jaar zijn ze 28 jaar gebruikt... dat is pas waar voor je geld, en ik heb ze gekregen (en wel verdiend ook!) :lol:
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Bizar, bij mij waren ze al glad tijdens de diensttijd. En dan probeerde ik nog zo min mogelijk te lopen.
Nou, ik heb genoeg gelopen tijdens mijn opleiding tot sergeant Painfbat (pantser infanterie bataljon). Marsen dwars door het veld, speedmarsen met volle bepakking en groepswapens (TLV en MAG) en een keer 100 km in 24 uur met lichte bepakking gelukkig (pukkel, koppel en wapen, Fal 7.62. Dat was ook een aantal km door water lopen, tot boven mijn knieën. Daar en toen heb ik geleerd wat ik aankan. Voor mijn zoon (17 jr.) zou de diensplicht niet slecht zijn, en mijn kind zal niet de enige zijn.
Maar dat is :off:
 
D

Deleted member 192

Gast
Wij vervingen de de zolen door Vibram zolen.
Wel bij een goede schoenmaker doen.
Die vibramzolen gaven meer grip en ietsje meer demping bij je hiel.
Sleten echter ook wat sneller.
Echter nooit blaren en last van je enkels of knieen.
Ik denk dat mijn voeten gevormd zijn naar die kisten:)rolleyes:),
want met moderne wandelschoenen heb ik wel problemen.
Ze zijn gewoon te zacht, te comfortabel.
Maar dat is voor ieder persoonlijk.

Heb wel eens een halfslachtige poging gedaan om vergelijkbare kisten te vinden, doch niets gevonden.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Bizar, bij mij waren ze al glad tijdens de diensttijd. En dan probeerde ik nog zo min mogelijk te lopen.
Die van mij ook, en toen ik ze na een jaar of 20 uit de plunjebaal pakte braken ze gewoon in stukken. En de nieuwe die ik nog snel gewisseld had voor het afzwaaien moeten nog ingelopen worden.
 

Ray

SHTF Expert
Die van mij ook, en toen ik ze na een jaar of 20 uit de plunjebaal pakte braken ze gewoon in stukken. En de nieuwe die ik nog snel gewisseld had voor het afzwaaien moeten nog ingelopen worden.
Apart he, dat sommige zolen uitharden met de tijd en gewoon breken. 'k Had eens een paar schoenen meegekregen van @Flos voor een andere prepper en die zagen er uit als nieuw, maar de zolen waren klef en bros geworden en braken nog zonder er op te lopen.
 

Flos

SHTF Expert
Apart he, dat sommige zolen uitharden met de tijd en gewoon breken. 'k Had eens een paar schoenen meegekregen van @Flos voor een andere prepper en die zagen er uit als nieuw, maar de zolen waren klef en bros geworden en braken nog zonder er op te lopen.
Die zijn in de afval container beland denk ik.
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Ik heb geleerd dat je de zijkant van je zolen en je hakken ook moet insmeren met schoenpoets, een nacht laten intrekken en dan uitpoetsen.
Misschien hebben mijn kisten het daarom zolang uitgehouden. :rolleyes:
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
of je loopt gewoon minder dan dat je zegt. Heb in de aanloop van de vierdaagse 2 paar aan gort gelopen. Ja, de zelfde bruine kisten die iedere diensplichtige toen kreeg.
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
of je loopt gewoon minder dan dat je zegt. Heb in de aanloop van de vierdaagse 2 paar aan gort gelopen. Ja, de zelfde bruine kisten die iedere diensplichtige toen kreeg.
De laatste 10 jaar loop ik zo'n 120 km. per jaar, verdeeld in etappes van minstens 20 km. dus zo'n 4 tot 5 uur lopen over wegen en zand- en bospaden.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Harde zolen zijn leuk tot dat het koud word en gaat vriezen en dan glij je zo op je smuigeltje :D
Loop ook nog steeds graag op legerkisten maar merk toch wel dat zeker met bepakking daar wij wonen het erg prettig is met goede demping. Merk wel dat ik eerder vermoeid ben maar minder last heb van de knieen.

Gelukkig heb ik voorlopig geen schoenen te kort dankzij de schoenen aankoop bij @frans81 voor de lowa dessert heeft goed dienst gedaan van de zomer. Nu ben ik helemaal blij met de Haix schoenen met rits omdat X te veel in de weg zit en de schoenen met veters met geen mogelijkheid dicht krijg :lol:

Een merk wat mij erg heeft verrast is het merk Merrell, niet bijzonder duur maar toch een erg goede kwaliteit. Vorig jaar de MOAB 2 GTX heren schoen gekocht (dames schoenen pas ik niet) en echt heel veel gedragen. Vooral doordat ze echt niets wegen en door de goede demping zijn ze (voor mij dan) ook geschikt voor hardlopen over ongelijke ondergrond. Enige nadeel is dat ze niet waterdicht zijn. Heb ze nu een jaar en nu merk ik wel dat de steun er uit is, en dat voor een schoentje van 70 treuros.

Overigens het enige 'probleem' wat ik altijd heb is dat ik altijd de veters stuk trek. Ik trek de veters altijd graag strak aan met als gevolg dat de buitenkant kapot gaat langs de veteroogjeso_O (ook hier langleven de Haix haha)
 
Bovenaan