• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Was het geprep nou echt nodig voor de 2020 ellende

marzman

Diehard Prepper
Als het onder controle is en de coronavirus crisis wordt zo goed als afgelopen beschouwd dan wordt het pas interessant. Dan worden de rekeningen aan elkaar gepresenteerd. Ik ben dan ook benieuwd hoe bepaalde landen zichzelf gaan opstellen tegenover elkaar.
Er wordt nu vrij snel op Europees niveau geschakeld als je kijkt naar vacineren en maatregelen omtrend Engeland (wat denk ik verder weinig zin heeft, waarschijnlijk hebben ze daar die nieuwe variant alleen maar eerder ontdekt en zit die overal, maar op zich logisch dat de grenzen worden gesloten om dat uit te zoeken, dat hadden we in het begin van dit jaar beter ook gedaan). En er wordt ook over nagedacht dat er genoeg vaccin moet zijn voor Afrika (natuurlijk is dat ook eigen belang bij een pandemie).

In het begin ging dat een stuk slechter toen landen elkaars voorraden van mondkapjes bijna steelden.
 

wildemossel

Diehard Prepper
Iedere prepper doet wat m goed lijkt, ik zal t uitleggen. Mijn voorbeeld ik heb overdreven, dat komt omdat ik in een risicogroep val.
De afgelopen 8-9 maanden heb ik volledige lockdown geleefd, Ik kwam nergens (nee echt nergens, liet alleen 2 x snachts in alle stilte de hond uit).
Boodschappen etc deden anderen. Ik hou dat niet meer vol, dus ik "versoepel"mezelf nu naar het advies van vadertje staat, en lach me soms rot om het geklaag van mensen die 1 week in "lockdown" zitten. Kwestie van perspectief.
Heb nu geduld, vaccinaties zijn geen maanden meer weg. Als je gevaccineerd bent voor de 2e maal wacht je 3 weken en dan kan je gaan en staan waar je wilt.
Wij hebben geluk, goede gezondheidszorg indien nodig, In andere landen hebben ze soms debiele leiding die niks of te weinig doen ( USA, Brazilie)
Hieronder een link, en dan zie je een kaart, het is wreed maar de waarheid:
Rood is dood:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/...ntwoorden/welke-landen-hebben-welke-kleurcode
 

wildemossel

Diehard Prepper
Ow vergeten.
Als je nu nog niet je eten geprep hebt (eten preppen is online bestellen en laten bezorgen, wat het meest veilig is)
Dan ben je zwaar te laat :fluit:
 

Porta

Elementary prepper
Het systeem van productie en logistiek is blijkbaar minder kwetsbaar dan menigeen dacht. Misschien staan we toch wel wat voor aap met onze voorbereidingen :)

Dit is wat de meeste Nederlanders denken, echter, bij een echte SHTF zijn de distributiecentra,s de eerste die ze sluiten en onder overheidscontrole plaatsen. Hou je skills ten alle tijden hoog en je voorraadkasten bulkend. Preppers zijn in mijn optiek realisten, hoewel, niet alle realisten zijn prepper. :D

Porta
 
G

Gast 2000

Gast
In mijn persoonlijke beleving, staan we aan de vooravond van een wereldwijde verandering. Corona is hier slechts een onderdeel van.
Overbevolking, het nieuwe blauwe goud, klimaatverandering, cultuurverrijking, steeds meer vrijheids berovende maatregelen, etc etc.
Anders dan in een film, is dit een proces van jaren en jaren.
Goede tijden creëren zwakke mannen en ik ben geen zins van plan daar bij te horen, om vervolgens met uitsterven bedreigd te worden....
Moeilijk om in slechts 1 post uit te leggen en kan al snel verkeerd opgevat worden, maar voor mij persoonlijk wel de reden dat ik al jaren prep.
Corona komen mijn familie en ik goed door. Er is een risico met mijn werk, maar verder als gezin zijnde waren wij altijd al behoorlijk op ons zelf.
Corona heeft wel de laatste paar minpunten in mijn preps bloot gelegd en deze heb ik het afgelopen jaar aangepast en ingevuld.
Het straks verplicht (geloof me, want anders kan je straks niks meer) vaccineren baart me zorgen. Ze zeggen dat je een keus hebt, maar die heb je eigenlijk helemaal niet.
Ik kijk het nog even aan vanaf de zijlijn en baseer daar straks mijn beslissingen op...
 

Hermanusb

Diehard Prepper
Het houden van een “gezonde” voorraad was voor mij altijd de norm en zullen we in ons volgende huis gaan uitbreiden.

Dat doen we voor 2 redenen.
1 niet zonder spullen te komen zitten.
2 we kopen alles in de aanbieding en besparen geld op deze manier.

Liters sterilium.
En die kocht ik voor lagere prijzen dan nu.
Alles wat maar houdbaar is.

multivitamines, zink paracetamol enz enz.

als het kruidvat 2e voor helft vh geld doet kopen wij weer in.
 

ronin

Survivor
Ik ben er van overtuigd dat het preppen zeker zin heeft gehad. Als je kijkt naar de eerste rush, vechten om toiletpapier. Jij was ze als prepper al een stapje voor door het e.e.a. al op voorraad te hebben. Juist op het moment dat de 1e golf uitbreekt....wat doet het volk, in paniek met z'n alle naar de supermarkt in elkaars nek aan het hijgen om levensmiddelen in te slaan. Die stap heb je dus kunnen overslaan en je wellicht behoedt voor een infectie. Tijd is essentieel in zo'n situatie, als je dan nog eerst moet nadenken 'wat in te kopen' dan ben je al te laat. Mijn advies is: ga gerust door met preppen in de ruimste zin van het woord, dus zorg er nu voor dat je straks in slechtere tijden je zaakjes voor elkaar hebt.
 
Bovenaan