• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat is het waar je voor prept

D

Deleted member 569

Gast
Bij kennis vergaren hoort ook de bijbehorende vaardigheden leren. Anders heb je niet zoveel aan alleen kennis.
Bijvoorbeeld leuk om een geit te hebben voor melk/kaas/boter/yoghurt, maar als je niet weet hoe je zo'n dier moet melken (met de hand) en de melk moet verwerken tot ..... Dan schiet je er nog niet veel mee op. Boeken zijn goede informatie bronnen, maar het in de praktijk brengen is een ander verhaal.

En de kennis word nog meer beperkt doordat scholen gaan stoppen met techniek wegens te kort aan techniekdocenten in het MBO.

Jij bedoeld denk ik praktijk ervaring? Vaardigheden leren kan ik ook uit een boek of met plaatjes om u voorbeeld van de geit te gebruiken.

En eigenlijk is het een geschenk voor de prepper als scholen stoppen met techniek. Ik zie overbevolking als de onderliggende hoofdoorzaak bij de vele problemen in de wereld, hoe minder mensen zich kunnen redden bij een SHTF is ook een vorm van natuurlijke selectie. Die SHTF gaat er hoe dan ook komen, alle op het oog redmiddelen in de wereld zijn slechts uitstel van executie.
 

Lai

Prepper goeroe
Voor mij staat vaardigheden leren gelijk aan praktijk ervaring opdoen. Geloof mij, een dier melken is moeilijk uit een boekje te leren. Praktijk ervaring is hierbij de beste methode. Het valt veel mensen erg tegen om een koe of geit met de hand te melken, in de boekjes is het zo makkelijk uitgelegd dus denken ze het zo wel even te kunnen doen. Je moet het voelen, een boek kan je dat niet leren.
Dingen als het verwerken van groente fruit vlees en technische dingen is uit boeken te leren, de praktijk ervaring doet er nog een schep boven op om het beter onder de knie te krijgen. Om te laten voelen hoeveel eigen energie/tijd er gebruikt moet worden om goed resultaat te krijgen.

Mensen die zich niet kunnen redden zullen gelijken zoeken en weer een groot gevaar voor de voorbereide mens vormen door middel van agressie. Want bij voorbereide mensen valt veel te halen. Is ook een vorm van natuurlijke selectie. Maar is dat eentje die je wil?
Ik heb liever dat veel mensen leren zelfredzaam/voorbereid te zijn VOOR dat de SHTF plaatsvind. Kinderen die van zichzelf na geboorte niet levensvatbaar zijn zullen overlijden zoals moedertje natuur dat geregeld heeft. Ernstig zieke en bejaarden zullen het ook niet lang meer volhouden. En veel ziektes die nu onderdrukt kunnen worden of levens die bijna oneindig verlengd kunnen worden door machines terwijl het eigenlijk niet meer humaan is zullen er dan ook niet lang meer zijn. Levensbedreigende ongelukken zal meer doden tot gevolg hebben. De hoeveelheid zwangerschappen zullen afnemen, jaarlijks word er veel vlieg en kunstwerk verricht om vrouwen zwanger te krijgen. Is al natuurlijke selectie die niet geaccepteerd word door het gros van de vrouwen. Dus de mensheid dunt dan al goed uit.
 
Bovenaan