• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat nemen jullie zeker mee in de EHBO Kit (vliegtuigreizen)

PrepperMedic

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
Hoi Preppers, hier zijn we weer met een nieuwe vraag (waarvoor mijn excuses) :(

Even kort:
Ik vertrek in de Paasvakantie naar Berlijn (Duitsland) vanuit Zaventem (Brussels Airport)
Ik ben bezig (Probeer) :fluit:een Compacte EHBO kit samen te stellen voor kleine ongelukjes...
Ben wat op zoek naar handige dingen en dingen die echt wel van pas kunnen komen.

Mijn vraag: wat zouden jullie zeker meenemen/of weglaten?


Ik heb al:
Compeed blarenpleisters
Assortiment pleisters Tegaderm-Primapore-Curapor -Vingerpleisters etc..
steriele gaasjes groot/klein, (3 van elk)
2 kleine verbandjes
Micropore Tape
Steri-Strip (verschillende maten)
Kleine plastic pincet
Wegwerp Handschoenen
Mischien oordopjes?

Ontsmettingsmiddelen geen idee mogen die mee op vliegtuigen? (Reiskoffer) Of moeten die dan ook weer in een zakje??.. (Ik ben een Leek op dit vlak, ik ga niet veel opreis met vliegtuig...)



Scherpe voorwerpen zoals--> naalden, scharen, scalpels, metalen pincetten, zijn verboden.
(Wat begrijpelijk is) Anders krijg je gezeik met de Security...


Greetz :wave:
P^M
 

Richard434

Prepper goeroe
Ik zou sowieso wat alcoholpads/doekjes toevoegen te ontsmetting. Geen vloeistof, maar wel de mogelijkheid om een (kleine) wond, en vooral je handen, te ontsmetten.
Verder vind ik het altijd prettig om een driekante doek mee te hebben omdat je daar ook verband van kunt maken etc etc.
 

PrepperMedic

Elementary prepper
Ik zou sowieso wat alcoholpads/doekjes toevoegen te ontsmetting. Geen vloeistof, maar wel de mogelijkheid om een (kleine) wond, en vooral je handen, te ontsmetten.
Verder vind ik het altijd prettig om een driekante doek mee te hebben omdat je daar ook verband van kunt maken etc etc.
Hmm, voeg ik eraan toe! Bedankt voor uw reactie, hopelijk maken ze geen probleem van de alcoholdoekjes?
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Er zit verschil in wat in de ruimbagage mag en wat in je handbagage mag.

Je mag in de hqndbagage een flesje ontsmettend middel meenemen in een doorzichtig zakje. Het flesje mag Max 100 ml bevatten. Dus een flesje van 15 ml is geen enkel probleem. Kan dus samen met shampoo, mondspoelwater, nagellak, tandpasta enzo in een zakje. Neem een zakje mee!
In de ruimbagage mogen grotere verpakkingen. Die hoeven niet in een plastic zak.

Ik neem ook altijd een leeg 0,5 liter waterfles mee. Die vul ik weer na de douane. En neem hem dan mee het vliegtuig in.

In de bagage die het ruim in gaat mogen wel scharen, messen, aanstekers ed. In de handbagage niet.

In je lijstje mis ik een pijnstiller bv paracetamol.
 

Kevin Fox

Survivor
Hoi Preppers, hier zijn we weer met een nieuwe vraag (waarvoor mijn excuses) :(

Even kort:
Ik vertrek in de Paasvakantie naar Berlijn (Duitsland) vanuit Zaventem (Brussels Airport)
Ik ben bezig (Probeer) :fluit:een Compacte EHBO kit samen te stellen voor kleine ongelukjes...
Ben wat op zoek naar handige dingen en dingen die echt wel van pas kunnen komen.

Mijn vraag: wat zouden jullie zeker meenemen/of weglaten?


Ik heb al:
Compeed blarenpleisters
Assortiment pleisters Tegaderm-Primapore-Curapor -Vingerpleisters etc..
steriele gaasjes groot/klein, (3 van elk)
2 kleine verbandjes
Micropore Tape
Steri-Strip (verschillende maten)
Kleine plastic pincet
Wegwerp Handschoenen
Mischien oordopjes?

Ontsmettingsmiddelen geen idee mogen die mee op vliegtuigen? (Reiskoffer) Of moeten die dan ook weer in een zakje??.. (Ik ben een Leek op dit vlak, ik ga niet veel opreis met vliegtuig...)



Scherpe voorwerpen zoals--> naalden, scharen, scalpels, metalen pincetten, zijn verboden.
(Wat begrijpelijk is) Anders krijg je gezeik met de Security...


Greetz :wave:
P^M
zolang ze niet in uw handbagage zitten is dat geen probleem e :)
en als er op 't vliegtuig een aanslag gebeurt zijt ge toch dood dus da heeft niet veel nut.
Ik zou zeggen wel meenemen maar in uw koffers, dan gade geen problemen hebben.
 

PrepperMedic

Elementary prepper

martin

Mankinds only hope
Mijn vraag: wat zouden jullie zeker meenemen/of weglaten?

Ik zou helemaal niks meenemen van je lijstje, behalve een paar pleisters.
Je gaat met je auto naar Zaventem (Brussels Airport) ?
In je auto heb je sowieso een EHBO set neem ik aan, dus dat is in orde
Vervolgens kom je op de luchthaven en daar zijn iets van 50 locaties met een EHBO doos, dus dat is ook wel op orde.
Dan zit je in het vliegtuig, en je moet eens vragen of ze een EHBO doos aan boord hebben (2 aan de voorkant, 2 aan de achterkant, en nog een stuk of 4 op reserve)
Dan kom je in Berlijn, en daar hebben ze ook diverse medische posten.

Natuurlijk wil ik zelf ook graag onafhankelijk zijn van anderen, maar je moet wel een beetje realistisch en kritisch zijn naar de zaken die je zelf wil regelen.
Die oordopjes kunnen van pas komen als je tijdens je vakantie een snurker naast je heb liggen.

Maar even zonder dollen, wat is je (mogelijke) angst die je met een EHBO kit wil compenseren?
 

PrepperMedic

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
Ik zou helemaal niks meenemen van je lijstje, behalve een paar pleisters.
Je gaat met je auto naar Zaventem (Brussels Airport) ?
In je auto heb je sowieso een EHBO set neem ik aan, dus dat is in orde
Vervolgens kom je op de luchthaven en daar zijn iets van 50 locaties met een EHBO doos, dus dat is ook wel op orde.
Dan zit je in het vliegtuig, en je moet eens vragen of ze een EHBO doos aan boord hebben (2 aan de voorkant, 2 aan de achterkant, en nog een stuk of 4 op reserve)
Dan kom je in Berlijn, en daar hebben ze ook diverse medische posten.

Natuurlijk wil ik zelf ook graag onafhankelijk zijn van anderen, maar je moet wel een beetje realistisch en kritisch zijn naar de zaken die je zelf wil regelen.
Die oordopjes kunnen van pas komen als je tijdens je vakantie een snurker naast je heb liggen.

Maar even zonder dollen, wat is je (mogelijke) angst die je met een EHBO kit wil compenseren?
Hoi,

Inderdaad, ik ben toch graag liever onafhankelijk, en liever voorbereid.

1: ik ga met de trein naar zaventem
2: heb enkele kleine brandwonden die toch wel wat nazorg vergen,

(Vandaar ik liever voorbereid ben en uitgerust...)


Angst? Ik heb gewoon angst om met ontsmettingsmiddelen etc.. het vliegveld te betreden?
(Iedereen heeft toch ooit wel eens schrik?) ik vlieg niet veel, voor mij is dit allemaal nieuw...

maar jullie tips helpen mij! :)

(Ik wil niets compenseren, ik ben gewoon al te veel tegengekomen. En toen had ik geen ehbo kit bij, dus vandaar.. ben ik graag toch wel wat voorbereid..)


( het komt er dus op neer dat ik liever voorbereid ben op mogelijke ongelukjes en nazorg.)

Greetz :wave:
P^M
 

martin

Mankinds only hope
Angst? Ik heb gewoon angst om met ontsmettingsmiddelen etc.. het vliegveld te betreden?
(Iedereen heeft toch ooit wel eens schrik?) ik vlieg niet veel, voor mij is dit allemaal nieuw...

Ok, dan snap ik het wat beter.
De cruciale vraag is of je een koffer gaat meenemen
(zoals al door @Tanfana is gemeld)

Dus heb je ruimbagage, dan kan je die helemaal vol proppen met van alles en nog wat
(uiteraard geen explosieven of vuurwapens, maar zelfs een flink mes is geen probleem)
Let wel dat het enorm koud kan zijn in het ruim, dus sommige zaken kunnen kapot vriezen

Voor de handbagage kan je bij vrijwel iedere maatschappij dit stukje tekst aanhouden

Vloeistoffen en gels in een verpakking van maximaal 100 ml. De vloeistoffen dienen verpakt te worden in een doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal 1 liter. Per persoon mag er 1 plastic zakje meegenomen worden aan boord. Medicijnen en babyvoeding zijn een uitzondering op deze regel.

Als je twijfel, dan bel je even met +32 2 753 77 53
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Ik heb altijd een kleine EHBO kit mee in mijn handbagage (ook eigenlijk altijd mee in mijn gewone handtas). Maar mijn handbagage is dan ook altijd een kleine versie van mijn gewone bagage (voor zover het toegelaten is voor de handbagage). Ik heb zelfs al eens mijn waterfilter in mijn handbagage meegenomen. Daar keken ze toen even raar naar in Italië, maar het is niet illegaal.
Je gewone ruimbagage kan altijd verloren raken of niet mee gaan met het vliegtuig, en dan sta je daar zonder ook maar iets. Een pleister en dergelijke zijn makkelijk te kopen, maar waarom zou je het kopen als je het zonder problemen zelf kan meenemen? Zo'n paar kleine dingen gaan het gewicht niet maken. En de apotheek/winkel kan altijd dicht zijn als je net toekomt.

En op het vliegtuig mag je tot 1 liter vloeistof in je handbagage meenemen, zolang het in een hersluitbaar en doorkijkbaar zakje zit, en de flesjes mogen elk maar 100 ml zijn. Ik steek zo in mijn handbagage: ontsmettende handgel, tandpasta, shampoo en douchegel. Ik wil niet nog snelsnel naar een winkel hoeven te gaan als ik ergens land omdat mijn ruimbagage misschien verloren is.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Eigenlijk alleen hetgee meenemen dat je nu gebruikt voor je brandwonden.

Twee pakjes tempo (zonder parfum) voor neus snuiten, kontvegen en bloeddeppen en een
paar pleisters.
Doosje paracetamol.
Ontsmettings hand gel.
ready to go geniet er van.

Zoals als Martin als eerder aangaf en hoe ik er over denk: je hoeft geen hele operatie kamer mee te nemen. Het is geen derde wereld land waar ze geen stromend water hebben.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Wat ik erg handig vind zijn vingercondooms.

Als je dan een wondje hebt, pleister en dan een vingercondoom (als je bv met je handen moet werken).

Zo hou je de wond goed schoon.

Is niet duur en werkt perfect.



vingercondoom.jpg
 

Up North

Elementary prepper
Hallo PrepperMedic,

Als het voornaamste doel van je EHBO kit is om de brandwondjes die je nu hebt, te verzorgen, dan zou ik iets van parafinegaasjes en verbandpleisters meenemen. Bij mijn weten hebben (brand)wonden schone, droge lucht nodig, dus een vingercondoom is voor deze wonden niet aan te raden, dat gaat zweten.
Daarnaast wat ibuprofen. Ik vlieg veel en krijg soms enorme hoofdpijn door de droge lucht en de lage druk in de cabine, ondanks dat ik genoeg drink.
Alles wat je daarnaast nodig mocht hebben is, zoals Martin ook zegt, vrijwel overal te koop op bijna elk willekeurig moment. In Berlijn zijn de winkels tot laat open.
Als je meer nodig hebt dan je met pleisters kunt oplossen, heb je een apotheker of een arts nodig, geen EHBO kit ;-) Ook die zijn er trouwens allebei genoeg.

Veel plezier op je trip!
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Hallo PrepperMedic,

Als het voornaamste doel van je EHBO kit is om de brandwondjes die je nu hebt, te verzorgen, dan zou ik iets van parafinegaasjes en verbandpleisters meenemen. Bij mijn weten hebben (brand)wonden schone, droge lucht nodig, dus een vingercondoom is voor deze wonden niet aan te raden, dat gaat zweten.
Daarnaast wat ibuprofen. Ik vlieg veel en krijg soms enorme hoofdpijn door de droge lucht en de lage druk in de cabine, ondanks dat ik genoeg drink.
Alles wat je daarnaast nodig mocht hebben is, zoals Martin ook zegt, vrijwel overal te koop op bijna elk willekeurig moment. In Berlijn zijn de winkels tot laat open.
Als je meer nodig hebt dan je met pleisters kunt oplossen, heb je een apotheker of een arts nodig, geen EHBO kit ;-) Ook die zijn er trouwens allebei genoeg.

Veel plezier op je trip!

Lees: (als je bv met je handen moet werken)

De vingercondooms gebruik je alleen tijdens werkzaamheden om de wond schoon te houden, je gaat er natuurlijk niet de hele dag mee rond lopen.
 

petroman

SHTF Expert
@PrepperMedic , uit je openingszin maak ik op dat je naar de stad Berlijn gaat.
Er van uit gaande dat dat het bezoeken van de stad is vraag ik mij af waarom je daarvoor een speciale of op maat gemaakte EHBO kit nodig hebt.
Volgens mij ligt Berlijn gewoon in de westerse wereld waar de medische standaard op gelijk niveau ligt dan wel hoger.

Waarom zou je scalpel en lancetten mee willen nemen ?
Afgezien van de vraag of een arts die wel zou willen gebruiken. Bij de (S)EH hebben ze nl. bakken vol gesteriliseerde spullen liggen.

Als reis EHBO kit: kijk eens wat er in een standaard B-trommel zit en waarom. Wat heb je nodig en wat niet ?
Ergens in de vergelijking zit ook de locatie. WAT ga je WAAR doen en met WIE ? is het georganiseerd of niet ? gewoon een weekend Berlijn is iets anders dan een trektocht in je ééntje door de bergen in Transsylvanië.

Tot slot; geen van onze antwoorden garandeert dat je geen problemen krijgt op een vliegveld. Bij twijfel vraag het na bij de vliegmaatschappij en (belangrijk) laat het antwoord schriftelijk tot je komen.
 
Bovenaan