• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat nemen jullie zeker mee in de EHBO Kit (vliegtuigreizen)

Kevin Fox

Survivor
Bij deze toon ik eens wat er in mijn trauma kit zit, van links naar rechts:
- 4 x handschoenen
- 3 x scheermesje
- 8x hydrogaascompres
- 1x druivensuiker
- 2 x naald
-1x reddingsdeken
- 4x iso betadine
- 2x rope TQ (R.A.T.S)
- 4x spuit
-1 flesje Dax Alcoholgel
- 1x SWAT TQ
-4x minicanule
- 1x pincet
- 6x staafwatje
- 1x zakmes
- 1x tactische schaar
(en deze is nog niet helemaal compleet, er moet o.a. nog blastseal, chestseal etc bij)

Ja dit is véél uitgebreider dan een simpele EBHO kit MAAR:
Er kan momenteel overal een aanslag plaatsvinden en aangezien ik deze vrijwel overal meeneem (werk - huis vice versa, luchthaven, op reis,...) kan ik indien ik mij in dergelijke situatie bevind (en niet erg gewond zou zijn uiteraard) met mijn medische kennis een verschil maken.
Belangrijke nuance: Ja ik kan een tracheotomie uitvoeren maar zal het niet doen (wet), maar als er een dokter is toevallig dan is er wel materiaal dus het kan wel degelijk zin hebben.
VOOR DE LEKEN:
Schaf aan wat je kent, begrijpt en vooral waarmee je kan werken.
Het heeft geen zin dure chestseals te kopen als je ze niet goed weet aan te brengen, als je niet de juiste tactieken hebt geleerd.
Je doet veel meer goed met een goede basis EHBO kit (inclusief een tourniquet) dan een traumakit aan te schaffen.
Voor degene die willen vorderen in hun kennis: volg een Combat Trauma For Civilians opleiding, dan heb je levenslange kennis voor jezelf en de mensen rondom jou, en vooral: je kan mogelijk een verschil maken!
Belangrijk: scharen, messen, naalden zijn in handbagage NIET toegelaten, steek deze dus zeker in je bagage die je incheckt!!!!
 

Bijlagen

  • 20170323_085934.jpg
    20170323_085934.jpg
    60.9 KB · Weergaven: 35

Kevin Fox

Survivor
Hoi Preppers, hier zijn we weer met een nieuwe vraag (waarvoor mijn excuses) :(

Even kort:
Ik vertrek in de Paasvakantie naar Berlijn (Duitsland) vanuit Zaventem (Brussels Airport)
Ik ben bezig (Probeer) :fluit:een Compacte EHBO kit samen te stellen voor kleine ongelukjes...
Ben wat op zoek naar handige dingen en dingen die echt wel van pas kunnen komen.

Mijn vraag: wat zouden jullie zeker meenemen/of weglaten?


Ik heb al:
Compeed blarenpleisters
Assortiment pleisters Tegaderm-Primapore-Curapor -Vingerpleisters etc..
steriele gaasjes groot/klein, (3 van elk)
2 kleine verbandjes
Micropore Tape
Steri-Strip (verschillende maten)
Kleine plastic pincet
Wegwerp Handschoenen
Mischien oordopjes?

Ontsmettingsmiddelen geen idee mogen die mee op vliegtuigen? (Reiskoffer) Of moeten die dan ook weer in een zakje??.. (Ik ben een Leek op dit vlak, ik ga niet veel opreis met vliegtuig...)



Scherpe voorwerpen zoals--> naalden, scharen, scalpels, metalen pincetten, zijn verboden.
(Wat begrijpelijk is) Anders krijg je gezeik met de Security...


Greetz :wave:
P^M
vloeistoffen <100ml mogen mee op voorwaarde dat de fles/verpakking nooit geopend is geweest.
 

hans013

Senior Prepper
Compeed is een drama, gewoon een rol leukoplast werkt veel beter, dakpansgewijs afplakken. Kan je veel meer mee als alleen blaren.

Uit een rol pleisters kan je alle vormen maken die je wil.

Gaasjes zo veel mogelijk, voor schoonmaken, rondom afplakken om steriel te houden. Maar ook om, in een shtf zoals op beide locaties al is geweest, in diepe wonden te stoppen. Je stopt de bloeding er mee en de bloedlichaampjes kunnen zich vastzetten op het gaas. Het zelfde geldt voor rolletjes verband, dus die ook meer als 2 toevoegen.

Steristrips zijn altijd okee om bij te hebben. Zelfde voor meerdere setjes handschoenen.

Dit alles past in een klein etuitjeen kan zowel in de hand- als ruimbagage.
 

hans013

Senior Prepper
Schotwond afplakken met gaas en leukoplast. Opening naar beneden ivm lekkende vloeistoffen.
89d0be89b57076f9081e020a0e444a88.jpg


Een blaar afplakken met leukoplast
fcf2c1a59739e71712a7c4b424d9f651.jpg


En de pleisterkaart
3593a4f96ec22e96c739c5a3050d5a58.jpg
 

dubbel0

Diehard Prepper
Ik denk dat jou wiel een lekke band heeft. Als je zo een kit meeneem zal je vermoedelijk iets langer aan de douane staan dan normaal.

misschien wel, maar je laat de artsen verklaring invullen bij de huisarts. en je neemt de kit NIET mee in de handbagage. twijfel je dan nog , mail ff naar de douane met de vraag "wat de je wel en niet mee mag nemen inzake ehbo"

het is toch van de zotte dat je een als zodanige bestempelde "reis ehbo kit" niet als "reis ehbo kit" zou kunnen gebruiken.

de crux zit hem namelijk in de scheiding "hand" en "ruim" bagage. ;) messen vuurwapens laptops... bijna alles mag vervoerd worden per vliegtuig. het is maar net hoe je het benaderd ( aangeven/ artsen verklaring etc)

k denk dak het bandje weer aardig heb opgepompt ;)
 

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Toch is jou ventiltje nog niet dicht gedraaid.
Als ik naar Berlin reis met het vliegtuig van uit brussels airport .
Doe ik dat enkel met handbagage.
En je mag nog doctersverklaringen hebben waarmee je de ring rond brussel kan plaveien.
Als de douane zegt je komt er niet door dan kom je er ook niet door.
En in zaventem lopen ze nog steeds op de toppen van hun tenen na de aanslagen van 367 dagen geleden.
 

dubbel0

Diehard Prepper
alleen handbagage ? dan zou ik me verder niet druk maken om een reiskit, maar gewoon een goede verzekering afsluiten die ook in berlijn de zaken dekt :)
 

PrepperMedic

Elementary prepper
Toch is jou ventiltje nog niet dicht gedraaid.
Als ik naar Berlin reis met het vliegtuig van uit brussels airport .
Doe ik dat enkel met handbagage.
En je mag nog doctersverklaringen hebben waarmee je de ring rond brussel kan plaveien.
Als de douane zegt je komt er niet door dan kom je er ook niet door.
En in zaventem lopen ze nog steeds op de toppen van hun tenen na de aanslagen van 367 dagen geleden.
Inderdaad!! Je hebt Volkomen gelijk!
 

PrepperMedic

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
Bij deze toon ik eens wat er in mijn trauma kit zit, van links naar rechts:
- 4 x handschoenen
- 3 x scheermesje
- 8x hydrogaascompres
- 1x druivensuiker
- 2 x naald
-1x reddingsdeken
- 4x iso betadine
- 2x rope TQ (R.A.T.S)
- 4x spuit
-1 flesje Dax Alcoholgel
- 1x SWAT TQ
-4x minicanule
- 1x pincet
- 6x staafwatje
- 1x zakmes
- 1x tactische schaar
(en deze is nog niet helemaal compleet, er moet o.a. nog blastseal, chestseal etc bij)

Ja dit is véél uitgebreider dan een simpele EBHO kit MAAR:
Er kan momenteel overal een aanslag plaatsvinden en aangezien ik deze vrijwel overal meeneem (werk - huis vice versa, luchthaven, op reis,...) kan ik indien ik mij in dergelijke situatie bevind (en niet erg gewond zou zijn uiteraard) met mijn medische kennis een verschil maken.
Belangrijke nuance: Ja ik kan een tracheotomie uitvoeren maar zal het niet doen (wet), maar als er een dokter is toevallig dan is er wel materiaal dus het kan wel degelijk zin hebben.
VOOR DE LEKEN:
Schaf aan wat je kent, begrijpt en vooral waarmee je kan werken.
Het heeft geen zin dure chestseals te kopen als je ze niet goed weet aan te brengen, als je niet de juiste tactieken hebt geleerd.
Je doet veel meer goed met een goede basis EHBO kit (inclusief een tourniquet) dan een traumakit aan te schaffen.
Voor degene die willen vorderen in hun kennis: volg een Combat Trauma For Civilians opleiding, dan heb je levenslange kennis voor jezelf en de mensen rondom jou, en vooral: je kan mogelijk een verschil maken!
Belangrijk: scharen, messen, naalden zijn in handbagage NIET toegelaten, steek deze dus zeker in je bagage die je incheckt!!!!

Hey,
Wat ik mis in jouw set is een (Kleurloos) ontsmettingsmiddel zoals Hibidil/Hacdil-S wat best wel handig is..
(best "Hibidil" want Hacdil-S is vooral om medische instrumenten te reinigen... elk zijn vrij verkrijgbaar in Unidoses van 100ml )
Is maar een Tip hé ;)

Ik bestelde vandaag de CAT GEN 7 Tourniquet van NAR RESCUE. :thumbsup: (Zwart)

Ik uploade ook een foto van mijn set,


1x Emergency Bandage
2x Compressed gauze
1x hechtingset
1x Hibidil/Hacdil-S
1x reddingsdeken Covarmed
1x handschoenen (normaal 2x)
1x handverband
2x Burnshield
2x grote pleisters
1x kleine pleister
1x Triangular Bandage
2x alcohol swab
1x Petrolatum Gauze
1x Celox Hemostatisch verband
1x 3M Tape
1x Vingerspalk Hum
2x Kompres 10x10
1x oogkompres
1x absorberend verband
(Schaar niet op foto hangt met een draad vast aan tasje)

(Dit is inderdaad een grote hoeveelheid... maar het past allemaal netjes in het tasje :))
Mischien eens wat snoeien in mijn set?

Greetz :wave:
P^M
 

Bijlagen

  • IMG_3544.JPG
    IMG_3544.JPG
    71.9 KB · Weergaven: 16

Kevin Fox

Survivor
Hey,
Wat ik mis in jouw set is een (Kleurloos) ontsmettingsmiddel zoals Hibidil/Hacdil-S wat best wel handig is..
(best "Hibidil" want Hacdil-S is vooral om medische instrumenten te reinigen... elk zijn vrij verkrijgbaar in Unidoses van 100ml )
Is maar een Tip hé ;)

Ik bestelde vandaag de CAT GEN 7 Tourniquet van NAR RESCUE. :thumbsup: (Zwart)

Ik uploade ook een foto van mijn set,


1x Emergency Bandage
2x Compressed gauze
1x hechtingset
1x Hibidil/Hacdil-S
1x reddingsdeken Covarmed
1x handschoenen (normaal 2x)
1x handverband
2x Burnshield
2x grote pleisters
1x kleine pleister
1x Triangular Bandage
2x alcohol swab
1x Petrolatum Gauze
1x Celox Hemostatisch verband
1x 3M Tape
1x Vingerspalk Hum
2x Kompres 10x10
1x oogkompres
1x absorberend verband
(Schaar niet op foto hangt met een draad vast aan tasje)

(Dit is inderdaad een grote hoeveelheid... maar het past allemaal netjes in het tasje :))
Mischien eens wat snoeien in mijn set?

Greetz :wave:
P^M


jup idd, is iets handiger en dokters vinden dit ook prettiger.
Vergeet wel geen chestseals ;-) best belangerijk!
 

PrepperMedic

Elementary prepper
jup idd, is iets handiger en dokters vinden dit ook prettiger.
Vergeet wel geen chestseals ;-) best belangerijk!

Hallo,
Chestseals zullen bij volgende bestelling aangekocht worden! :)

Heb nu ook een goede Tactical shop in Schiedam gevonden die redelijk goedkoop verzend met dpd naar belgie
Voor 17 u, bestelt volgende dag in huis! :thumbsup:

(Ik stuur u de link door via Pm) ;)

Greetz :wave:
P^M
 
Bovenaan