• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat wordt de meest nuttige inhoud van dit kleine RvS flesje .

F

frans81

Gast
Wat zou jij als inhoud aan dit kleine flesje geven . Een flesje voor echte nood en met een inhoud die je liever voor jezelf houd .
Flesje is kwa inhoud bijna gelijk aan een lucifer doosje .
Wat zou jij er in doen voor later en koesteren .
Penlight batterij is bijgevoegd ter inficatie van afmeting flesje .

1479775453770-1534201056.jpg
 

Jasje

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Ik zou als eerste kiezen voor iets van een pijnstiller. Stel dat je op weg bent en je overkomt iets terwijl er geen directe hulp is dan kun je mogelijk toch ietsje verder hierdoor. Als tweede keus wellicht iets voor 't moraal. ;)
Wel een mooi (formaat) flesje zeg.
 

AWOL

Prepper goeroe
Ik ken die flesjes, de Action had ze ook enige tijd. 1 Oz (circa 30 ml) gaat er in, ofwel een slok...
Misschien heb je uiteindelijk het meest aan een brandstof om zeker te zijn van vuur?
Een borrel kan ook maar het is zo weinig dat je daar maar weinig aan hebt, misschien dan kiezen voor 80% Stroh rum...
 
F

frans81

Gast
Ik loop naar onderen om wat te drinken .
Was moe en lag in bed .
Dit is nu wat ADHD met je doet .
Met een flesje naar boven en een idee van iets en een 5x genomen foto.
En dat op bed 
Mijn vrouw was niet verrast :lol: hoe kan het ook ;)
 
F

frans81

Gast
Ik ken die flesjes, de Action had ze ook enige tijd. 1 Oz (circa 30 ml) gaat er in, ofwel een slok...
Misschien heb je uiteindelijk het meest aan een brandstof om zeker te zijn van vuur?
Een borrel kan ook maar het is zo weinig dat je daar maar weinig aan hebt, misschien dan kiezen voor 80% Stroh rum...

0.50 cent bij de kringloop . BOOZ KING staat erop :lol:
 

josvanpiros

Senior Prepper
Ik zou kiezen voor een drank met een hoog alcoholpercentage zonder toevoegingen (wodka bijvoorbeeld). Je kunt het dan gebruiken voor het ontsmetten van een wond of het bestrijden van een (tandvlees)ontsteking maar ook, zoals eerder opgemerkt, voor het moraal.
 

Loreen

Last (wo)man standing
Ethanolgel?
dan is het flesje een mooie toevoeging als firestarter.

Maar als je iets van sterke drank pakt kan het én gebruikt worden om te ontsmetten, én als firestarter indien noodzakelijk, én kan je het ook nog opdrinken, én het kan gebruikt worden bij bijv kiespijn, of zelfs nog gebruikt worden om iets van tinctuur oid van maken.
Misschien bij veel punten niet de beste optie, maar de veelzijdigheid lijkt me wel een voordeel?
 

Nomad

Diehard Prepper
En je kan het ook nog als ruilmiddel gebruiken @Loreen ^_~
Maar wat voor drank stop je er dan in?
Ik heb whiskey met 51% alcohol dat zou kunnen. Stroh 80 zou misschien een beter alternatief zijn.
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb ook zo een amforentje liggen en ik heb er aanmaakvloeistof in gedaan. Maar dat heb ik jaren geleden gedaan. Nu zou ik @Loreen haar raad op volgen dat is dan 3 in 1. En ik heb hier wel wat staan dat sterker is dan 80° .
 

Richard434

Prepper goeroe
Waarom niet voor een Olijfolie oid?
Katoen erin en je hebt een noodkaarsje
Vuur maken,
voedsel bereiden,
Het onderhouden van je mes en andere dingen
Het smeren van ritsen
En ga zo maar door.
 
Bovenaan