• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat zijn de volgende 5 items op jouw wishlist?

RockyFlats

Ruttaan
Afgezien waar je zoal mee bezig mee bent/wilt zijn. Ik ben een believer als het gaat om je zelf te verdedigen.
Je kunt preppen zoveel je wilt en kunt, als iemand komt aankloppen met de juiste eh, overredingsattributen, ahum, wij komen even wat spulletjes ophalen...
Nou dan kun je gewoon inleveren en blij zijn als je het er levend vanaf brengt.
@Roel , je slaat de spijker op de kop.
Komt het ooit tot een crisis met een acuut voedseltekort dan houdt 80% het 4-6 weken vol voordat ze het komt halen. Behoren we dan tot een selecte 5% die het 6 maanden zou kunnen uitzingen, dan zijn we daarvan de helft van de tijd kwijt aan wachtlopen. Het is vrij simpel. Omdat wij over meer eerste levensbehoeften beschikken dan het gros, wordt ons dat gewoon afhandig gemaakt zodra het er om gaat spannen. Ieder denkt dan eerst aan de eigen familie, zonder veel scrupules, vrees ik.
Ik weet dat je op ons forum niet mag adverteren met zaken als vuurwapens e.d. dus dat ga ik ook niet doen.
Maar ik verzeker jullie dat ik alle middelen die beschikbaar zijn zal aangrijpen om bovenstaand scenario te voorkomen.
Er zijn natuurlijk ruim attributen die als wapens kunnen dienen, en die legaal zijn zolang men er maar niet mee over straat gaat. Vechtsporten lijken mij weinig zinvol want een catapult, pijl en zwaard reiken verder dan een arm of been. En komt men langs, dan natuurlijk niet alleen met de vuisten of een mes. Er zullen er vast zijn die dat proberen, maar die houden na de eerste week al op te bestaan.
Komt men langs, dan natuurlijk ook niet alleen en het liefst op een moment dat we het minst op onze hoede zijn.

De volgende zaken lijken mij in zo'n extreme situatie raadzaam...
1. Afschrikking;
2. Vroegtijdige detectie en alarmering;
3. In staat zijn om meerdere lieden tegelijkertijd "van repliek te dienen";
4. Op afstand houden, en niet aarzelen en dichterbij laten komen;
5. Altijd erop bedacht zijn dat men kan trachten om je op voorhand vanaf een afstand uit te schakelen. Weet wat er gaande is in de omgeving;
6. Uiterste voorzichtigheid bij het zelf op pad gaan. Liefst niet alleen.
En alle dingen als bereikbaarheids, kleding/ondergoed, al of niet benzine/accu motorzagen, en meer van dat soort zaken, die zijn pas belangrijk als diegenen die mijn voorraadje daarvan komen opeisen netjes naast elkaar op ons erf liggen.
Wecken, nu het nog kan!😆 Ik zie je al staan bij de weckketel @Roel , terwijl er nog een arm en een paar benen uitsteken😁 Met Groningers valt niet te spotten, dat is wel duidelijk...
Hondenvoer. (Knabbel een Babbel moeten immers ook eten)
Vandaar het Wecken. Hee @Roel, wat ben je aan het doen? "Ik Weck mijn honden tot leven!"😁
Kruising Mechelse herder/Rothweiler. Of zou dit ook niet mogen, zijn op zich heel lieve beessies... :)
Reken je niet al te rijk, want ook zij zijn van een afstandje te neutraliseren. We kunnen ons best doen, maar zonder een behoorlijke dosis geluk wordt het alsnog "moeilijk", in zo'n extreme situatie.
 

JJ&A

Diehard Prepper
@Roel , je slaat de spijker op de kop.
Komt het ooit tot een crisis met een acuut voedseltekort dan houdt 80% het 4-6 weken vol voordat ze het komt halen. Behoren we dan tot een selecte 5% die het 6 maanden zou kunnen uitzingen, dan zijn we daarvan de helft van de tijd kwijt aan wachtlopen. Het is vrij simpel. Omdat wij over meer eerste levensbehoeften beschikken dan het gros, wordt ons dat gewoon afhandig gemaakt zodra het er om gaat spannen. Ieder denkt dan eerst aan de eigen familie, zonder veel scrupules, vrees ik.

Er zijn natuurlijk ruim attributen die als wapens kunnen dienen, en die legaal zijn zolang men er maar niet mee over straat gaat. Vechtsporten lijken mij weinig zinvol want een katapult, pijl en zwaard reiken verder dan een arm of been. En komt men langs, dan natuurlijk niet alleen met de vuisten of een mes. Er zullen er vast zijn die dat proberen, maar die houden na de eerste week al op te bestaan.
Komt men langs, dan natuurlijk ook niet alleen en het liefst op een moment dat we het minst op onze hoede zijn.

De volgende zaken lijken mij in zo'n extreme situatie raadzaam...
1. Afschrikking;
2. Vroegtijdige detectie en alarmering;
3. In staat zijn om meerdere lieden tegelijkertijd "van repliek te dienen";
4. Op afstand houden, en niet aarzelen en dichterbij laten komen;
5. Altijd erop bedacht zijn dat men kan trachten om je op voorhand vanaf een afstand uit te schakelen. Weet wat er gaande is in de omgeving;
6. Uiterste voorzichtigheid bij het zelf op pad gaan. Liefst niet alleen.
Met een hoge druk vlammende onkruid verdelgers kan je een groep moordende rovers, of groep verwilderde honden ook op een afstand houden.
 
Bovenaan