• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat zijn de volgende 5 items op jouw wishlist?

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Daar gaan we weer, nieuwe lijst voor de komende 12 maanden(+/-) ;)

Oude lijst:

1. DLX lowcut loopschoenen, laag model (binnen)

2. Snugpak Jungle slaapzak (binnen)

3. Direct Action Gear - Dragon Egg MK2 rugzak (kleur shadow grey) is voor m'n nieuwe GHB (binnen)

4. Hunderdorff 22 liter jerrycans (binnen)

5. DD Hamocks Superlight tarp tent (gaat niet door, ben nog op zoek naar een goede tent)

Nieuwe lijst:

1. Benchmade 535 Bugout Black mes (My Precious) *besteld*

2. Grayl waterfilter/fles

3. Helikon Tex organiser insert tasje in shadow grey

4. Winter jas (Prepper-bestendig)

5. Tent voor 2 personen, lichtgewicht maar degelijk (dit is niet eenvoudig, ben al een jaar aan het zoeken naar iets dat voldoet aan mijn specificaties, zal denk toch compromis moeten maken tussen lichtgewicht/degelijk/betaalbaar).
 

Ray

SHTF Expert
Je weet wat ze zeggen he @Sun Beh Nim van het lijstje
- Kwaliteit
- Licht gewicht
- Betaalbaar
krijg je hoogstens twee van de drie. ;)

Of je moet extreem mazzel hebben en je ideale tentje tweedehands treffen. Ik mag in m'n handjes knijpen dat met veel geduld zowel de Vaude Power Lizard 1-2 P SUL (1kg) als de Erdman Schmidt Kegelslak (11,5 kg katoen) tweede hands op m'n pad kwamen.

Volgend jaar eens kijken of dat met een Exped synth of downmat ook lukt. De een z'n miskoop is de ander z'n geluk. :)
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Je weet wat ze zeggen he @Sun Beh Nim van het lijstje
- Kwaliteit
- Licht gewicht
- Betaalbaar
krijg je hoogstens twee van de drie. ;)

Of je moet extreem mazzel hebben en je ideale tentje tweedehands treffen. Ik mag in m'n handjes knijpen dat met veel geduld zowel de Vaude Power Lizard 1-2 P SUL (1kg) als de Erdman Schmidt Kegelslak (11,5 kg katoen) tweede hands op m'n pad kwamen.

Volgend jaar eens kijken of dat met een Exped synth of downmat ook lukt. De een z'n miskoop is de ander z'n geluk. :)
Daarom duurt het ook zo lang, kan niets vinden dat voldoet aan alle drie, dus moet ik genoegen nemen met twee van de drie, lastig verhaal dus, maar ik geef niet op.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ja hoor daar is ie weer, het is zo lang geleden dat ik iets gepost heb, dus dan maar weer een oud "draadje" oppakken.

Mijn oude lijst:

1. Benchmade 535 Bugout Black mes (My Precious) binnen en geweldig

2. Grayl waterfilter/fles binnen, geweldig voor in m'n get home bag

3. Helikon Tex organiser insert tasje in shadow grey binnen, geweldig voor in m'n get home bag

4. Winter jas (Prepper-bestendig) binnen, gewoon van de dump

5. Tent voor 2 personen, lichtgewicht maar degelijk van me lijst af, ga wat anders verzinnen

Nieuwe lijst:

1. Buiten keuken (Kamado en Rocket stove in meubel op wielen)

2. Alternatieve verwarming voor in huis (elektrisch voor kamers boven, dan hoeft de centrale verwarming niet aan, zit toch alleen maar boven)

3. Zonnepanelen op dak ( gaat effe duren want het is nu een gekkenhuis op die markt)

4. Camper(tje)

5. Vakantie huisje BOL

Deze lijst zal ongetwijfeld nog wijzigen naar mate de tijd vordert.

Wie volgt?
 
G

gebruiker 3367

Gast
Zolang ik nog in een appartement zonder tuin woon zijn dit de volgende dingen die ik op mijn wishlist heb staan:

  • Ecoflow River Max Solar Kit XL
  • Makkelijke Moestuin Startpakket
  • Een hooimadam, zoals recent in een ander topic werd aangeraden
  • Gietijzeren pannenset voor de hooimadam en eventueel koken boven vuur
Wilde de laatste drie volgende maand aanschaffen, echter net een belastingaanslag van 700 euro gehad en ik moet helaas ook een bedrag van soortgelijke hoogte aan Vattenfall gaan bijbetalen. Dus het zal nog heel even op zich moeten laten wachten allemaal. Eind mei vakantiegeld, dan zien we wel weer verder.

Uiteindelijk hoop ik uiteraard nog een keer een huis met tuin en liefst met houtkachel te kopen, maar zelfs met een hypotheek ruimte van 5 ton op mijn eenpersoonssalaris zit dat er voorlopig waarschijnlijk niet in. Inmiddels wordt er landelijk tussen de 50.000 en 100.000 overboden op de woningmarkt. En ondanks het feit dat ik binnen de 4 ton prijsklasse wil blijven kun je de overgebleven hypotheek ruimte niet gebruiken voor het overbieden. Ik zie niet in hoe ik binnen twee jaar even 60k bij elkaar kan sparen voor het overbieden.
 

marzman

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Zolang ik nog in een appartement zonder tuin woon zijn dit de volgende dingen die ik op mijn wishlist heb staan:

  • Ecoflow River Max Solar Kit XL
  • Makkelijke Moestuin Startpakket
  • Een hooimadam, zoals recent in een ander topic werd aangeraden
  • Gietijzeren pannenset voor de hooimadam en eventueel koken boven vuur
Wilde de laatste drie volgende maand aanschaffen, echter net een belastingaanslag van 700 euro gehad en ik moet helaas ook een bedrag van soortgelijke hoogte aan Vattenfall gaan bijbetalen. Dus het zal nog heel even op zich moeten laten wachten allemaal. Eind mei vakantiegeld, dan zien we wel weer verder.

Uiteindelijk hoop ik uiteraard nog een keer een huis met tuin en liefst met houtkachel te kopen, maar zelfs met een hypotheek ruimte van 5 ton op mijn eenpersoonssalaris zit dat er voorlopig waarschijnlijk niet in. Inmiddels wordt er landelijk tussen de 50.000 en 100.000 overboden op de woningmarkt. En ondanks het feit dat ik binnen de 4 ton prijsklasse wil blijven kun je de overgebleven hypotheek ruimte niet gebruiken voor het overbieden. Ik zie niet in hoe ik binnen twee jaar even 60k bij elkaar kan sparen voor het overbieden.
Makkelijke moestuin is met een vierkante meterbak? Die hebben we ook in ons stadstuintje, maar we hebben er dit jaar ook zo'n minikas met plastic bijgezet. Het handige is dat die in de zon staat en die vierkante meterbak achter in de tuin in de schaduw van een zuidmuur.

Zoiets, op een balkon lijkt me dat nog idealer. Het is iets meer beschermd ook voor de elementen en het neemt vooral plek in de hoogte in).
673x1200.jpg
 
G

gebruiker 3367

Gast
Het betreft een bak op poten van 120x60. Moet inderdaad rekening houden met beperkte ruimte.
Balkon is 500cm lang en 180 diep.

Staat inmiddels een tuinset van 2 banken (120cm) een salontafel en daarnaast ook een BBQ tafel (180cm) op.
Een 120x60 bak en een paar aardappel kweekzakken gaan er nog net bijpassen, zodat ik in ieder geval een beetje kan oefenen.

Balkon ligt op het Noorden, maar wel hoog, dus 's ochtends staat de zon erop van 8:00 tot 12:00 en in hoogzomer tot 13:00, dus met genoeg voor 4 tot 5 uurtjes zon.
Ben dan ook van plan alleen schaduwgroentes en aardappels te gaan proberen te kweken, denk aan spinazie, andijvie, misschien dat worteltjes en bietjes net gaan lukken.
Hopelijk genoeg om te oefenen met het ouderwetse Nederlandse eten. Er komt een speciale hoes bij die beschermt tegen kou, wind en vorst, maar wel zon doorlaat.
Een kas in de hoogte is ook een optie inderdaad, ziet er een beetje gammel uit, dus denk dat ik die wel goed zou moeten vast zetten, voor als de wind oplaait. Een lage bak is ook beschermt, omdat de balkon reling geheel uit solide glas bestaat en dus geen wind doorlaat.

Binnen een BOP onder een dure groeilamp staan. Daarnaast heb ik een dure groeilamp voor het bio actieve terrarium van mijn reptiel die ik eventueel voor een tweede bak zou kunnen gebruiken. In noodgevallen kan ik de bak binnen zetten en de groentes het hele jaar door binnen kweken denk ik. Dan krijgen de buren ook minder argwaan :p Daar heb ik dan wel weer de ecoflow voor nodig, mocht de stroom uitvallen ;)
 

marzman

Diehard Prepper
Het is nog redelijk stevig, maar wel ultralicht uitgevoerd (het was ook maar 20 euro, maar de duurdere versies met plexiglas platen zijn volgens mij niet echt steviger). De bedoeling is de zwaarste potten/bakken onderin te zetten en als er een storm eunis aangekondigd wordt kan hij bij mij wel even de garage in om te schiulen.

Bij mij is het meer hobbie, ik ga ook geen aardappelen kweken ofzo. Boontjes wil ik wel proberen (neemt niet zo veel plek in), ik heb wat knoflook geplant, twee tomatenplanten en een aantal peperplanten.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Ik heb mijn oude lijstjes op gezocht.

Oorspronkelijk geplaatst door Tanfana in 2014

1 Tipi
2 Houtkachel ( eigenlijk 2, een voor in huis en een in de tipi)
3 Nieuwe cv mischien in combinatie met de houtkachel
4 10 kuub hout
5 Machette (die we willen is even uitverkocht bij de prepshop)

Oktober 2015
Tijd voor een nieuwe lijst voor 2016:
1 leuke nieuwe buren.
2 Houtkachel voor huis en tent
3 cv
4 10 kuub hout
5 accupak om offgrid te kunnen

En het lijstje voor 2017 wordt:
1 leuke buren. ( de mensen die nu naast ons zijn komen wonen willen geen buren ?! :cool::confused:)
2 houthok met 10 kuub hout. (Gerealiseerd)
3 cv vervangen.
4 Accupack om off-grid te kunnen.
5 ....

Het is al 2018 maar toch een nieuw lijstje:

1 nog steeds de cv vervangen
2 nieuw dubbelglas in de woonkamer
3 accupack om off grid te kunnen
4 euhh...

Het is nu 2020.
Voor dit jaar zijn mijn prioriteiten bijgesteld. Deze herfst wil ik met mijn zus naar Verweggistan. Daarvoor hebben we een T5 2,5 tDI 4motion aangeschaft. Omdat het een overlander-camper wordt heb ik wat wensen.
1. 27 MC bakkie
2. Fietsdrager (aangeschaft in 2020)
3. Werkplaatshandboek
4. Corona weg
5. Kist om op fietsdrager te zetten (aangeschaft in 2021)

2022
Afgelopen winter mocht eindelijk de oude cv met pensioen. 27 jaar is het besje geworden.
Helaas kon ik door corona niet naar Verweggistan. Maar ik heb wel weer wat wensen voor op de lijst.
1. 27 MC bakkie
2. Ophoogset voor T5
3. Nieuw slaapmatje van exped of StS ( mijn oude is na 7 jaar de zijnaad gescheurd)
4. Vrijheid om te kunnen reizen met alleen een paspoort. ( geen digitale Europese id)
5. 2e fles zonnebloemolie
 
F

frans81

Gast
Ik heb mijn oude lijstjes op gezocht.

Oorspronkelijk geplaatst door Tanfana in 2014

1 Tipi
2 Houtkachel ( eigenlijk 2, een voor in huis en een in de tipi)
3 Nieuwe cv mischien in combinatie met de houtkachel
4 10 kuub hout
5 Machette (die we willen is even uitverkocht bij de prepshop)

Oktober 2015
Tijd voor een nieuwe lijst voor 2016:
1 leuke nieuwe buren.
2 Houtkachel voor huis en tent
3 cv
4 10 kuub hout
5 accupak om offgrid te kunnen

En het lijstje voor 2017 wordt:
1 leuke buren. ( de mensen die nu naast ons zijn komen wonen willen geen buren ?! :cool::confused:)
2 houthok met 10 kuub hout. (Gerealiseerd)
3 cv vervangen.
4 Accupack om off-grid te kunnen.
5 ....

Het is al 2018 maar toch een nieuw lijstje:

1 nog steeds de cv vervangen
2 nieuw dubbelglas in de woonkamer
3 accupack om off grid te kunnen
4 euhh...

Het is nu 2020.
Voor dit jaar zijn mijn prioriteiten bijgesteld. Deze herfst wil ik met mijn zus naar Verweggistan. Daarvoor hebben we een T5 2,5 tDI 4motion aangeschaft. Omdat het een overlander-camper wordt heb ik wat wensen.
1. 27 MC bakkie
2. Fietsdrager (aangeschaft in 2020)
3. Werkplaatshandboek
4. Corona weg
5. Kist om op fietsdrager te zetten (aangeschaft in 2021)

2022
Afgelopen winter mocht eindelijk de oude cv met pensioen. 27 jaar is het besje geworden.
Helaas kon ik door corona niet naar Verweggistan. Maar ik heb wel weer wat wensen voor op de lijst.
1. 27 MC bakkie
2. Ophoogset voor T5
3. Nieuw slaapmatje van exped of StS ( mijn oude is na 7 jaar de zijnaad gescheurd)
4. Vrijheid om te kunnen reizen met alleen een paspoort. ( geen digitale Europese id)
5. 2e fles zonnebloemolie

Fles no 1 zonneblormolie kun je misschien nu ruilen tegen 27mc bakkie :)
 

Erny

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Lijstje kan weer bijgewerkt:
Het was:(20 maart 2020)
Gezien de aanschaf van de kettingzaag ziet het lijstje er nu zo uit:
- Zonnepanelen
- Rijbewijs
- Gaskoelkast
- en nog steeds een plekje over voor die leuke man die ook van alles kan...;)

Ondertussen niet veel veranderd, Rijbewijs staat op de planning maar is voor mij slimmer om vanaf oktober mee te beginnen. Heb al wel een proefles gedaan. Jeetje, wat is dát leuk zeg autorijden. :thumbsup: En voelt een stuk veiliger als op de fiets waar je enorm kwetsbaar bent. Heb er echt zin in. :cool:

Gaskoelkast wilde ik vorig jaar kopen, maar helaas. Niet te krijgen, van het merk Exquisit tenminste, en die wil ik. Volgens een handelaar heeft "iemand" alle voorraad van de fabriek opgekocht. Dus kon er geen enkele vinden. Helaas.
Misschien binnenkort weer eens een zoektocht wagen. Ding moet wel betaalbaar zijn.
Edit: zo te zien zijn er weer wat verkrijgbaar.
 

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
1) Kleinere mobiele hybride koeler voor in de wagen.
2) hybride powerbank ( voorkeur model ecoflow river)
3) hangmatsysteem voor onder de banden van de wagen ( in progress)
4) bus/ bestelwagen voor camperproject
5) huisje met werkhuis en beetje tuin aan om de hobby te onderhouden.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
1. Nieuwe slaapzak.
2. krokonose
3. dolni tatra,
4. karpaty, midden Roemenie
5.
Het lijstje van 12 september 2017. En nu na bijna 5 jaar heb ik de helft al. De 1 via internet en de andere omdat het "om de hoek" is.
Op 1 of andere manier komt het er maar niet van en is er altijd wel wat.
Een lijst met spullen gaat gemakkelijker dan een lijst die veel tijd kost.
Een nieuw lijstje begin ik maar niet aan.
 
Bovenaan