• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat zijn de volgende 5 items op jouw wishlist?

Kanina

Diehard Prepper
1. BOL
2. Mora messen
3. Watervoorraad aanvullen
4. Kleine spullen voor de BOB
5. Metalen jerrycan (gevuld met petroleum)

1. BOL
2. Watervoorraad aanvullen (af en toe een doos)
3. Petroleum (als het goed is gaat dat de jerrycan vandaag vol)
4. Handzaag, inklapbaar en licht
5. Firesteel

En zo strepen we elke keer weer wat af :)
(en komt er ook weer wat bij)
 

Niels

Mankinds only hope
1: Machete (kijk die begroeing nu overal, ik kom nergens meer door!).
2: Goede rugzak (adviezen welkom).
3: Kleding om mee in het bos te sjoksen (ook adviezen welkom).
4: Mobiel zonnepanneel met een soort accu pack of iets (ook adviezen welkom).
5: Eigenlijk alle spullen die ik nodig heb om met de rugzak het bos in te gaan (lopend), en fatsoenlijk te kunnen overnachten.
 

Ray

SHTF Expert
1: Machete (kijk die begroeing nu overal, ik kom nergens meer door!).
2: Goede rugzak (adviezen welkom).
3: Kleding om mee in het bos te sjoksen (ook adviezen welkom).
4: Mobiel zonnepanneel met een soort accu pack of iets (ook adviezen welkom).
5: Eigenlijk alle spullen die ik nodig heb om met de rugzak het bos in te gaan (lopend), en fatsoenlijk te kunnen overnachten.

Ben je hier aan het goede adres.

1: Machete: Ach, wel leuk om mee te spelen en voor in de tuin. Laat je pa er eentje mee nemen uit de Tesco in Hongarije, perfect voor wat ragwerk en eerste slijplessen, zeer bruikbaar ding voor nog geen vijftien euro.
2: Oei, ik heb mijn voorkeuren, maar een rugzak is als een paar schoenen. Pas als je er mee gelopen hebt weet je wat je eraan hebt. Saracen heb ik om evt. uit te proberen.
3: Ik zweer bij mijn cargo pants van de dump hier. Zelfde stof als Fjall Raven spul, dan nog degelijker en niet perfect, maar voor 40 euro een koopje. Rip stop Commando broeken, ik koop ze bij een lokale dump, leveren ook online, deveteraan.nl. Ik trek rag ermee door de bramen heen en trok eens het prikkeldraad van de paal ipv dat m'n hele broek openscheurde. Opm. Slanke mensen passen deze broeken beter dan mensen zonder taille.
4: Goal Zero Nomad 7 paneeltje met Guide 10 Plus (zwaar in de aanbieding overal lees ik) met Eneloop AA's. Draagbaar als in draagbaar in de rugzak, hoewel al die electronica flink gewicht toevoegt. Voor puur overleven geen eens noodzakelijk. Led licht, navigatie, etc. een mens kan zonder.
5: Kook gerei, waterfilter, kleding, persoonlijke verzorging, EHBO, bescherming tegen de elementen, matje, slaapzak... kussen kun je improviseren. Pisfles aangeraden, hoef je niet op en neer naar het toiletgebouw 's nacht als je oefent op een camping of PSM's die soms georganiseerd worden.
6: Bult kennis. :)
 

druif

Survivor
De Preps die nog op mijn wishlist staan:

1. Kleine bijl van Gransfors Bruks, Hultafors of Fiskars. Goede aanbieding afwachten anders als verjaardags kado maar dat is pas December.

2. Zandkleurige Shemagh. Bestel ik wss als ik weer wat loon krijg aan het einde van de maand.

3. Kippenhok met een aantal kippen. ( Vriendin wil geen kippen :( )

4. Kleine glazen kweekkas voor mijn moestuintje. Hoop binnenkort wat tegen te komen via marktplaats of andere verkoop site.

5. BOV: hoop over een jaar of 2 genoeg geld over te houden voor een Fiat Panda 4x4 Climbing.

zeg gewoon dat je ganzen wilt. misschien zegt ze dan wel als het nou kippen waren!!!!!!!!!!!;)tip voor de kas bij de action verkochten ze van het voorjaar kweek kastjes. en als je een grote kas wilt kijk eens wat je met plastic kunt. want een glazen is heel duur en binnen 2 a 3 jaar zeg je had ik maar een grotere kas.
 
L

lichtje

Gast
Op dit moment

1. Waterfilter
2. Waterzak
3. Camo kleding
4. Firesteel
5. Mobiele zonnepaneel
 

Zer0Day

Senior Prepper
Je kan deze eigenlijk goed vergelijken met de tactical rush van 5.11, maar dan goedkoper.
Hij draagt heel goed, is op verschillende plaatsen verstelbaar en heeft onderaan een soort "kussentje" tegen je rug.
(Kan het moeilijk uitleggen, maar via de link heb je enkele foto's die het verduidelijken) ;)
Dit is een stoffen rugzak, net als de andere zakken van die soort, dus niet waterdicht. Bij hevige regen raad ik je dus zo'n hoesje aan om erover te trekken.
 

Kanina

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
@Zer0Day Is het grote compartiment 1 grote ruimte, of zitten daar ook nog vakjes in?

Is er misschien een winkel waar ze deze in real life verkopen?

Edit: bij deze online shop is die tas een stuk goedkoper, zonder camelback maar die is niet zó duur.
 

Richard434

Prepper goeroe
1. Een nieuwe goede (grote) bijl
2. Paar ouderweste wollen dekens
3. Een kookmethode tussen een esbitbrandertje en frontierstove in.
4. paracord, heb ik nooit genoeg van! ;)
5. een paar extra conibears.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
  1. Afmaken van mijn BOL
  2. Twee jaar voedselvoorraad voor het hele gezin
  3. Een paar goede jachtwapens
  4. Een goede tractor
  5. Een goede bosmaaier
 

Kanina

Diehard Prepper
1. BOL
2. Watervoorraad aanvullen (af en toe een doos)
3. Petroleum (als het goed is gaat dat de jerrycan vandaag vol)
4. Handzaag, inklapbaar en licht
5. Firesteel

En zo strepen we elke keer weer wat af :)
(en komt er ook weer wat bij)
1. BOL
2. Watervoorraad (het begint ergens op te lijken)
3. Handzaag, inklapbaar en licht
4. Firesteel
5. Kompas
 

Niels

Mankinds only hope
1: Machete (kijk die begroeing nu overal, ik kom nergens meer door!).
2: Goede rugzak (adviezen welkom).
3: Kleding om mee in het bos te sjoksen (ook adviezen welkom).
4: Mobiel zonnepanneel met een soort accu pack of iets (ook adviezen welkom).
5: Eigenlijk alle spullen die ik nodig heb om met de rugzak het bos in te gaan (lopend), en fatsoenlijk te kunnen overnachten.
Nou, 1 t/m 4 reeds geregeld, en getest, valt niks tegen!

In bestelling:
Mini pannetjes,
Adventure food,
Alkohol brander,
Mini windschermpje,
Waterzak van 2l om aan de boom te knopen (Afgekeken van @easy !).

Wat ik nog wil:
Flesje om alkohol in mee te nemen (die tegen alkohol kan) (adviezen welkom).
Zei tassen voor aan de rugzak (adviezen welkom, ook wat de Engelse naam er voor is).
Firesteel (maar vind ze te duur voor zo'n stomme pin).
Voorraad kelder uitbreiden.
Eigen waterbron + pomp (hydrofoor), filters, omschakelset enz.

@Kanina , Ik heb een Silky zaag, die zijn super, en na afgelopen weekend denk ik dat er meer mensen zo denken.
 
Bovenaan