• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat zijn de volgende 5 items op jouw wishlist?

Flos

SHTF Expert
Ik moet altijd goed zoeken als ik 5 dingen moet op noemen omdat ik dan ook al ontzettend veel heb.
Maar dit jaar scheiden mijn vriend en ik onze moestuin en is het ieder voor zich.
Een kas. Die ben ik van plan zelf te maken.
Een bijen volk dat staat reeds lang op mijn lijst.
Ergens een bromfiets op de kop zien te tikken met papieren.
 

Flos

SHTF Expert
Voor mij voorlopig geen outdoor prep gear meer, verwacht morgen nog wel het een en ander als kado, maar daarover morgen meer.

Voor dit jaar wel een paar thuis prep dingen op m'n lijst.

Wasbord (ouderwets kleding wassen)
Wringer (ouderwets kleding wassen)
Twee grote kunststof bakken (ouderwets kleding wassen)
Set met hout boren voor m'n booromslag
Goede kwaliteit handzaag

Mijn oude lijstje is voorlopig vooruit geschoven, mijn prioriteiten zijn iets aangepast.
In dit geval heb ik nog wat liggen voor jou.
 

Flos

SHTF Expert
Ik dacht dat je een allergische reactie van bijensteken kreeg?
Hoe komt je daar nu bij . Ik ben nergens allergisch aan.
Waarom ik die nog niet heb is omdat ik dat 20 jaar geleden heb aan gevraagd op de gemeente en het werdt afgekeurd. Lijk zo veel wat ik aan vraagde bleek later. Nu vraag ik niets meer aan.
 

Robert

Diehard Prepper
1 een kipor
2 een draagbare accu voor de cpap van mijn vrouw
3 een nieuwe TomTom voor onze volgende vakantie in Noorwegen
4 een camper en 5 een bol maar die laatste 2 zullen wel toekomstmuziek blijven, lol.
 

Flos

SHTF Expert
Omdat dat topic nu toch bovenaan staat. Ook maar weer eens invullen.
Een bijenvolk staat nog steeds nr.1
De kracht om mijn leerbewekings hoek af te werken.
De bromfiets met papieren is ook nog welkom
Wat leer bewerking spullen.
En op zijn minst 10kg afvallen.:eek:
 

Niels

Mankinds only hope
Watervoorraad, meteen praktischer aanpakken in vaten.
Merino wol ondergoed, sokken en onderkleding.
Houtkachel (word aan gewerkt).
Meer voedsel nog in de kelder incl. gevriesdroogde voorraad.
Kennis wat betreft waar ik goed welke spullen kan kopen (voordelig).
 

Existence

Survivor
Hallo allemaal.

Ben net door het prep-virus besmet :thumbsup: en ben al een aantal dagen aan het lezen hier.
Lastig om met al die informatie tot een goede keus te komen, maar dit worden waarschijnlijk de eerste 5 items die ik ga aanschaffen.

1. Sawyer mini waterfilter
2. Care plus professional EHBO
3. Cree XM-L2 zaklamp
4. LMF fireknife
5. Silky pocket boy 170-10

Waarom? De Sawyer mini filter kom ik veel tegen op dit forum en deze kan veel water filteren vergeleken met de lifestraw bijvoorbeeld. Ook is de lifestraw niet geschikt voor kleine kinderen.
De care plus pro heeft net even iets meer dan de standaard pleisters, gaasjes en verbandjes etc. en voor een redelijke prijs. Altijd handig.
De zaklamp heb ik op aliExpress gevonden, kwam ik ook tegen in een post ergens hier? Is goedkoop en ik wil 'm zelf even testen, kan altijd nog voor een A-merk gaan. (Leuk voor de kinderen)
Over de LMF heb ik ook een leuke review gelezen, goede prijs kwaliteit verhouding voor het lichte werk. Ik heb zelf nog ergens een verzameling messen, zit misschien nog iets leuks tussen, meeste is goedkope rommel denk ik. Moet ik nog even opzoeken.
En dan hebben we nog de Silky boy, ook een hele goede review over gelezen.

Heb nu al zin om met mijn kinderen het bos in te duiken.... maar eerst nog even ongeveer €150,- bij elkaar schrapen :)
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
1. Nieuwe slaapzak.
2. krokonose
3. dolni tatra,
4. karpaty, midden Roemenie
5.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Niels

Mankinds only hope
1. Sawyer mini waterfilter
Onlangs is MSR met de Trail shot uitgekomen.
Kost geloof ik en 10 euro meer, maar bij veel gebruikt lijkt hij ook 10x handiger te zijn.
Niks mis met meer waterfilters kopen, maar als je er nu 1 wilt komen zou ik de MSR ook in overweging nemen persoonlijk.
 

Existence

Survivor
Laatst bewerkt:
Onlangs is MSR met de Trail shot uitgekomen.

Daar ga ik zeker naar kijken en een tweede filter is geen overbodige luxe.
Thx!

Snel even gekeken, die doet maar een 2000 liter. Dat is wel een minpuntje.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
Bovenaan