• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Water uit mist

D

Deleted member 101

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Zag een informatief filmpje om water uit mist te winnen, wel hoog in de bergen. Maar de theorie is misschien kleinschalig toe te passen en vooral bij een noodscenario waarbij geen water is te vinden.

Meer het is wel een mooie oplossing voor het dorpje in de bergen.

Als youtube filmpje


Facebook
https://www.facebook.com/BBCworldhacks/?hc_ref=PAGES_TIMELINE&fref=nf

Maar is er misschien iemand bekend met een portable mist water winner, of hoe het maar mag heten.
 

petroman

SHTF Expert
Er zijn ook dieren die overleven omdat mistdruppels op hun vacht blijven zitten.
Als je verder geen spullen hebt is het voor een mens erg moeilijk om via condensatie (genoeg) water op te nemn of op te vangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bur

Bur

Elementary prepper
Er zijn ook dieren die overleven omdat mistdruppels op hun vacht blijven zitten.
Als je verder geen spullen hebt is het voor een mens erg moeilijk om via condensatie (genoeg) water op te nemn of op te vangen.

En planten ook: In het Namib Naukluft park (de bekende oranje/rode zandwoestijn in Namibië) groeien planten. Die overleven op de mist die regelmatig in die woestijn hangt (veroorzaakt door de koude golfstroom voor de kust van Namibië). Er zijn daar bijvoorbeeld ook kevertjes die overleven op de mist. Ze vangen de mist op hun rugschild op en gaan dan op hun voorpoten staan, zodat de waterdruppel zo hun bek in glijdt.
 

Dreutel

Prepper goeroe
Je kunt (een beetje) water winnen door handdoeken of t-shirts in de mist te hangen en daarna uit te wringen.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Geforceerd kan je uit dikke mist veel water halen, veel liters per dag, ik heb een ontwerp die dat kan.
Ik heb vaak uitvindingen maar kan er niets mee, het is een gave, binnen een paar minuten heb ik vaak een oplossing voor iets, voor mij niets bijzonders, het is een deel van mij, al als kind.
 
D

Deleted member 101

Gast
Geforceerd kan je uit dikke mist veel water halen, veel liters per dag, ik heb een ontwerp die dat kan.
Ik heb vaak uitvindingen maar kan er niets mee, het is een gave, binnen een paar minuten heb ik vaak een oplossing voor iets, voor mij niets bijzonders, het is een deel van mij, al als kind.

Is het mogelijk om hier een uitleg over te geven?
Het lijkt me erg interessant.
 
J

J.J

Gast
Haha Tom zou niet Tom zijn als hij hier geen reactie op zou geven.
Ja je hebt zakelijk inzicht dat blijkt nu wel weer.;)
Heb je een zakelijk voorstel, als je de wegen kunt vinden kan je aardig wat geld verdienen.
 
D

Deleted member 101

Gast
Haha Tom zou niet Tom zijn als hij hier geen reactie op zou geven.
Ja je hebt zakelijk inzicht dat blijkt nu wel weer.;)
Heb je een zakelijk voorstel, als je de wegen kunt vinden kan je aardig wat geld verdienen.
vifty vifty
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Geforceerd kan je uit dikke mist veel water halen, veel liters per dag, ik heb een ontwerp die dat kan.
Ik heb vaak uitvindingen maar kan er niets mee, het is een gave, binnen een paar minuten heb ik vaak een oplossing voor iets, voor mij niets bijzonders, het is een deel van mij, al als kind.
@J.J Zeg niet te gauw tegen een idee dat je er niets mee kunt... Die knaap die het koffielepeltje uit vond is er rijk mee geworden. En wat denk je van de uitvinder van die post-it blaadjes... Als je een idee hebt, kijk er dan kritisch naar, en houd het beste in gedachten. Na een tijdje heb je dan vast iets aardigs dat er echt uit springt. Er zijn organisaties die samen met je kunnen kijken of een idee kansen biedt, en je kunnen helpen in de richting van een octrooi. Houd wel goed in de gaten dat zodra een idee openbaar is, het niet meer octrooieerbaar is. Zou je dan iets moois hebben en je vertelt dat rond in het café, dan snijd je je als het ware in je vingers... Houd een idee het beste voor jezelf, en eventueel voor overleg met een gerenommeerd octrooigemachtigde. Ik heb wel eens met dat bijltje gehakt. Maar, haha, dat was wel voor de baas, dus rijk ben ik er niet van geworden. Het was wel een leuke ervaring...
En heb je een goed idee voor eigen gebruik, dan gewoon uitproberen;)
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Wafels

Diehard Prepper
"Tom op zich is dit principe al heel oud enkel men maakte niet gebruik van materialen als dat doek
maar gewoon met natuurlijke middelen . Die ´´mistvangers ´´ waarmee men water vangt zijn wel specialen amterialen,
dat is geen lapje katoen ,alhoewel als je s' morgensvroeg door een grasveld loopt met doeken aan je benen dan ook
kun je ( dauw wat op het gras ligt )vocht verzamelen .
https://en.wikipedia.org/wiki/Dew_pond
http://inspiringfuture.org/wordpres...sting-as-a-means-to-get-clean-drinking-water/
gr will
 
J

J.J

Gast
@J.J Zeg niet te gauw tegen een idee dat je er niets mee kunt...
En heb je een goed idee voor eigen gebruik, dan gewoon uitproberen;)
Zo had ik jaren een kaasschaaf in gekort ik merkte dat de lange flap waar mee je de kaas op je brood kan leggen te zwaar over de blok kaas ging,,,, jaren later werden ze gemaakt, het lijkt net een dunschiller, je hebt ze vast wel eens gezien.

Mvg,
J.J
 

josvanpiros

Senior Prepper
Houdt er wel rekening mee dat er meerdere soorten mist zijn. Eén van de veel voorkomende mist soorten is mist die ontstaat bij een hoge luchtvochtigheid en veel fijnstof cq. roet in de lucht. Vocht hecht zich bij deze vorm van mist aan de vaste deeltjes in de lucht en condenseert waardoor mist ontstaat. In gebieden met veel luchtvervuiling komt dan ook meer mist voor dan elders. Als deze vorm van mist wordt opgevangen heb je niet bepaald schoon drinkwater.
 
Bovenaan