• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Water van een paar jaar oud gezocht om over te nemen

Vincent85

Prepper
Laatst bewerkt:
Beste preppers,

Ik ben op zoek naar iemand waarvan ik zijn of haar voorraad water (flessen / pakken) + (minimaal 20 liter) kan overnemen. Tegen een prijs hoger dan dat ervoor betaald is.

Ik hoor het graag.

Gr.
Vincent
 

AWOL

Prepper goeroe
@Vincent85 en waarom en wie ben jij?
Hou er rekening mee dat velen een paar euro "winst" niet zullen vinden opwegen tegen de nadelen van opgeven van de privacy (adres cq rekening nummer en naam).
 

Vincent85

Prepper
Ik begrijp het. Het is alleen voor mijzelf om een aantal weken te drinken om te kijken hoe mijn lichaam daarop reageert. Gewoon om te kijken hoelang je het water kunt bewaren en wat voor kwaliteit het is na een antal jaren (geen overdreven periode uiteraard). De flessen in de winkel zijn helaas zeer recent en dus niet geschikt voor een dergelijk onderzoek.
 

Vempain

Prepper goeroe
Hier verversen we onze watervoorraad in jerrycan's in ieder geval 1 keer per jaar aangezien we in de winter een minimale beschikking hebben voor drinkwater en de complete voorraad dan toch al in die periode op gaat.
Maar het zal voor de andere waarschijnlijk op ongeveer dezelfde manier gaan met het jaarlijks leeggooien, spoelen en weer vullen van de jerrycan's of flessen water waardoor je zoektocht naar ouder drinkwater misschien toch kan tegenvallen.
Veel succes in ieder geval en wie weet heeft er iemand nog een voorraadje staan ergens achter in een schuur of kruipruimte.
 

Ray

SHTF Expert
Ik heb af fabriek gebotteld water van twee jaar over de datum en zelf afvult water van twee jaar oud.
Allebei in vijf liter containers en van beiden meer dan twintig liter.

Heb geen enkele twijfel over de drinkbaarheid, maar ben benieuwd hoe je dat wilt testen. Stel je loopt een buikloopje op tijdens je experiment, hoe bepaal je dan of het aan het water ligt of een 'fout' plakje ham in je sandwich gezond of dat het simpelweg het griepvirus is wat nog steeds rondgaat?
 
D

Deleted member 101

Gast
Als water rot is, is het geel en stinkt naar een vieze sloot. Als het helder is en goed ruikt kun je het nog wel drinken.
Moet nodig wat voorraden flessen water vervangen maar denk dat het nog wel goed is.
Is wel 2 jaar oud. Zal van de week eens proeven.
Vervang al jaren de voorraden met kraanwater en is makkelijk een 1,5 jaar goed te houden.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
C9T8GSiXgAE3Nnu.jpg
 

W-O-L-F

Senior Prepper
@Vincent85 en waarom en wie ben jij?
Hou er rekening mee dat velen een paar euro "winst" niet zullen vinden opwegen tegen de nadelen van opgeven van de privacy (adres cq rekening nummer en naam).

dat niet alleen
maar ik wil mijn eigen test voorraad niet kwijt :)
het duurt zo ff lang voor die jaren voorbij zijn :)

dit staat bij mij te verouderen onder donkere omstandigheden en met een redelijk constante temperatuur van 12 tot 14 graden (kelder bij de wijn :p )
water, 2 L pakken Barleduc overdatum test 1-8-2015
water, 2 L pakken Barleduc overdatum test 1-3-2016
water, 2 L pakken Barleduc overdatum test 1-1-2017
 

W-O-L-F

Senior Prepper
Vervang al jaren de voorraden met kraanwater en is makkelijk een 1,5 jaar goed te houden.
pas je wel op
kraanwater is niet zo schoon als je denkt
Natuurlijk is ons kraanwater van hoge kwaliteit ( wel regio afhankelijk ) en het aandeel medicijnen en drugs valt mee

http://www.ad.nl/binnenland/chemisch-afval-chemours-bereikt-drinkwater~aaa39f44/

http://www.nu.nl/wetenschap/3011597/nederlands-drinkwater-bevat-meer-geneesmiddelen-dan-nodig.html

maar de stoffen die er in zitten zijn toch anders dan echt bron water

ik store ook kraanwater ( 20l kannen )
maar doe deze elke 6 tot 12 maanden leeg maken
de kan uitspoelen met een paar druppels bleek ( geen glorix maar dunne bleek natriumhypochloriet, minder dan 5%)
dan weer vullen na eerst 3x spoelen
en 2 tabletten Micropur classic, MC 10T, voor 10 L. water er in, goed schudden
en elke paar maanden even schudden


PS is het een idee om kraanwater te preppen als geheime medicijn voorraad hahahaha
 

W-O-L-F

Senior Prepper
Heb geen enkele twijfel over de drinkbaarheid, maar ben benieuwd hoe je dat wilt testen. Stel je loopt een buikloopje op tijdens je experiment, hoe bepaal je dan of het aan het water ligt of een 'fout' plakje ham in je sandwich gezond of dat het simpelweg het griepvirus is wat nog steeds rondgaat?

hahahaha gewoon, de test een paar keer herhalen
laten we zeggen elke 14 dagen

of het is in orde en je hebt de keren er op geen last
of je hebt een dieet doorstaan :)
 
ik lees hier dat je kraantjeswater 1,5 jaar opslaagt...
als ik een fles water op het werk uit de koelkast haal , deze open, een slokje neem en dan na 3 dagen aan de fles ruik stinkt het als de pest...
Vind het dan raar dat je kraantjeswater 1,5 jaar kunt opslaan. Waar zit ik fout?
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
ik lees hier dat je kraantjeswater 1,5 jaar opslaagt...
als ik een fles water op het werk uit de koelkast haal , deze open, een slokje neem en dan na 3 dagen aan de fles ruik stinkt het als de pest...
Vind het dan raar dat je kraantjeswater 1,5 jaar kunt opslaan. Waar zit ik fout?
Je drinkt uit de fles, besmet de fles en het water met bacteriën. Daar zit je fout.
 

W-O-L-F

Senior Prepper
ik lees hier dat je kraantjeswater 1,5 jaar opslaagt...
als ik een fles water op het werk uit de koelkast haal , deze open, een slokje neem en dan na 3 dagen aan de fles ruik stinkt het als de pest...
Vind het dan raar dat je kraantjeswater 1,5 jaar kunt opslaan. Waar zit ik fout?

Ik zet altijd 2 flessen water in de koelkast
gewoon omdat ik dat lekkerder vindt
maar soms staan die er een week of twee of meer
en ik heb geen bedorven of vieze smaak

In mijn 2de locatie staat een 2L pak bar le duc welke al een half jaar over datum is
die is al een 2 weken open, en niet in de koelkast ( het is daar nu 14 graden )
en ik heb daar net een beker van gedronken
niets aan de hand en niets geen vieze smaak.

ik ga er even van uit dat je een zelf gevulde fles bedoeld
zo niet zijn nog steeds enkele punten van hieronder geldig, maar zou ik ook een andere water soort gaan kopen :)
heb je het over water met koolzuur, dan klopt dat ook, ik merk dat vaak aan spa rood, is laf binnen een dag of 2 en smaakt dan beetje raar

1 Wat @Stuudje zegt is denk ik een van de grootste oorzaken in jouw geval
2 wat is de kwaliteit van je kraan water, dat is niet overal hetzelfde en kan ook invloed hebben
3 oude leidingen in de grond en huis ? ( lood mag dan wel niet meer mogen, maar ze zitten er nog wel, en dat geeft ook een rare smaak
4 glazen of dunne pet fles, een pet fles kan ademen en dus ..... en wat staat er nog meer in die koelkast
Dunne pet flessen met gekocht water, smaken soms ook al snel niet goed meer, de jumbo heeft kleine flessen die zo dus zijn dat het een wonder is dat het water er in blijft
5 hoe goed spoel je de fles om, 3x spoelen met goed schudden is het minste
6 op het werk zeg je ?? en wat doen je collega's ??

Nog even over het uit de fles of pakken drinken
een uitermate smerige gewoonte vindt ik zelf
geen probleem als je alleen woont, maar effectief spuug je in de fles

Ik leerde de welpen dat altijd snel af met de volgende truc :
kauw of neem wat voedsel kleurstof in de mond, liefst een vies kleurtje
neem flinke slok uit de fles water
Door het uitstromen van het water ontstaat een vacuüm, en dat moet worden opgevuld
en dat gebeurd met lucht en recycle water uit je mond.
binnen 2 slokken begrepen ze precies wat ik bedoelde.
werd een heel stuk vaker de mok gebruikt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
Bovenaan