ik heb helaas andere ervaringen met wd40, na verloop van tijd als het op het gezonde staal/ijzer weg gezakt is of in sloten en elektrische contact punten die niet allemaal van koper zijn , krijg ik sneller roest.
Het is een goede vuil verdringer op korte termijn, op lange termijn trekt het vuil aan.
het verdringt in het beginsel vocht later trek het residu vocht juist aan.
Ik wil juist niet elke maand met bus wd40 langs mn deur schanieren lopen zeg maar...
Wd40 heb ik in huis puur alleen voor losmaken.
voor invetten teflon olie, maiskiem olie ((ballistol ik zweer erbij ook ehbo!) en lithium gebaseerde vetten voor mechanische doeleinden.
Maar voor mij geen wd40 meer, lange termijn doet het meer kwaad dan goed. maar das mijn ervaring, misschien had ik het niet bij de aldi/lidl moeten kopen?
Maar wat er hier allemaal besproken is is meerendeel korte termijn.
En voor de wedstrijden in de verdelerkap: het is een fijne olie bij compressie ontbrand dat, ik zou zeggen probeer eens ballistol of een vereesterde olijfolie, diesels werken op dit principe, en waar olie verbrand wordt water verwijderd door middel van druk?
in zeer koude landen als de tempraturen onder de -19C uitkomen spuiten ze een olie achtige alcohol erin om een diesel op gang te krijgen.
Ik dacht iets van butanol of propanol, niet te verwarren met propaan GAS of butaan GAS, isopropanol werkt ook, als het maar vettig is en licht ontvlambaar is.
Misschien een goedkopere en betere oplossing voor je wedstrijden?
auto mechanica heb ik weinig tot geen verstand van, ik weet wel wat ether, aceton en ethanol in een 50cc brommertje kunnen doen....
Of hoe je bio diesel maken moet, verrassend simpel btw of ethanol voor je auto die een carberateur moet hebben, vlotter kamer oid? ook verrassend simpel om te maken.
mijn exusses voor mijn lange termijn ervaringen met wd40, ik hoef het niet meer te hebben, alleen voor korte termijn.
Het hoe precies weet ik niet.
mvg