• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Welk huisdier?

F

forumlid 1447

Gast
@zonnebrood moet je daar ook mee gaan wandelen? Of is dat vaak ook een lamme tak?
Mieren boerderij is ook een optie, wordt je ineens boer.
Persoonlijk als ik een dier zou moeten kiezen, worden het ganzen.
En kippen, als ik de steenmarter buiten kan houden.
Goed in het vlees, eieren, en beter dan een waakhond.
Kunnen heel aanhankelijk zijn, (zelf uitbroeden onder een kip.)
En ja , op leger basissen worden vaak ganzen , en hondenpatrouilles gebruikt als bewaking.
Overigens val niet tussen, boze ganzen, ze vermorzelen je , en terugroepen zoals een hond,
vergeet het maar.
Eenden zijn troepmakers, hebben water nodig en maken van je grond een zandbak, met regen een glijbaan.
Ganzen grazen, kippen en eenden wieden.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Voor de aanschaf van een dier kan je ook kijken op verhuisdieren.nl
daar zoeken baasjes een thuis voor hun beestjes, kat,hond,konijn.

Ik zoek daar zelf een kat, die beetje uit de buurt komt, want helemaal naar Groningen of Vlaardingen zie ik niet zitten. Ik sla wel alle beesten af die uit Roemenie/buitenland komen. Aan die importpraktijken wil ik niet meewerken.
 

Red

Senior Prepper
Wij hebben getwijfeld over ganzen. Maar ganzen moeten een badje/vijver hebben en scheiten alles vol. Nee, dank je, mijn kippen produceren genoeg mest.
 

Flos

SHTF Expert
Een maand geleden heb ik een dwergkonijn gevangen. Rammelaar zal vermoedelijk uitgezet zijn door mensen die er vanaf wilde. Dit gaat zo in de zomermaanden.
Niet dat het mij nu arm eet. Maar ik wil er ook vanaf.
Op de meeste FB groepen mag je geen dieren plaatsen om weg te schenken.
Dus moest iemand het willen.
 

Flos

SHTF Expert
Wat ik ook heb als huisdier is een bosduif eigenlijk 2.
Een week of drie geleden stuurde mijn dochter mij een sms met een foto.
Van een jonge bos duif. Met de vraag wat ze er mee moet aanvangen.
En ik scheef terug met de hand eten geven.
Daar had ze het geduld niet voor dus bracht ze de duif naar mij.
3 maal daags met de hand graantjes op steken en water geven met een injectie spuit.
En het mooie is. 10 dagen later bracht ze mij er nog een.
De eerste had ondertussen al een naam gekregen Gerriet ( de duif uit de Fabeltjes krant )
De tweede was nog jonger dat de eerste toen ze bij mij aankwam.
Dus heb ik haar Notenkraker gedoopt.
Gerriet vliegt rond in mijn loods en komt over het algemeen op mijn hoofd of schouder zitten als ik hem roep.
Als ik een vliegbeweging maak met mijn armen doet hij mij na.
Notenkraker zit boven op zijn hok ook in mijn loods maar hij kan nog niet vliegen.
Ik ben nu dagelijks anderhalf uur bezig met twee duiven. Bos duiven nog wel.
Ik sta bekend in de streek als een grote bosduif verdelger.
Ik heb jaren dat ik er 1000 afschiet. Maar die twee hebben toch wel een beetje mijn hart gestolen.
 

Jannes

Prepper goeroe
Wat ik ook heb als huisdier is een bosduif eigenlijk 2.
Een week of drie geleden stuurde mijn dochter mij een sms met een foto.
Van een jonge bos duif. Met de vraag wat ze er mee moet aanvangen.
En ik scheef terug met de hand eten geven.
Daar had ze het geduld niet voor dus bracht ze de duif naar mij.
3 maal daags met de hand graantjes op steken en water geven met een injectie spuit.
En het mooie is. 10 dagen later bracht ze mij er nog een.
De eerste had ondertussen al een naam gekregen Gerriet ( de duif uit de Fabeltjes krant )
De tweede was nog jonger dat de eerste toen ze bij mij aankwam.
Dus heb ik haar Notenkraker gedoopt.
Gerriet vliegt rond in mijn loods en komt over het algemeen op mijn hoofd of schouder zitten als ik hem roep.
Als ik een vliegbeweging maak met mijn armen doet hij mij na.
Notenkraker zit boven op zijn hok ook in mijn loods maar hij kan nog niet vliegen.
Ik ben nu dagelijks anderhalf uur bezig met twee duiven. Bos duiven nog wel.
Ik sta bekend in de streek als een grote bosduif verdelger.
Ik heb jaren dat ik er 1000 afschiet. Maar die twee hebben toch wel een beetje mijn hart gestolen.

Prachtig.
En inderdaad, als je ze een naam geeft, verlies je je hart. :p
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
misschien is dit wat ?
91845257_1505539969609713_7012742048797163520_n.jpg
 

Henk88

Diehard Prepper
Plaatjes van gebakken dieren of mishandelde dieren past toch niet helemaal bij mijn idee van een huisdier.

Wel leuk om te zien dat Flos een nieuwe hobby heeft :D. Ikzelf twijfel toch het meeste tussen een hond (maar veel werk) en kwartels (nuttig, minder werk, maar niet echt een huisdier, meer een tuindier)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
V

Verwijderd lid 482

Gast
Leg nog eens even uit WAAROM je een huisdier wil. Een hond is een vriend die je bijna overal mee naartoe kan nemen. Kwartels zijn gewoon een paar vogels in je tuin. Leuk om naar te kijken maar dat is het dan ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Ray

SHTF Expert
Het ligt idd wel erg ver uit elkaar @Henk88, een koppeltje kwartels of een hond, maar daar zal wel een reden voor zijn.

Zelf ben ik dol op honden, ben er compleet gek mee, maar toch neem ik geen hond. Een paar redenen zijn:

- Hoge kosten. Die beesten eten nogal wat en bezuinigen op kwaliteit van het voer betaal je later dubbel aan de Dieren Arts.

- Igv van verwondingen of ziektes, zijn die DA's in NL tegenwoordig echt vreselijk duur. Alleen al de jaarlijkse, bij honden niet te vergeten, inentingen vind ik al schrikken, al heb ik zelf de mogelijkheid om hier vlak over de grens voor half geld dezelfde service te krijgen.

- Igv een puppy is een puppy cursus echt wel aan te raden. De baas mag misschien volledig op de hoogte zijn, het op jonge leeftijd kennis laten maken met veel soortgenootjes is een nuttige investering om later problemen te voorkomen.

- Honden hebben vrij constant aandacht nodig en vragen daar ook om. Vaak geen probleem, maar soms vind ik het storend als zo'n beest een halve dag naar je ligt te staren en bij elke beweging reageert. Een goed ritme en duidelijkheid helpt daarbij, maar mijn leven gaat niet altijd zo netjes volgens schema.

- Honden kun je meenemen, maar niet overal naartoe. Je bent haast wel verplicht om in je omgeving te kijken naar een vast adresje waar je hond terecht kan als je een tripje maakt waar de hond niet mee naar toe kan. Een kennel is echt een noodoplossing. Naar het buitenland gaan geeft extra problemen, vele landen hebben naast wat extra inentingen nog extra verplichtingen.

- Elke dag moet jouw schema afgestemd zijn op het hebben van een hond. Het is echt een volwaardig gezinslid. Je mag best wel af en toe een beroerde dag hebben, maar een beroerde week wordt al een stuk lastiger.

- Je moet heel consequent kunnen zijn t.a.v. vaste regels die gelden voor je hond, dat maakt het leven voor het beest nu eenmaal relaxed en veel minder stressvol dan als hij de hele tijd moet gaan liggen opletten. Dat is zelden een probleem als je alleen woont, maar in gezinnen met meerdere mensen moeten die ook meewerken. Honden zijn het gelukkigst als ze niet de roedelleidersrol op zich nemen, dat is toch een stressvol baantje.

Zo maar even uit de losse pols een paar punten die mij te binnen schieten en mijn overwegingen zijn om geen hond te nemen, ik had er gratis al een aantal geschikte kunnen overnemen, soms met geld toe voor de kosten van het eerste jaar. Een goede kennis van me is hondentrainer en af en toe belt hij me op om eens kort te gaan kijken bij mensen bij mij in de buurt met een 'probleemhond'. Bijna altijd heeft de hond geen probleem, maar het baasje zelf. En dan mag die kennis die mensen gaan 'opvoeden', want dat is niet aan mij besteed, ben ik veel te direct (of bot zoals je wilt) voor. :lol:

Wil je het goed doen, vind ik honden best veeleisende dieren om te hebben, als je het goed wil doen. En je moet soms een beetje geluk hebben, je hebt genoeg honden die automatisch het juiste plekje in de hiërarchie innemen en vrij ongecompliceerde beesten zijn. Sommige rassen staan er bekend om.

Zo, een hoop negatieve zaken mbt een hond, als je dat het komende decennium geen probleem lijkt, ben je wellicht prima geschikt voor een hond. :lol:
 
Bovenaan