Colecalciferol. Bij geen tekorten kunnen volwassenen preventief 400-2000 IE/dag gebruiken. Zelf hou ik 800 IE/dag aan. Zie ook de instructies op een verpakking. Langdurig forse overschrijding kan hypercalciëmie en hyperfosfatemie geven (wil je niet).
Beste
@Morex
Wij hebben een behoorlijk te kort, mijn vrouw zelfs zeer extreem, de heer
@vheeswijk gaf ook aan dat "Magnesium Citaat" zorgt dat het calcium wat ik de zachte delen van het lichaam zit, terug gebracht word naar de botten.
Bij mijn vrouw is het nadeel dat ze schilklier medicatie gebruikt wat ook een nadeel is voor de botten, en ze moet de zon mijden, vanwege huidkanker, en ze heeft nog een keer, allerlei allergieën waar door ze te korten krijgt.
Dan heb je ook minder kans op cholesterol zou je zeggen, heb zelf een hartinfarct gehad dus neem ik regelmatig de "Magnesium Citaat" dan heb ik twee vliegen in een klap.
Mijn vrouw liep er voor in het ziekenhuis, kwam bij een ouderen arts terecht, die zou medicatie bestellen die geïnjecteerd moet worden, er zou dan een verpleegkundige komen om het toe te dienen of we zouden het zelf moeten doen, maar de medicatie kwam niet ook de verpleegkundig niet.
Toen we weer naar het ziekenhuis moesten, vroeg de arts hoe het was gegaan, mijn vrouw vertelde hoe het was gegaan en toen zij de vrouwelijke arts ik zal het maar eerlijk vertellen, ik wist niet hoe ik het moest bestellen en had jullie telefoonnummer ook niet en dat was gelogen, want met de eerste afspraak vroeg ze alle gegeven inclusief het telefoonnummer haha maar die is ze niet eens nodig om de bestelling te doen voor de medicatie, en de verpleegkundige te informeren, en zo gaat het met ontzettend veel dingen, we hebben amper nog vertrouwen in de Nederlandse zorg.
Haar levenskwaliteit staat op een heel heel laag pitje, en niemand maakt zich er druk om.