• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Welke munten te kopen in 2016?

Summ

Prepper
Dit vind ik ook een lastig onderwerp.
Aan de ene kant zeg ik ja, maar met mate inkopen.
Waarom, omdat vele jaren na een shtf het mogelijk dat er weer een soort van economie op gang komt.
En als dat begint, begint dat met zilver, goud en ruilhandel.
En aan de andere kant nee, omdat het aan het begin van een shtf niks waard kan wezen en loos gewicht is wat je meedraagt (indien Bug Out).

Dus ik twijfel nog erg...
 

Sjoerd

Prepper
Ik koop voornamelijk zilveren munten, verschillende soorten zoals birds of pray en wildlife voor de verzameling.
Soms schaf ik ook wat mooie munten aan met een bepaalde oplage zoals de mothers love serie, deze zijn best prijzig maar kan het niet weerstaan :)
Voor het gewicht in zilver gaat mijn keuze uit naar maple leaf en de nieuwe beleggingsmunt van Perth mind de kangaroo ( beide zijn nu rond 15,35 euro per stuk op gold-silver.be)
Er zijn zoveel verschillende munten qua smaak dat het toch een persoonlijke keuze blijft.
 

Shab

Prepper
Hiya, wellicht een idee om over na te denken. Als je er van uit gaat dat in een shtf er handel gaat plaatsvinden in goud/zilver etc. en je investeert er een aardig bedrag in vergeet dan niet om toetswater en andere testers aan te schaffen. Ik zie complete testerssets voor 4 tientjes uit te breiden met diamanttesters, nepgeldtesters etc. Wie zegt dat je geen replica's / neppers aanbiedt?
 
Bovenaan