• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

welke ramp?

petroman

SHTF Expert
Ha bunkers : WAAR zijn die dan ??
Toch niet die onder de tennisbaan van Bea hé.

Stel, gewoon stel, dat het waar is waar zit dan het voordeel voor die elite ?
Waarom iedereen die voor hun werkt afmaken ?? Wie gaat na X-tijd zorgen dat er weer worteltjes zijn ? Om maar wat te noemen.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kreeg de vraag op welk ramp scenario ik doelde, het meest aannemelijk lijkt mij dat de regering zich tegen de bevolking keert. Zijn er meer mensen hier die de berichten over illuminatie volgen? En de berichten over een "geheime agenda"? Agenda 21 word dat genoemd. Daar staat dus ook in dat de wereld overbevolkt is en het aantal teruggedrongen moet worden. Ze zouden bijvoorbeeld (zoals we dus tegenwoordig zien) extreme (kunstmatig gecreëerde ) natuurrampen inzetten voor hoge dodenaantallen. Ziektes verspreiden, en noem maar op. Wat nou als ze dhs uiteindelijk zover gaan, allemaal lekker in hun goed gevulde ondergrondse mega bunkers verdwijnen, de normale mens van geld en voedsel afsnijden. (Wat dus zal moeten ggebeuren om hun doel te bereiken uiteindelijk ) is dat dus 8/10 mensen omkomen alleen al van de honger. Degenen die het wel overleven zullen dus weer primitief moeten gaan leven waarmee je dus een soort walking dead idee krijgt qua overleving (alleen dan zonder zombies natuurlijk ) maar wel mensen die elkaar afslachten om zelf aan het eten te blijven enz. Daar is miin idee op gebaseerd (en ja verklaar me maar voor gek ) maar mn intuïtie zegt me dat ik het in die hoek moet ziek

We zijn met z'n aĺle een beetje gek.
En nou maar hopen dat onze gekke gedachtes niet uitkomen .
En er nog tig SC samenkomsten zullen zijn .
Wat weer betekend dat we nog steeds aan het preppen zijn voor iets waar we rekening mee houden en dat MISSCHIEN ...;):(:eek:
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik kreeg de vraag op welk ramp scenario ik doelde, het meest aannemelijk lijkt mij dat de regering zich tegen de bevolking keert. Zijn er meer mensen hier die de berichten over illuminatie volgen? En de berichten over een "geheime agenda"? Agenda 21 word dat genoemd.
Daar is het forumonderdeel complotten voor.
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Daar is het forumonderdeel complotten voor.
@Stuudje

Men doet z'n best om het te verbergen, maar ik zie het...
Het gaat zo geleidelijk..., maar het loopt in de gaten...
En iedereen hier denkt er kennelijk mee weg te komen ...
Is het niet opvallend, dat dergelijke zaken hier telkens als complot-gerelateerd worden aangemerkt....
En ... snel en geruisloos worden afgeschoven naar een afvoerputje van deze site...
Wat is hier aan de hand, wat speelt hier... Wie heeft daar de hand in, en waarom... WAAROM?!
En waarom merkt niemand dat op, en zegt niemand wat?
Zijn jullie preppers dan allemaal....?
Nee, dat zal toch niet waar zijn ... uitgerekend jullie!

Wie had dat gedacht...

Woehaaaahaha, SORRY. Neem dit vooral niet te serieus.... Ik raakte net even in een lachstuip...
Hoe het ook zij, humor is het toch ook wel een beetje, die complot-theorieën die telkens opduiken...;)
 

Ray

SHTF Expert
@Stuudje

Men doet z'n best om het te verbergen, maar ik zie het...
Het gaat zo geleidelijk..., maar het loopt in de gaten...
En iedereen hier denkt er kennelijk mee weg te komen ...
Is het niet opvallend, dat dergelijke zaken hier telkens als complot-gerelateerd worden aangemerkt....
En ... snel en geruisloos worden afgeschoven naar een afvoerputje van deze site...
Wat is hier aan de hand, wat speelt hier... Wie heeft daar de hand in, en waarom... WAAROM?!
En waarom merkt niemand dat op, en zegt niemand wat?
Zijn jullie preppers dan allemaal....?
Nee, dat zal toch niet waar zijn ... uitgerekend jullie!
Wie had dat gedacht...


Woehaaaahaha, SORRY. Neem dit vooral niet te serieus.... Ik raakte net even in een lachstuip...
Hoe het ook zij, humor is het toch ook wel een beetje, die complot-theorieën die telkens opduiken...;)

'Follow the money' en dan is de wereld beter te begrijpen.
Aparte discussie waardig maar die splits ik dan wel af naar een ander topic. ;)

TS opent dit topic met de vraag over welke ramp je voor prept.

Nu ja, ik ook niet voor een specifieke ramp maar het deel waar je invloed over hebt, komt bij elke ramp voor. We zijn afhankelijk van nutsvoorzieningen, supermarkt en geld dat merendeel uit bits en bytes bestaat in een computer. Je kunt je dood analyseren over voor opgezette plannen van de elite of andere 'geesten' (Komen we in de hobby en vermaak sfeer, complotten, koffiecorner, etc.), maar wat je kunt doen is wat meer zelfvoorzienend te zijn, niet afhankelijk te zijn van die 'kwade plannen' (of gewoon een natuurramp, bankencrisis of oorlog).

Voorraad, kennis, samenwerking. Preppers beseffen dat ze enorm afhankelijk zijn van iets wat kan falen maar 'for granted' wordt aangenomen. Tegelijkertijd is het niet mogelijk om jezelf tegen alle mogelijke onheil te beschermen en te verzekeren. Dat stukje realiteit van de natuur geldt, misschien wel gelukkig, altijd.

Voor gek verklaren wil ik je ook niet @hailey89, de overload aan informatie dmv internet communicatie mogelijkheden heeft zeker een impact op de moderne mens die alles al heeft qua primaire middelen . Kunstmatig gecreëerde natuurrampen en ziektes, Agenda 21 en de Illuminatie, leuk voor de hobby, maar ik ga er niet teveel energie in steken.
 

hailey89

Prepper
Ik las net dat er een topic is voor complottheorieën? Nog niet gezien op de site? Terwijl ik na mijn mening de hele site al ben afgestruint :) maar schijnbaar niet haha. Iedereen mag natuurlijk zn eigen ervan denken, als we allemaal hetzelfde dachten was het leven ook zo saai... voor de een is een aardbeving reëel, voor de ander een comeetinslag, voor weer de ander een overstroming, en dit "complottheorie" is voor mij het meest reëel. Ik moet wel zeggen top van de mensen hier dat er gewoon over gepraat en geouwehoerd kan worden en dat iedereen elkaar toch in de waarde laat ondanks verschillende gedachten enz.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik bereid me altijd voor op het feit dat mijn schoonmoeder ieder moment langs kan komen... :p

Nee maar ff zonder dollen, gezien het feit dat waar ik woon maar 2-3% van de grond is gecultiveerd gaan we in tijden van schaarste problemen krijgen om de bevolking te voeden. Nu dat de spanningen hoog oplopen tussen het westen en Rusland preppen we vooral kleding, voedsel, water, dranken en brandstoffen (diesel, hout, spiritus). Verder preppen we ook het lichaam door regelmatig te trainen met gewichten en lange afstanden met bepakking te lopen.
 

Ray

SHTF Expert
Ik bereid me altijd voor op het feit dat mijn schoonmoeder ieder moment langs kan komen... :p

Nee maar ff zonder dollen, gezien het feit dat waar ik woon maar 2-3% van de grond is gecultiveerd gaan we in tijden van schaarste problemen krijgen om de bevolking te voeden. Nu dat de spanningen hoog oplopen tussen het westen en Rusland preppen we vooral kleding, voedsel, water, dranken en brandstoffen (diesel, hout, spiritus). Verder preppen we ook het lichaam door regelmatig te trainen met gewichten en lange afstanden met bepakking te lopen.

In zo'n omgeving met weinig gecultiveerd land, zijn bushcraft skills wellicht ook handig om aan je lijstje toe te voegen.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
In zo'n omgeving met weinig gecultiveerd land, zijn bushcraft skills wellicht ook handig om aan je lijstje toe te voegen.

Ja helemaal, daar ben ik mezelf over aan het inlezen en aan het bij leren, zie som door de bomen het bos niet meer as het over skills en info gaat over bush craft.

Veel goede tips hier over staan in diverse jacht boeken welke we pas hebben opgepikt en we gaan hier op cursus over eetbare paddestoelen, planten e.d, blijf er een beetje huiverig van, vooral van paddestoelen. Bij de Zelfde cursus komen ook enkele basis jacht skills aan bod en dan vooral klein wild aangezien je voor dat grotere spul meteen met groter geschut aan de slag moet. Bij mijn wederhelft is dat er met de paplepel in gegoten vanuit thuis :)

Weet je misschien nog een goede site over bush craft Ray? Zoals ik al zei: Zie door de bomen het bos niet meer :D
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Ray

SHTF Expert
Ja helemaal, daar ben ik mezelf over aan het inlezen en aan het bij leren, zie som door de bomen het bos niet meer as het over skills en info gaat over bush craft.

Veel goede tips hier over staan in diverse jacht boeken welke we pas hebben opgepikt en we gaan hier op cursus over eetbare paddestoelen, planten e.d, blijf er een beetje huiverig van, vooral van paddestoelen. Bij de Zelfde cursus komen ook enkele basis jacht skills aan bod en dan vooral klein wild aangezien je voor dat grotere spul meteen met groter geschut aan de slag moet. Bij mijn wederhelft is dat er met de paplepel in gegoten vanuit thuis :)

Weet je misschien nog een goede site over bush craft Ray? Zoals ik al zei: Zie door de bomen het bos niet meer :D

Je hebt het bushcraftforum, maar ja, dat kost ook eeuwen tijd om daar de skills en meningen uit te filteren. Misschien eens kijken naar goede boeken over bushcraft. Als er niet al over gepost is op dit forum, zijn er vast mensen met hele goede tips. Je kunt hier eens rondkijken: https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/nuttige-boeken-en-naslagwerk.124/#post-6749
 

AWOL

Prepper goeroe
zie som door de bomen het bos niet meer as het over skills en info gaat over bush craft.

Misschien kun je je vasthouden aan de "simpele voorwaarden" om te kunnen leven, dus:
-water (vinden, beoordelen, zuiveren)
-onderdak (tegen regen en wind en warmte behoud (isolatie))
-vuur (warmte, water zuiveren, koken)
-voedsel (planten, vruchten, dieren, strikken, slachten)
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurrampen neem ik ook wel serieus.
Aardbevingen, waren ons vroeger onbekend, die waren ver weg.
Dankzijde de NAM weten we nu wat een aardbeving is, wat het met huizen en omgeving doet, en welke schade het aanricht.
Van schokjes naar serieuze bevingen, het loopt op...qua aantal en qua heftigheid.
Er is een schrikbarend overzicht van gemaakt:
http://www.dwarshuis.com/aardbevingen-groningen/

Ook een ander probleem doet zich voor, verzilting, door gaswinning.
Er is een meting gedaan op de plaats aldaar was het al 1.50 meter onder het maaiveld als dat zich uitstrekt en nog hoger komt dan krijgen we de zelfde toestanden als in Australië daar zijn hele vlakten waar alle bomen verdort zijn en bouwland vergeet het maar, stel dat dit zich uitbreid in het Noorden, landbouw, en veeteelt zal dan haast niet meer mogelijk zijn een bron van voeding voor ons zelf verdwijnt en de export inkomsten krijgt een dreun.

Het leven en begroeiing in sloten, kanalen, meren, zal dood gaan, en wat zullen de gevolgen nog meer zijn???
Misschien zijn er kilometers aan gasleidingen in de grond die sneller als normaal gaan roesten met alle gevolgen.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, komt nog bij dat door de klimaatveranderingen ook steeds extremer weer kan ontstaan.

Met kans op ramzalige grote hagelstenen.
Is dat absoluut uit te sluiten, wie kan die garantie geven!!!!!!!!!!
 
J

J.J

Gast
.

Kennis is dan ook belangrijk...
Ik "zit" bovenop 31 Gb aan informatie, dat ik van internet heb geplukt en heb gesorteerd.
Mocht je ergens iets over willen hebben, dan wil ik best even kijken. PM dan even, en geldt ook voor anderen.
Het is wel overwegend in het Engels...

Heb je een behoorlijke inhoudsopgave gemaakt anders is het een ramp dingen terug te vinden,,,, weer een ramp.
 

Zer0Day

Senior Prepper
De Amerikaanse generaal Douglas MacArthur zie ooit het volgende:
"No plan ever survives its first encounter with the enemy."

Ik ben ervan overtuigd dat dit voor een groot deel ook toepasbaar is als antwoord op deze vraag hier.
Er zijn zoveel verschillende rampscenario's mogelijk. Je toespitsen op 1 of slechts enkele daarvan lijkt mij dan ook te beperkt.
Daarom bereid ik mij niet voor op een specifieke ramp, maar prep ik eerder algemeen in de hoop om daarmee op zoveel mogelijk situaties enigszins voorbereid te zijn.
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Heb je een behoorlijke inhoudsopgave gemaakt anders is het een ramp dingen terug te vinden,,,, weer een ramp.
@J.J Wat een rotvraag... Dat is hier nu net het zwakke punt;)
7,620 Files, 285 Folders
Ik heb e.e.a in mappen gesorteerd, en in de Windows-verkenner is er bovendien op naam te zoeken, dus dat werkt wel. Het aardige is, dat als ik het SD-kaartje in mijn E-reader schuif, op dezelfde manier te zoeken is.

Mensen, koop een E-Reader!
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
Bovenaan