• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wie wat bewaart, die heeft wat

joepmeloen

Prepper goeroe
Wat iemand bewaard is denk ik afhankelijk van de hobbies / beroep.

Ik doe veel met elektronica. Ik heb veel kabels, stekkers, weerstanden etc liggen... veel kleine schroevendraaiertjes en bakjes vol met schroeven, jumpertjes etc.

Daarnaast weet ik dat hout duur is, dat bewaar ik ook. Planken van een oude kledingkast kan weer dienst doen als een plank voor de voorraad of in de schuur en zo. Takken en stronken van de bomen in de tuin leg ik onder een afdakje voor een jaar of 2. Dat rouleerd weer en is het drooggenoeg voor een tuin vuurtje.

Iemand die veel in bijvoorbeeld de tuin doet heeft wss veel potten, kiezels, zaden etc... schepjes, harkjes

Timmerman, metselaar, chef-kok iedereen bewaard wss iets anders voor later.
 
J

J.J

Gast
Ik moet wel om Julie glimlachen wij bewaren amper wat, en dat is echt waar.
Wat we hebben is practies en zou het zo weer kopen.
Aan elektronica heb ik niets meer, ja een 30 wat en een mini soldeerbout en een paar rollen soldeertin waar onder zilversoldeer, twee uiniverseelmeters, maar als er aanleiding voor zou ik graag weer wat bouwen of repareren.
Alles wat wij hebben zou ik zo kunnen weg werken in onze niet te grote badkamer, de fietsen niet mee gerekend.
Mijn vrouw is heel houd alles goed bij, iets ergens laten liggen ha vergeet het maar, iets onnodig kopen je raad het al.
 
F

frans81

Gast
Wat iemand bewaard is denk ik afhankelijk van de hobbies / beroep.

Ik doe veel met elektronica. Ik heb veel kabels, stekkers, weerstanden etc liggen... veel kleine schroevendraaiertjes en bakjes vol met schroeven, jumpertjes etc.

Daarnaast weet ik dat hout duur is, dat bewaar ik ook. Planken van een oude kledingkast kan weer dienst doen als een plank voor de voorraad of in de schuur en zo. Takken en stronken van de bomen in de tuin leg ik onder een afdakje voor een jaar of 2. Dat rouleerd weer en is het drooggenoeg voor een tuin vuurtje.

Iemand die veel in bijvoorbeeld de tuin doet heeft wss veel potten, kiezels, zaden etc... schepjes, harkjes

Timmerman, metselaar, chef-kok iedereen bewaard wss iets anders voor later.

Ik bewaar eigenlijk ook nu nog steeds van alles en nog wat .
Vooral net als @Flos .
Touwtjes / veters / elastieken /
Veel elektra oa ook aardleks en schakeldozen en installatie kabel .
Veel schroeven en kilo's spijkers nieuw in dozen enz enz . Dat alles zit netjes in laden en in kasten .
Veel spul en totaal niet aan mijn beroep gerelateerd .
Maar juist prepgerelateerd .
Beetje wederopbouw gerelateerd . Ook al klinkt dat nog nergens naar haha .
Ligt niet in de weg .
 

Flos

SHTF Expert
Inderdaad wederopbouw gerelateerd. Bij mij is dat ook zo. Ik heb bv hout liggen balken platen planken. Dit heb ik indertijd verzameld om een vlot te bouwen bij een overstroming die je van te voren kan in schatten.
Ik heb nu nog materiaal voor een vlot van 4.9m x 4.9m
Het is ooit groter geweest. ( er is al wat hout gebruikt voor andere doeleinden )
 

Wafels

Diehard Prepper
@joepmeloen het hoeft niet per se met je beroep of zo te maken te hebben hoor , ik heb heel mijn leven
van allerlei dingen die kapot waren gegaan altijd de schroefjes , boutjes en moertjes afgehaald en inderdaad
waar wat van over bleef zoals hout ed bewaard , maar toch ook stukken staal ed en elektronica spul etc
dus gewoon van alles wat , en vaak uit het oogpunt dat of iets slecht zelf te maken was (moeilijke vormen ed )
of slecht te verkrijgen was want zoveel winkels zitten er hier niet in de buurt en winkels als Gamma of Praxis hebben
niet echt specifieke dingen , dus ja dan krijg je vanzelf een heleboel ''rotzooi'' en als je dan iets weggooit omdat
je het jaren niet aangeraakt hebt ,dan heb je het een paar weken later nodig .Iets wat sommige van jullie wel kennen .
gr will
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad wederopbouw gerelateerd. Bij mij is dat ook zo. Ik heb bv hout liggen balken platen planken. Dit heb ik indertijd verzameld om een vlot te bouwen bij een overstroming die je van te voren kan in schatten.
Ik heb nu nog materiaal voor een vlot van 4.9m x 4.9m
Het is ooit groter geweest. ( er is al wat hout gebruikt voor andere doeleinden )

Als ik meer plaats had dan zou jou verzameling zomaar de mijne kunnen zijn .
Weinig verschil in denkbeeld .
Dit zal wel Generatie gerelateerd zijn ?!
Maar ook Karakter gerelateerd .
Wat voor sommigen rotzooi lijkt ( ook voor mijn Vrouw haha) is voor mij vooral waardevol door de mogelijlheden .
Wordt tijd dat ik meer ruimte krijg haha .
 

Flos

SHTF Expert
En jij waarschijnlijk als je in de gang haar schoenenvoorraad ziet:rolleyes:

( ik ga er ff vanuit dat ze in de gang staan)
We hebben een schoenkast tussen achterdeur en keuken. Er staan er 2 paar in van mij en 120 paar van haar.
En dan heb je haar kleerkast jassen nog niet gezien. Op zijn minst 2 verschillende jassen per dag een maand lang.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Pas maar op...soms groeit het spul je boven je macht.

Uit de woning van een man in Winsum hebben vrijwilligers 3300 kilo afval en 2070 kilo ijzer afgevoerd.
Tien vrijwilligers van de stichting Present Groningen hebben in totaal 76 uur besteed om het huis van de man te ontruimen.De bewoner was zelf door een verslechterende gezondheid niet meer in staat om de spullen die hij in de loop der jaren had verzameld, af te voeren.
http://www.dvhn.nl/groningen/Vrijwi...-ton-afval-uit-huis-Winsumer-af-22518880.html
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Dat zegt mvr. Flos ook. In haar ogen is het al rommel.
Dat zal je mij niet horen zeggen. Wel denk ik dat geordend bewaren wat minder rommelig toont.
Veel vrouwen kunnen er niet goed tegen (de hobby spullen van de man) merk ik wel eens om me heen, maar ik ben zo'n beetje opgegroeid in mijn vaders schuur, heb er minder last van dat ik iets rommel vind.
Ik vind het ook wel prettig als het in de schuur blijft en niet in de huiskamer. Beetje het mancave idee. En als zo'n schuur er is, moet je als vrouw daar ook wegblijven, niet lopen mekkeren, heb je niks aan.
 
Bovenaan