• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wondontsmetting zonder ziekenhuis

Alex1970

Elementary prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe denken jullie over Nano Zilver? Ik heb hier geen ervaring mee maar in een opwelling ooit eens wat van aangeschaft.


Toepassing
  • Op de huid: bij acne, huiduitslag en -infecties, eczeem, brandwonden, huidschimmels, koortslip, jeuk en zwelling bij insectenbeten, luieruitslag, oogontsteking, oorontsteking, spruw, (water)wratjes, zweetvoeten, etc.
  • In de mond: bij aften, keelpijn, mondgeur, spruw bij baby’s, als mondwater, tandvleesproblemen, etc.
  • Ter ontsmetting van: handen, wonden, toiletbril, telefoon, snijplank, groenten en fruit, vuilnisbak, gootsteen, schimmels in de badkamer, waterfles, aquarium, vijvers, zwemwater, etc.
  • Ter conservering van: etenswaren, bloemen, huidverzorgingsproducten, etc.
  • De nano deeltjes zilver kunnen perfect de huid doordringen en het product bevat geen belastende stoffen. 100% zuiver dus.
bron: https://www.superfood.nl/colloidaal-zilver-1-liter
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Hoe denken jullie over Nano Zilver? Ik heb hier geen ervaring mee maar in een opwelling ooit eens wat van aangeschaft.

Onderstaande info over Nano Zilver van een site geplukt:

Toepassing

  • Op de huid: bij acne, huiduitslag en -infecties, eczeem, brandwonden, huidschimmels, koortslip, jeuk en zwelling bij insectenbeten, luieruitslag, oogontsteking, oorontsteking, spruw, (water)wratjes, zweetvoeten, etc.
  • In de mond: bij aften, keelpijn, mondgeur, spruw bij baby’s, als mondwater, tandvleesproblemen, etc.
  • Ter ontsmetting van: handen, wonden, toiletbril, telefoon, snijplank, groenten en fruit, vuilnisbak, gootsteen, schimmels in de badkamer, waterfles, aquarium, vijvers, zwemwater, etc.
  • Ter conservering van: etenswaren, bloemen, huidverzorgingsproducten, etc.
  • De nano deeltjes zilver kunnen perfect de huid doordringen en het product bevat geen belastende stoffen. 100% zuiver dus.
Sinds de oudheid heeft de mens zilveroplossingen gebruikt om ziekteverwekkers te bestrijden en ziektes te voorkomen.

Weetjes

  • In de ruimtevaart wordt al sinds de jaren 70 zilver toegevoegd aan het water om er drinkwater van te maken en astronauten te beschermen tegen ziektekiemen.
  • Sommige vliegtuigmaatschappijen gebruiken waterfilters met zilver om de passagiers te beschermen tegen ziektes zoals dysenterie.
  • Zilver wordt gebruikt in zwembadwater als ontsmettingsmiddel. In tegenstelling tot chloor prikt zilver niet in de ogen, en heeft geen geur en smaak.
  • Verschillende ziekenhuizen gebruiken zilver om de zogenaamde ziekenhuisbacterie te weren (MRSA).
  • Zilver wordt verder toegepast in pleisters, verband, crèmes, shampoos, sokken, etc. om bacterie en schimmelvorming tegen te gaan.
  • Zilver is een door de Europese wetgeving toegestaan e-nummer en wordt dus toegevoegd aan levensmiddelen.
  • Nano zilver wordt met succes ingezet bij dieren: bij infecties, kennelhoest, niesziekte, preventie parasieten, bij schurft, andere huidaandoeningen en allerlei wondjes.
Ik heb zelf al eens dergelijk zilverwater (colloïdaal zilver) gemaakt. Met een klein stukje zuiver zilver, wat gedestilleerd water en een batterij of gelijkstroom-voeding is dat wel te doen. Het resultaat: piepkleine zilverdeeltjes in water, die zelfs zo klein zijn dat ze inderdaad het celmembraan van bijvoorbeeld onze huidcellen kunnen binnendringen. Colloïdaal betekent dat het zilver zo fijn verdeeld in het water zweeft dat het niet neer slaat maar zwevend blijft.
Of een zilverwater ook echt "iets aan deeltjes" bevat is eenvoudig te zien, door er een simpel laserlicht door te schijnen (zoals van een laserpen), en te vergelijken met gewoon water. In colloïdaal zilver water licht de laserstraal duidelijk op door weerkaatsing van het licht tegen de zilverdeeltjes, en in gewoon water niet.

Ik ben er zelf nog niet over uit of dat colloïdaal zilver nu werkelijk zo'n zinvol "medicijn" is. Maar misschien dat het plaatselijk aangebracht, op wratten of eczeem of zo, best iets doet?

Het zilver kan zich wel in het lichaam ophopen, dus wees het beste terughoudend met inwendig gebruik.
Zilverdeeltjes kunnen onder invloed van zonlicht donker kleuren:eek:, dus wees ook ietwat terughoudend met het insmeren van lichaamsdelen die het zonlicht zien. Enfin, wie er nu al een blauwe neus heeft van de alcohol, die heeft nu dus een mooi excuus...;), en wie er een blauwe kont heeft, weet nu dat het niet perse van het zitten is...o_O

Ter voorkoming van een hartaanval werkt het helaas niet (kennelijk:(), maar je kunt er dus wel blauw van gaan zien als je er extreem veel van inneemt...
https://www.dailymail.co.uk/news/ar...Smurf-dies-Blue-man-suffers-heart-attack.html
upload_2019-3-9_7-39-2.png

Ik weet dat er zilver (en ook goud) wordt toegepast vanwege een bacteriën werende/dodende werking, in sommige keukenbladen en dergelijke, maar voel aan dat het niet bij uitstek geschikt is om er grote en acute besmettingen (zoals bij verwondingen) mee te bestrijden. Van ondersteunend nut, zoals in pleisters, kan ik mij wel iets voorstellen. Enfin, zoals je al aangeeft, wordt het hier en daar toegepast, en dat is dan vast niet voor niets.

Ach, omdat gelukkig zijn ook heel goed is voor de gezondheid, kunnen wij zilver en goud misschien nog het allerbeste aan onze partner geven, in plaats van om het ergens op te smeren;).
Mijn oma zei (vergelijkbaar) nogal eens... "Zonde...? Weet je wat zonde is? Boter op de kont smeren en droog brood eten, dat is pas zonde!"

((Vraag mij niet waarom, en iets off-topic, maar het metalline verband schiet me te binnen... Daar is het een combinatie van (ook) een metaal (aluminium) en verband, en is zeker zinvol om te hebben, voor o.a. brandwonden en schaafwonden. Metalline kompressen plakken namelijk niet aan de wond!))
 

Bijlagen

  • upload_2019-3-9_7-56-31.png
    upload_2019-3-9_7-56-31.png
    548.9 KB · Weergaven: 3

hans013

Senior Prepper
Jawel, gebruik nagenoeg niets anders meer in de EHBO.

Wel goed de gebruiksaanwijzing lezen. Het is niet deppen met hibicet maar inspuiten uit de flacon en in laten trekken.

Mag zelfs gebruikt worden bij mensen die zowel allergisch zijn voor betadine als de sterilon producten.


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Wafels

Diehard Prepper
@RockyFlats zilver wordt ook gebruikt in de meeste keramische waterfilters en het zal dus zeker helpen
bij water te zuiveren van bacterieen . Ik heb ook vaak genoeg collodiaal zilver gemaakt en gebruikt
Het is zeker geen heilig makend middel , bij sommige dingen werkt het en bij sommige niet , maar het is zeer
zeker altijd beter als niets ;) zelf heb ik altijd goede resultaten met Dermiel honing wondzalf (en ja ik weet dat het honingzalf
is wat men voor dieren gebruikt :D maar dat maakt mij niets uit )
gr will
 
Bovenaan