• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zo kom je erachter hoeveel Google en Facebook écht van je weten

petroman

SHTF Expert
Ik snap echt niet waarom jullie blijven geloven dat een nwe telefoon, aanbieder, hoesje of wat dan ook je onzichtbaar gaat maken.
Er is geen enkel land, geen enkele inlichtingsdienst die dat gaat accepteren.
Als het te lastig wordt dan wordt de service gewoon geblokt, opgeheven dan wel de eigenaars vriendelijk toch dringend verzocht de sleutel te geven.

Er zijn ook miljoenen mensen die het reuze handig vinden dat ze op hun wenken bediend worden door advertenties, hoeven ze niet te zoeken.
 

Highway

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Volgens mij gelooft hier niemand dat je volledig onder de het internet/informatie radar kan duiken, maar je kan wel alert zijn en je voorbereiden en dat begint met informeren.

Enkele 'preppers' proberen hier elkaar bewust te maken van de onzichtbare krachten mbt het internet. En er zijn preppers die actie ondernemen ipv achteroverleunen en het maar laten gebeuren. Ze werpen hun weerstanden op en willen niet dat grote bedrijven en de politiek hun privacy respectloos bespioneerd en gecontroleerde zoekopdrachten leveren om hun gedachten te beinvloeden. Er komen steeds meer signalen van mensen dat ze dat zat worden. Als ze iets willen kopen dan kunnen ze prima zelf op het net zoeken. Nu checkt een bedrijf met een facebook pixel jouw interesse en stemt daarmee hun beleid af - en dat zal nooit in jouw voordeel zijn.

En wanneer bijvoorbeeld Telegram zijn sleutels moet afgeven, dan gaan we weer over op een nieuw alternatief. Of een andere telefoon, of een ander besturingsysteem, of een andere beveiliging. Die processen lopen parallel aan elkaar. Het neemt ook steeds grotere vormen aan. Binnenkort krijgen autokentekenplaten chips ingebouwd, fijn he? 100% monitoring van jou leven als je onderweg bent.

Zolang de wereld in beweging is, bewegen ze mee. Blijven stil staan is hierin voor hen geen optie. Denk aan je kinderen: wij lenen hun toekomst, en wat je leent moet je goed onderhouden. Toch?
 
F

forumlid 1447

Gast
Bedankt @Marcov vanwege de link die je geplaatst hebt in de shoutbox zie ik nu overal
tenten van Obelink als reclame. Cookies maken dit mogelijk.
Gelukkig als ik de computer afsluit verwijder ik alle cookies, anders zie ik de hele dag MARCOV tenten.
 

petroman

SHTF Expert
Ik weet nietw aar jullie allemal heen surfen als in facebook open zie ik gen reclame van obelink danw el coleman tenten.
Als ik mp open zie ik idim ditto nada niets.
Ik ik heb ook de link van macrov geopnd ik heb zelfs nog even gesurfd bij obelink.

En ik heb een slechte adblock pro gebruik maar danzij @Jasje en andere ad blocker er op.
 
D

Deleted member 1696

Gast
Ik weet nietw aar jullie allemal heen surfen als in facebook open zie ik gen reclame van obelink danw el coleman tenten.
Als ik mp open zie ik idim ditto nada niets.
Ik ik heb ook de link van macrov geopnd ik heb zelfs nog even gesurfd bij obelink.

En ik heb een slechte adblock pro gebruik maar danzij @Jasje en andere ad blocker er op.

Geen reclame zien = niet gelijk aan ; niet gevolgd worden ;)
 

petroman

SHTF Expert
Geen reclame zien = niet gelijk aan ; niet gevolgd worden ;)

Klopt.
Maar ik geloof niet zo in complot theorien, laat ze mij maar volgen.
En in ben door mijn curieuze zoektermen a la bunkers en mijn fusieke manifestatie bij bepaalde objecten allang gescreend.
Zelf letterlijk op de voet door een amerikaanse, hollander van duitse geboorte die tijdelijk ! mijn collega was.
 
F

forumlid 1447

Gast
Zelf letterlijk op de voet door een amerikaanse, hollander van duitse geboorte die tijdelijk ! mijn collega was.

Een Amerikaanse, Hollander, van Duitse geboorte, en die is niet verdacht?
Klinkt als een slechte mop.
Ben overigens in mijn diensttijd gescreend, 'toen een hoge veiligheidsscreening', man wat kan er in 30 jaar veel veranderen.:lol:
Ben benieuwd of FB deze gegevens ook ergens heeft opgepikt.
 

Happy

Survivor
Met TrackMeNot als plug-in worden er vele random search opdrachten gedaan op de achtergrond. Dit zorgt dat je profiel niet zo gedetailleerd geregistreerd wordt.
 

Marcov

Prepper goeroe
Bedankt @Marcov vanwege de link die je geplaatst hebt in de shoutbox zie ik nu overal
tenten van Obelink als reclame. Cookies maken dit mogelijk.
Gelukkig als ik de computer afsluit verwijder ik alle cookies, anders zie ik de hele dag MARCOV tenten.
Dan heb je iets wijd open staan, want ik krijg het niet in beeld. Welke browser gebruik je?
 
F

forumlid 1447

Gast
@Marcov, :oops: op moeten zoeken, gewoon standaard EDGE, dit apparaat wordt ook door de familie gebruikt,
en die menen dat dat voor hun "werk" het beste is.
16 tot 22 jaar is niet bezig met "persoonlijke bescherming".
Pa is een zeur.
Bij afsluiten ruimt de computer wel alle cookies automatisch op.
Wel zo makkelijk, haarlak en andere damesgerichte spullen,
zijn niet mijn ding.
 

Jasje

Prepper goeroe
Het is ook wel een beetje egoistisch van google gmail gebruikers om te denken dat hun mailtjes alleen voor hun zelf zijn :confused:.

Google staat bedrijven toe om berichten in Gmail te lezen
Google geeft honderden ontwikkelaars van buiten het het bedrijf toegang tot de inbox van gebruikers van zijn e-maildienst Gmail. In sommige gevallen worden de e-mails niet door computers, maar door mensen gelezen, blijkt uit onderzoek van The Wall Street Journal.

Bron https://www.privacynieuws.nl/nieuwsoverzicht/internet-en-telecommunicatie/zoekmachines/20044-google-staat-bedrijven-toe-om-berichten-in-gmail-te-lezen.html
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Candyman

Diehard Prepper
Ik ben overgestapt naar protonmail een paar maanden geleden en het werkt fantastisch.
Hotmail en Gmail gaan eruit.
 

Papillon

Diehard Prepper
Is er een geheimschrift, wat lastig te kraken is vraag ik mij wel eens af. Dat met een vriendengroep hanteren en klaar. Kost wel beetje oefening en tijd gok ik.
 

Jasje

Prepper goeroe
G
Is er een geheimschrift, wat lastig te kraken is vraag ik mij wel eens af. Dat met een vriendengroep hanteren en klaar. Kost wel beetje oefening en tijd gok ik.
Alles is te kraken. En wat nu te sterk versleuteld is wordt ff weggezet en kraken ze over enige tijd alsnog.
Met Veracrypt voor bestanden en Deltachat voor berichten en versleuteld Linux als besturingssysteem en zoals @Candyman al zei (en anderen) Proton gebruiken voor mail/vpn, dan kom je al een heel eind. En zo zijn er nog vele prima alternatieven. Maar daar heeft @JamHard al een mega mooi bruikbaar draadje voor gemaakt op dit forum.
 

Papillon

Diehard Prepper
G

Alles is te kraken. En wat nu te sterk versleuteld is wordt ff weggezet en kraken ze over enige tijd alsnog.
Met Veracrypt voor bestanden en Deltachat voor berichten en versleuteld Linux als besturingssysteem en zoals @Candyman al zei (en anderen) Proton gebruiken voor mail/vpn, dan kom je al een heel eind. En zo zijn er nog vele prima alternatieven. Maar daar heeft @JamHard al een mega mooi bruikbaar draadje voor gemaakt op dit forum.

Gedeelde herinneringen en plekken zijn niet te kraken. Zoals waar we samen ooit gestoken zijn door teek. Dat kan overal zijn enz
 

Ray

SHTF Expert
Is er een geheimschrift, wat lastig te kraken is vraag ik mij wel eens af. Dat met een vriendengroep hanteren en klaar. Kost wel beetje oefening en tijd gok ik.
Ja, dat is er en niet te kraken zonder het juiste codeboek (en vind dat maar eens). Het heet OTP, One Time Pad en is echter wel omslachtig omdat je met het handje berichten moet decoderen. Wiki over OTP: https://en.wikipedia.org/wiki/One-time_pad

Het werkt kortgezegd met een van te voren afgesproken code boek/tekst. Bv. dezelfde druk van een bijbel of andere document wat bij beide partijen in bezit is. Boven een bericht zet je dan de pagina van dat boek, wat voor het vertalen gebruikt dient te worden. OTP is niet te kraken, zolang je maar nooit tweemaal dezelfde codepagina gebruikt en uiteraard het afgesproken codeboek geheim blijft.

Grote nadeel is natuurlijk dat je iedere letter van je gecodeerde bericht handmatig moet vertalen naar de juiste letter.
 

Niels

Mankinds only hope
Ik snap wat @Papillon bedoeld.
Als jij via "een" kanaal wat je toch al niet vertrouwt wilt communiceren kun je dat op een manier van gedeelde kennis / herinneringen doen.
Je kan bij wijze van spreken in de krant zetten dat "de vlinder moet naar de plek komen waar we gestoken zijn beide door een teek".
Iedereen denkt dat er een ideoot iets in een krant heeft geschreven...
Oke, dan implementeer je zoiets in een verhaal wat je schrijft in de krant.
Niemand die het begrijpt of snapt, en je bent volledig onafhankelijk van digitale techniek.
 

Candyman

Diehard Prepper
Ik heb vroeger een Facebook account gehad, ik heb die al jaren geleden verwijderd maar pas geleden logde mijn vrouw in op haar account via mijn telefoon en prompt kreeg ik een email of ik mijn account wilde heropenen.
Graag zou ik mijn recht op vergetelheid willen toepassen bij Facebook en ook zou ik graag willen opvragen wat ze van mij weten.
Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat?
 
F

forumlid 1447

Gast
fb vergeet je nooit, je staat op een server in een land, waar je niet het recht hebt om vergeten te worden,
en fb steekt gewoon een dikke vinger op naar Europa en zijn wetgevingen.
 
Bovenaan