• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zonnestroom is in 2027 geen cent meer waard

Laatst bewerkt:
Snachts vliegt er niks, maar er zijn dan wel mensen die wachten op hun transfer vlucht. Die mensen mogen niet door de duane (ook niet tussen 3 en 5 ;) ), dus die moeten op het vliegveld blijven (op een veilige manier).
 
In een ver verleden was onderhoud en het testen van UPS systemen een klein deel van mijn wzh.
Het kwam geregeld voor dat we niet de ultieme test mochten uitvoeren, men was bang voor de gevolgen als het niet zou werken. Beetje naïef want nu kon jeje erop voorbereiden.



Één van de grotere systemen stond bij Central Beheer in Apeldoorn, daar hadden we een 300kW belasting op een aanhanger om de UPS te testen. Binnen enkele minuten was het dan smoorheet in het trappenhuis.🤣
 
In een ver verleden was onderhoud en het testen van UPS systemen een klein deel van mijn wzh.
Het kwam geregeld voor dat we niet de ultieme test mochten uitvoeren, men was bang voor de gevolgen als het niet zou werken. Beetje naïef want nu kon jeje erop voorbereiden.



Één van de grotere systemen stond bij Central Beheer in Apeldoorn, daar hadden we een 300kW belasting op een aanhanger om de UPS te testen. Binnen enkele minuten was het dan smoorheet in het trappenhuis.🤣

Ik weet niet of naief het juiste woord is. Als de test mislukt is dat de schuld van de persoon die de test goedkeurde ook al is de schade beperkter omdat je er op kunt voorbereiden.

Je hebt een trein en die dendert op drie mensen af die op het spoor liggen, voor de drie mensen is een wissel die je met een knop kunt bedienen om de trein naar een zijspoor te laten gaan waar twee mensen op liggen. Denk je dat iedereen op de knop van de wissel zou drukken dat er twee mensen overreden worden?
 
Laatst bewerkt:
en, werkt dat Starlink nu (eindelijk)?

Nein, nein, nein.
Ik ben helemaal pissed.
Heb ik die spullen dus aangeschaft in Nederland zodat ik zeker weet dat ik het op tijd mee kan nemen, en heb ik dus ook vooraf gekeken of er in Spanje dekking is.
En wat denk je? je kunt NIET je locatie verplaatsen van Nederland naar Spanje als het product in Nederland is besteld.
Maar geen probleem, want je kunt prima de hardware verwijderen uit het account. En dan een nieuw account aanmaken met een Spaans adres.
Een klein addertje onder het gras is:

1742928405707.png

Tja, lekker logisch allemaal.
Ik heb de chatbot wel compleet de digitale huid vol gescholden, maar ik had dit soort onzin niet verwacht.

Ik heb een appje gestuurd naar mijn "vriend" Elon, dus ik hoop dat hij snel met een alternatief aan komt zetten want anders word ik echt boos.
 
Laatst bewerkt:
Nein, nein, nein.
Ik ben helemaal pissed.
Heb ik die spullen dus aangeschaft in Nederland zodat ik zeker weet dat ik het op tijd mee kan nemen, en heb ik dus ook vooraf gekeken of er in Spanje dekking is.
En wat denk je? je kunt NIET je locatie verplaatsen van Nederland naar Spanje als het product in Nederland is besteld.
Maar geen probleem, want je kunt prima de hardware verwijderen uit het account. En dan een nieuw account aanmaken met een Spaans adres.
Een klein addertje onder het gras is:

Bekijk bijlage 28250

Tja, lekker logisch allemaal.
Ik heb de chatbot wel compleet de digitale huid vol gescholden, maar ik had dit soort onzin niet verwacht.
Ach, het spijt mij om dat te horen @martin ! Ik verwachtte nu eigenlijk een juichend succesverhaal, en had jou dat zeker gegund.

Maak anders gebruik van het herroepingsrecht... Binnen 14 dagen na internet-aankoop. Retourzending mag wellicht even duren nadat je het inroept. Je zou er dan in Spanje eentje kunnen aanschaffen zonder trubbles of wachttijden?

Ik dacht dat je met zo'n schotel ook mag reizen, met de Opel Kadett en Alpenkreuzer door Europa en zo?
Ik heb een appje gestuurd naar mijn "vriend" Elon, dus ik hoop dat hij snel met een alternatief aan komt zetten want anders word ik echt boos.
Het lijkt mij ook logisch dat dit snel moet kunnen worden opgelost.

Zou een transfer niet meer slaan op eigendomsoverdracht dan op locatie, niet dat je verkeerde conclusies trekt? Je bent immers een en dezelfde "Manuel, met Zeeuws-Spaans bloed"?

Waarom een wachttijd van 120 dagen na aanschaf en 90 dagen na activatie? Het zou zomaar kunnen dat het is om het leegkopen van een land te voorkomen. Alles opkopen en morgen draait het in de Oekraïne, terwijl de Nederlander en Spanjaard levertijden van 6 maanden hebben? In dat geval zou je geen problemen hoeven te verwachten met een adreswijziging.
Anderzijds kan het ook zijn om het aantal schotels onder een satelliet te managen.
 

ACM bevestigt dat netto betalen voor terugleveren stroom in 2027 mogelijk is​

De Autoriteit Consument & Markt kan niet uitsluiten dat het na de afschaffing van de salderingsregeling in 2027 mogelijk is dat mensen met zonnepanelen netto moeten betalen om stroom terug te leveren aan het net. De kans hierop zou echter wel moeten afnemen. "De kans bestaat dat kosten gerelateerd aan teruglevering blijven bestaan en doorberekend worden aan de zonnepaneelbezitter. Dit is niet verboden."
https://tweakers.net/nieuws/235826/...utm_medium=email&utm_campaign=twk_nieuwsbrief

Het moet echt niet gekker worden. Je panelen worden waardeloos als je meer opwekt dan je nodig hebt. Je panelen uitzetten kan, maar dan kun je ze net zo goed van je dak slopen want als je ze uitzet, heb je er zelf ook niets meer aan en mag je alsnog stroom afnemen.

Ja, een thuisbatterij is een optie, maar dat is weer een flinke investering die ik in ieder geval niet kan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A
Het is de bedoeling dat je de stroom zo veel mogelijk zelf op maakt.

Er zullen wel weer nieuwe slimme oplossingen voor komen (je kan die stroom in een boiler stoppen of in je electrische auto).
 
Er zullen wel weer nieuwe slimme oplossingen voor komen (je kan die stroom in een boiler stoppen of in je electrische auto).
Enige nadeel is dat je wagen pas na je werk dus zeg 18:00 thuis is, dan is er niet zo veel stroom meer van je dak.
Warm boiler water, zeg om te douchen, heb je ook vaak of 's avonds nodig of 's ochtends. Dus ook niet als je veel stroom over hebt.

Beetje accu van elek. wagen zit in 2uur ook wel vol (afhankelijk van je vermogen) dus waar laat je de rest?
 
Laatst bewerkt:
Beetje accu van elek. wagen zit in 2uur ook wel vol (afhankelijk van je vermogen) dus waar laat je de rest?

Een optie is dat wij als echte vrek in de avond/nacht gaan werken zodat we overdag de stroom kunnen gebruiken om de auto op te laden, en de wasmachine te laten draaien.

Ja, een thuisbatterij is een optie, maar dat is weer een flinke investering die ik in ieder geval niet kan doen.

Ik denk dat je het echt te negatief ziet / leest. Ik begrijp dat als een partij 10 cent moet gaan betalen op het moment dat jij 1Kwh aan stroom het net op zou sturen dit wil ontmoedigen. En er staat dat de kans dat dit gaat gebeuren klein zal zijn. Zelfs al zou het in totaal 10 volle dagen per jaar voorkomen (gaat nooit gebeuren) dan nog gaan die overige 355 dagen, waarop jij het grid gebruikt/misbruikt als buffer ruimschoots die 10 dagen aan kosten compenseren aan de 355 dagen waarom jij je eigen verbruik zoveel mogelijk probeert te laten plaatsvinden tijden zon/licht. Het is reeds compleet uitgerekend door diverse partijen. (zie filmpjes van the Green Guys en ketel klets). Maar het is nog 1,5 jaar voordat het zover is, en in die 1,5 jaar kunnen de spelregels nog 10 keer veranderen, dus doe jezelf een plezier en wacht nog even 1,5 jaar en laat je niet gek maken.

Met een terugleververgoeding van 0 cent zijn zonnepanelen alsnog na 9,7 jaar rendabel. En nee, ik ga het niet helemaal uitwerken waarom dit zo is, want over 1 jaar gaat dit gegarandeerd een andere uitkomst zijn.

Mijn eerste zonnepanelen hadden een terugverdientijd van 14 jaar, en iedereen stond te juichen. En nu zitten we te klagen omdat we ons benadeeld voelen.
 
Als je overdag op de baan bent is het lastiger, dan moet je snelladers gebruiken in je pauzes denk ik. Maar als je overdag thuis werkt is het geen probleem en als je op de zaak werkt moet de baas maar zonnepanelen plaatsen ;)

Als je de stroom zo veel mogelijk zelf kunt gebruiken verdien je ze nog steeds snel terug, ze zijn ook veel goedkoper, hebben veel meer capaciteit. Met een accu is dat makkelijker, maar ook zonder accu kun je al veel doen.

Maar je moet wel wat bewuster omgaan wanneer je electriciteit verbruikt vergeleken met vroeger. Dat is hetzelfde met de kachel, vroeger stond die gewoon de hele winter aan, soms met de ramen open. Je moet er een beetje een sport van maken tegenwoordig ipv gewoon je dak zo vol mogelijk leggen wat het vroeger was, in Belgie hebben we dan ook nog het capaciteitstarief, daar moeten we ook nog rekening mee houden. In Belgie kunnen we er ook nog voor kiezen de overcapaciteit te delen met iemand anders (of eigenlijk moet ik vlaanderen zeggen, want stroom delen met iemand in brussel of walonie kan niet). De Decathlon enzo willen de overcapaciteit ook graag afnemen.
 
Dat is hetzelfde met de kachel, vroeger stond die gewoon de hele winter aan, soms met de ramen open.

Nou dat lijkt me niet, mn oma kocht elke week, ook in de zomer, kolen, die gingen in het kolenhok, in de winter moest men het daarmee doen, op = op en oma vond kolen heel duur.
 
Nou dat lijkt me niet, mn oma kocht elke week, ook in de zomer, kolen, die gingen in het kolenhok, in de winter moest men het daarmee doen, op = op en oma vond kolen heel duur.
Ik heb het niet over mijn oma, die gebruikte zo'n schraper om vla uit flessen te schrapen, meer over de jaren 80, 90. Maar misschien heb jij een jongere oma dat kan.
 
Terug
Bovenaan