• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

€100 te spenderen aan preps

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Een paar rollen vuilniszakken en plastic handschoenen zijn ook erg practisch om te hebben.

-Als de wc niet te gebruiken is.
- als de vuilnisophaaldienst niet meer komt.
- om rotzooi in te doen, bv na een overstroming of als er veel kadavers zijn.
 
D

Deleted member 569

Gast
Wat mij opvalt is dat iedereen hier uitgaat van bug-out materialen en niet van bug-in.
Daarom mijn lijst:
(Ik ga uit van een normaal huishouden waarin er pannen zijn, de kunststof grepen is "pech")
~
Ducttape (2,-)
Ehbo trommeltje (10,-)

Bug-in is wat mij betreft een moeilijke zaak in Nederland. Noord- en Zuid-Holland, Utrecht (m.u.v. Utrechtse Heuvelrug), Flevoland, Zeeland, west Friesland worden droog gehouden door waterpompen, vallen deze uit is het binnen de kortste keren weer een moeras/waterlandschap. In die provincies is het sowieso aan te raden te verhuizen. De aangelegen gebieden hebben het probleem dat zij te maken krijgen met een ware exodus aan Randstad bewoners, die voor een hoog confrontatie gehalte kan zorgen. Laatste heb jij sowieso in de Randstad...

Wel is gebleken dat de gemiddelde Nederlander slecht is voor bereid op een SHTF en onder de leeftijd van 40 is de kennis bizar slecht omtrent over hoe en waar voedsel vandaan komt. Gedachten is eigenlijk slecht maar om het enigszins netjes te formuleren met een beetje "geluk" heeft een deel zichzelf d.m.v. slechte voorbereiding "buitenspel" gezet aan het begin van een SHTF
 
Bovenaan