• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Aanschaf simpel Tablet niet zo simpel? Advies gevraagd.

Erny

Last (wo)man standing
Je kan hier vragen en vragen en ieder stuurmens geeft je een koers. Maar niemand hier verkoopt die dingen aan je (aanname) en geeft garantie als het niet klopt.
Je kan later niet claimen dat op het prepperforum men iets anders zei dan dat de praktijk uitwijst.

Ik vind het juist erg fijn om de ervaringen en meningen van anderen te horen. En niet alleen die van de gladde MM verkopers (waar ik dan niet heen loop maar fiets).
Ook bij vorige aankopen is mij de feedback hier goed bevallen en zorgt ervoor dat ik een gedegen keuze maak.

Ik ga morgen maar eens zoeken naar hoe en wat met de snelladers. Mocht ik die bij de Samsung apart moeten aanschaffen dan wordt het kostenplaatje daar ook weer anders van en zou mij beslissing zeker kunnen beïnvloeden.
De snellader/oplaadstekker die bij mijn Samsung telefoon meekwam is op dit moment zoek. Hopelijk niet geheel verloren, maar die kan ik dus ook niet gebruiken.
(ps... mocht iemand er toevallig één over hebben? ;) )
 

phtvs

Sysop
Admin
Overigens melde google ook dat de tabS8 geen oplader meelevert.
Je bent in de war want de S8 is niet de tablet waar @Erny het over heeft. Gaat om de A8

Mocht ik die bij de Samsung apart moeten aanschaffen dan wordt het kostenplaatje daar ook weer anders van
Geen zorgen bij de tab-A8 word gewoon een lader meegeleverd. Alleen kun je een 15 watt lader aanschaffen waardoor de oplaadtijd verkort word. Maar er zit gewoon een oplader bij. Het kan geen kwaad om dit te dubbel-checken bij je winkel waar je hem koopt want sommige winkels halen de laders gewoon uit de verpakking om hem je los te kunnen verkopen. Ik heb meegemaakt dat zelfs de usb-kabel uit het doosje van mijn telefoon was gehaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Ray

SHTF Expert
Dat gedoe met opladers werd ik op een gegeven moment zo zat, dat ik al jaren geleden een max 48 watt oplader (10A bij 5 volt, 5,3 bij 9 en 4 bij 12 volt) met die fancy snellaadtechniek heb gekocht. Hoewel 25 euro voor zo'n blokje erg veel lijkt, kun je alles erin rammen zonder problemen en laadt het zo snel als het apparaat het aankan. Veel makkelijker dan die la met oplaadblokjes door worstelen om er eentje te vinden die zwaar genoeg is voor een nieuwe gadget.

Ook mijn pa van zo'n ding voorzien, want die had al eens een rokend oplaadblokje in het stopcontact. Hij had de 500mA telefoonlader voor z'n 2000mA tablet gebruikt. Meestal gaat het wel goed, maar niet alle oplaadblokjes zijn hier tegen beveiligd.

Inmiddels zullen ze wellicht goedkoper en nog beter zijn geworden.

@Erny een zonnepaneeltje zou voor jou niet verkeerd zijn. Zo'n tablet slurpt niet zoveel stroom, dus dat hoeft geen dure grote te zijn. Je zit daar toch meestal tijdens de zomerse dagen.

Samsung A8 (jan 2022 editie) heeft een accu van:
Li-Po 7040 mAh, non-removable
Charging Fast charging 15W

7,040 Ah x 3,7 volt = 26,048 Wh dus pak 'em beet anderhalf tot twee uur opladen.

Met een 20Watt piek zonnepaneeltje in de volle zon hetzelfde, maar ga voor het gemak maar uit van 3 uur laden op gemiddelde zomerse dagen en wat langer op volledig bewolkte dagen.

Zelf zou ik voor de Samsung gaan, maar dat is puur omdat ik alles met een internetverbinding uit China niet vertrouw. Qua reparaties maakt geen fluit uit, je koopt zo'n ding voor 200 euro en gaat na een jaar gebruik geen scherm meer vervangen want dat is toch te duur.

Ik geloof dat ze allebei een USB-C poort hebben voor het laden. Micro USB zou ik mijden als de pest.
 

Erny

Last (wo)man standing
@Erny een zonnepaneeltje zou voor jou niet verkeerd zijn. Zo'n tablet slurpt niet zoveel stroom, dus dat hoeft geen dure grote te zijn. Je zit daar toch meestal tijdens de zomerse dagen
Ja, dat zou helemáál niet verkeerd zijn, daarom staat deze ook zeker op mijn verlanglijst. :D

Tweakers zegt over het opladen:
https://tweakers.net/reviews/10038/...rlijk-gelijkwaardig-hardware-en-accuduur.html
In een tijd waarin smartphones steeds sneller kunnen worden opgeladen, valt het ons een beetje tegen dat deze trend nog niet is overgewaaid naar tablets. Waar zelfs midrangetoestellen al met meer dan 60 watt kunnen worden opgeladen, blijft het bij tablets in deze prijscategorie nog steeds om en nabij de 20 watt. Als er al fabrikanten zijn die voor een snellaadoptie gaan, dan zijn het meestal de Chinese bedrijven.
Dat blijkt ook weer uit deze test. De realme Pad steekt met kop en schouders boven de rest uit. Hoewel de verschillen op papier niet zo groot zijn, vermoeden we dat de andere twee tablets niet met een lader worden geleverd die de maximale laadcapaciteit van de tablet benut. De realme Pad is na een halfuurtje aan de lader al voor 59 procent gevuld, terwijl de Samsung en de Lenovo dan slechts voor 12 procent zijn voorzien van energie. Beide tablets moeten dan ook uren aan de lader hangen voordat ze volledig van prik zijn voorzien. De Samsung Galaxy Tab A8 moet 5 uur en 6 minuten worden opgeladen en de Lenovo Tab M10 Plus 4 uur en 37 minuten. De realme Pad is na ongeveer een uur en een kwartier helemaal vol en verslaat ook op dat gebied een hoop high-end tablets.

Bij B.com staat dat bij de Ssung het volgende wordt meegeleverd:
"Samsung Galaxy Tab A8, travel adapter 7.75 W, data cable, ejection pin, quick start guide¨

Type aansluiting is bij beide USB-C

Is dit dan wel een snelle snellader?
https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung...w.2_18.22.ProductTitle#product_specifications

Want als die de tablet wel binnen 2 uur oplaadt slaat de wijzer weer door naar de Samsung. :fluit:
 

Ray

SHTF Expert
Ik denk dat die Samsung A8 niet sneller kan laden dan 15 watt omdat dat getal in de specs wordt opgegeven. Dus met een 25 watt lader haal je die max.

Met de bijgeleverde traveladapter doe je er twee keer zo lang over, geen idee welke lader tweakers gebruikt heeft, al ga je al snel uit van de bijgeleverde en dan duurt het idd minimaal vier uur, in de praktijk vijf uur.

Ik bedoelde in mijn vorige post een snellader met meerdere uitgangen, zodat je ook tegelijkertijd andere apparaten kunt opladen. Zoiets maar niet specifiek, iets als dit: https://www.bol.com/nl/nl/p/drphone...h=pALCPfv7EY-v3xZhRsdEwg.2_18.25.ProductTitle

Met 30 watt kun je twee A8's tegelijkertijd op volle snelheid opladen, of je telefoon en de tablet samen. Of drie apparaten met 10 watt elk.

Bij bol.com vallen de prijzen voor laders met meer capaciteit dan 30 watt mij tegen. Ik had verwacht dat die prijzen wel gedaald zouden zijn, maar ik zie dat op die halo8 30watt lader na, de meesten al meteen 40 of 50 euro kosten. :eek:
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Erny

Last (wo)man standing
Nou, die genoemde oplader past wel binnen het budget, sinds mijn opening topic is de SA8 al een tientje in prijs gedaald. :cool:

Dus... denk dat ik er dan wel uit ben.:)
Het wordt toch de Samsung A8 met die door @Ray genoemde snellader erbij, ook handig voor de telefoon (die ik nu dus met mn accupack snellaadt sinds misplaatsing van de oplaadstekker).

Voor 5 uur besteld, morgen in huis... dat zou ook mooi uitkomen.

Denk dat ik er dan maar voor ga mensen. Allemaal bedankt voor alle ervaringen, raad en wijsheden. Heb er weer heel wat van opstoken. :thumbsup:

Zij die gaan bestellen groeten U. :D
 

phtvs

Sysop
Admin
Ik bedoelde in mijn vorige post een snellader met meerdere uitgangen, zodat je ook tegelijkertijd andere apparaten kunt opladen.
Volgens mij hebben die laders wel een nadeel en dat is als je meerdere apparaten gelijktijdig wilt opladen, de capaciteit verdeeld word over alle aangesloten apparaten zodat je alsnog niet snellaad. Tenminste dat is mijn ervaring met een 3-poort lader van dr.phone
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Ray

SHTF Expert
Correct @phtvs, daarom schreef ik al:
Ik denk dat die Samsung A8 niet sneller kan laden dan 15 watt omdat dat getal in de specs wordt opgegeven.
.........
Met 30 watt kun je twee A8's tegelijkertijd op volle snelheid opladen, of je telefoon en de tablet samen. Of drie apparaten met 10 watt elk.
..........
 

Erny

Last (wo)man standing
De Tablet komt dus maandag pas, want die laat ik liever bezorgen op een dag dat ik zeker weet dat ik thuis ben. Maar de snellader en het hoesje kwamen vandaag al aan.
Dus lader in het stopcontact en telefoon er aan gehangen. En na ongeveer 10 minuten: PANGGGG!!!!:confetti:
Is het ding al kapotgeknald... :confused:o_O
Zei toch dat ik vaak ongeluk heb met electronische apparatuur... :fluit:
Dus berichtje achtergelaten bij de verkoper, morgen naar B.com bellen voor snellere vervangingsactie. Zucht.
 

Ray

SHTF Expert
:oops:, excuses daar overheen gelezen @Ray
Ach, heb ik zelf ook regelmatig.

Dat is pech @Erny pang klinkt als een elcootje dat geklapt is, dat komt wel eens voor, elco's (condensatoren) zijn het meest kwetsbare en meest slijtende onderdeel in elektrische apparaten. 1 op de tig rolt niet lekker van de band. Het zal wel snel opgelost worden bij bol.com, tot dan de meegeleverde traveladapter die met de tablet meekomt maar gebruiken.
 

Erny

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Dr. Phone, de leverancier van het ding, is al bezig met een nieuwe opsturen, en ik stuur de oude retour zodat ze deze kunnen checken. Dit was in al die jaren nog nooooooit voorgekomen, zei Dr. Phone.
Hij wilde eerst allerlei bewijzen van fotoos van snoertjes, stopcontact etc. En dan moest ik het ding in ander stopcontact steken als test. Ik appen dat ik dat echt niet ging doen, dat ding kwam geen stopcontact in mijn huis meer in. :eek: En snoertje en stopcontact werken nog prima dus... daar ligt het niet aan. En verteld dat er haast bij was omdat ik maandag de tablet ontvang en daarna op vakantie ga (eh... dat laatste is pas een week later maar dat hoeft hij niet te weten).
Toen ging het opeens wel allemaal lekker snel.
Maar als het goed is heb ik dus morgen een nieuwe. Goede service dus, Dr. Phone wil B.com te vrind houden. :cool:
 

Erny

Last (wo)man standing
En de tablet is binnen. Hoezee...
Maar natuurlijk is er wel weer iets raars.
Ben m aan het installeren, Smart Switch, taalkeuze Nederlands etc etc...
Samsung account... moet geverifieerd worden... ze sturen een verificatiecode naar mn telefoon...
Eh...
20220718_143317.jpg
Duss... Het lijkt geen chinees, lijkt Koreaans maar kan de bovenste 6 karakters niet vinden.

B.com klantenservice gebeld. Die had hier nog noooooit van gehoord... (zie je, altijd iets raars bij mij) en heeft het doorgezet naar Samsung (de beste man was erg lang van draad over alle stappen die gingen gebeuren... en ik trek dat slecht en toen ging ie mij de les lezen dat ik moest luisteren en ik ben hem toen gaan vertellen dat je dat niet tegen je klanten zegt en zeker niet als ze net hebben gedeeld dat ze adhd hebben en niet tegen lang uitgesponnen verhalen kunnen en gewoon willen weten "hoe lang het duurt". Meneer dacht dat er geen verbeterpunten waren, dacht dat ie perfect was blijkbaar... dus ik heb nog even volgehouden met mn betoog dat je zo de klant niet benaderd (ben geen vrind of familie van je) maar dat je dan je mededelingen wat kunt inkorten en to the point kunt houden. etc. gna gna).
Denk dat ik blij mag zijn als ik eind vd week een reactie heb.

Gelukkig kon ik het hele Samsungverificatieproces ook eerst overslaan dus heb wel toegang tot de tablet.
Maar het blijft wel weer raaarrrrrr. :rolleyes:
 

Ray

SHTF Expert
.................... en ik ben hem toen gaan vertellen dat je dat niet tegen je klanten zegt en zeker niet als ze net hebben gedeeld dat ze adhd hebben en niet tegen lang uitgesponnen verhalen kunnen en gewoon willen weten "hoe lang het duurt". Meneer dacht dat er geen verbeterpunten waren, dacht dat ie perfect was blijkbaar... dus ik heb nog even volgehouden met mn betoog dat je zo de klant niet benaderd (ben geen vrind of familie van je) maar dat je dan je mededelingen wat kunt inkorten en to the point kunt houden. etc. gna gna).
Natuurlijk heb je gelijk, maar het is niet altijd slim om je gelijk te halen...
Je had die autist beter kunnen laten uitpraten en na het verhaal om het stappenplan te vragen. (zegt deze Aspie met adhd ;))
Denk dat ik blij mag zijn als ik eind vd week een reactie heb.
maar dat had je zelf ook al door.... :lol:

Hopelijk lossen ze het snel op en heb je een hoop plezier van dat ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Erny

Last (wo)man standing
Nou, hij zat wel míjn beltegoed op te lullen... ;)

Maar, denk dat ik morgen gewoon ff bij de Amazing Oriental langswip met de tablet en phone. Kijken of daar iemand werkt die Koreaans machtig is. :D
 

will

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
En de tablet is binnen. Hoezee...
Maar natuurlijk is er wel weer iets raars.
Ben m aan het installeren, Smart Switch, taalkeuze Nederlands etc etc...
Samsung account... moet geverifieerd worden... ze sturen een verificatiecode naar mn telefoon...
Eh...
Bekijk bijlage 22444
Duss... Het lijkt geen chinees, lijkt Koreaans maar kan de bovenste 6 karakters niet vinden.

B.com klantenservice gebeld. Die had hier nog noooooit van gehoord... (zie je, altijd iets raars bij mij) en heeft het doorgezet naar Samsung (de beste man was erg lang van draad over alle stappen die gingen gebeuren... en ik trek dat slecht en toen ging ie mij de les lezen dat ik moest luisteren en ik ben hem toen gaan vertellen dat je dat niet tegen je klanten zegt en zeker niet als ze net hebben gedeeld dat ze adhd hebben en niet tegen lang uitgesponnen verhalen kunnen en gewoon willen weten "hoe lang het duurt". Meneer dacht dat er geen verbeterpunten waren, dacht dat ie perfect was blijkbaar... dus ik heb nog even volgehouden met mn betoog dat je zo de klant niet benaderd (ben geen vrind of familie van je) maar dat je dan je mededelingen wat kunt inkorten en to the point kunt houden. etc. gna gna).
Denk dat ik blij mag zijn als ik eind vd week een reactie heb.

Gelukkig kon ik het hele Samsungverificatieproces ook eerst overslaan dus heb wel toegang tot de tablet.
Maar het blijft wel weer raaarrrrrr. :rolleyes:

@Erny

Staat blijkbaar :

Nieuwe inlogpoging

Groet will
 

Ray

SHTF Expert
@Erny Je hebt toch geen dure prepaid hoop ik. Die rekenen per minuut schandalige tarieven.

Zelf kan ik voor 7 onbeperkt bellen en sms-en. Omdat ik al een paar jaar hetzelfde heb, kan het waarschijnlijk nog wel goedkoper ergens. 'k
Zie ook wel abbo's voorbij komen met onbeperkt bellen en een paar gig voor een tientje per maand.

Toch blijven het rakkers, die telecom jongens. Betaalde eerst daarvoor 9 euro en omdat ik toevallig eens inlogde op die mijn hupeldepup pagina, zag ik dat het omlaag kon naar 7 euro voor hetzelfde. Geen seintje geven natuurlijk, nu ja, daarom ben ik bij dat soort partijen ook nooit een trouwe klant, zoals ik eerder wel 15 jaar bij Ben heb gezeten. Mijn pa heeft daar nog steeds 500 minuten plus 10 x zoveel internet dan hij verbruikt voor 7,50.
 

Erny

Last (wo)man standing
@will Yeah.... super, Nieuwe inlogpoging: JA heb ik geantwoord en toen kreeg ik wel een code in cijfers en ben ik nu geverifieerd. Bedankt :thumbsup: Hoe heb je het gevonden? Ik wist niet echt hoe ik dat moest doen..

@Ray Deze tablet heeft helemaal geen beltegoed e.d. Alleen wifi. Ik heb mijn telefoon voor bellen en smssen etc. Dus dat heb ik niet nodig van deze tablet, kan ik ook niet per ongeluk van alles verbruiken omdat apps de mobiele gegevens misbruiken. ;)
Mijn telefoon zit bij Ben, variabel abbo, en heb m dan ook net veranderd want er was voor hetzelfde geld opeens meer te krijgen (inderdaad zonder waarschuwing aan mij). Heb nu 3500 mb en 200 min/sms p. maand voor 10,50. En dat is voor mij meer dan genoeg.
 
F

frans81

Gast
Nou, hij zat wel míjn beltegoed op te lullen... ;)

Maar, denk dat ik morgen gewoon ff bij de Amazing Oriental langswip met de tablet en phone. Kijken of daar iemand werkt die Koreaans machtig is. :D

Heb ook ik wel eens gedaan . Van de vijf aldaar bleek er één de Schrift te kunnen vertalen naar gebrekkig Nederlands. Een tweede vertaalde het gebrekkig Nederlandse in voor mij iets beter begrijpelijke omzetting .
 

will

Senior Prepper
@will Yeah.... super, Nieuwe inlogpoging: JA heb ik geantwoord en toen kreeg ik wel een code in cijfers en ben ik nu geverifieerd. Bedankt :thumbsup: Hoe heb je het gevonden? Ik wist niet echt hoe ik dat moest doen..

@Ray Deze tablet heeft helemaal geen beltegoed e.d. Alleen wifi. Ik heb mijn telefoon voor bellen en smssen etc. Dus dat heb ik niet nodig van deze tablet, kan ik ook niet per ongeluk van alles verbruiken omdat apps de mobiele gegevens misbruiken. ;)
Mijn telefoon zit bij Ben, variabel abbo, en heb m dan ook net veranderd want er was voor hetzelfde geld opeens meer te krijgen (inderdaad zonder waarschuwing aan mij). Heb nu 3500 mb en 200 min/sms p. maand voor 10,50. En dat is voor mij meer dan genoeg.



@Erny

Hoe heb je het gevonden?

Tijdens mijn gevangenschap in Noord-Korea heb ik gewoon goed opgelet.

Groet Will

p.s. Google Translate :fluit:
 
Bovenaan