Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Toch kun je daar aardig wat mensen in kwijt en dergelijke bunkers zijn volgens mij niet bedoeld om dagenlang in te schuilen maar voornamelijk tijdens een (conventionele of gas-)aanval die meestal hooguit enkele uren zal duren.Met zijn 60 vierkante meter val dat niet een beetje klein uit . Mijn woonkamer is groter . Of is die gebouwd voor een gezin?
Nu vraag ik mij af uit welke periode die bunker ( of heb ik daar over gelezen ) waar ik woon staan veel soorten bunkers. 2 soorten duitse uit de eerste ww . Dan een hoop belgen van tussen de oorlogen . En dan hebben de Duitsers er in de 2ww ook nog wat geplaatst.
Hoi Preppers,
Ik ben sinds kort in het bezit van een oude bb bunker van 60m2 vlak bij Amsterdam. De lucht in de bunker is nogal muf. Ik vraag me af of die kwaliteit beter wordt als ik de zandfilters leegschep. Is dit gewoon zand en kan ik dat zonder problemen gewoon in de tuin storten? En als de zandfilters leeg zijn zou het dan vochtiger worden in de bunker?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Groet, Erwin
@Allen, ik zat nog even de openingspost te lezen en zie een probleempje: 60m2 bunker.
Dat is dus 6 bij 10 meter.
Wat klopt hier niet ?
Dan weten we in ieder geval een adresje om goedkoop wat in te kopenStraks is het weer iemand die een ww2 bunker opknapt om er een wietplantage in te stoppen
- Morraal ridder aan -Dan weten we in ieder geval een adresje om goedkoop wat in te kopen![]()
Dat soort bunkers hebben we hier niet . Al weet ik er wel een staan . Die is misschien wel elven dertig keer verbouwd .BB-bunkers zijn meestal uit de Koude Oorlog. Toen Brigitte Bardot de mannenharten verwarmde.![]()
Bescherming Bevolking ofwel een schuilbunker voor burgers.
uh nee hoor. Een BB bunker is een commando post (copo) om vanuit daar de bevolking te redden etc.
Het was ook een rampen organisatie. Die bij rampen en ellende bijstand verleende aan het gezag. Dit hield ook in het doorgeven van radioactieve besmetting en kernexplosies.
In Duitsland bestaat nog steeds de THW TechnischeHilfsWerke. Die komt dan ook in actie bij overstromingen en andere grote, de bevolking lastig vallende, ellende.
Waarvoor dienen die zandfilters eigenlijk, en hoe werken die? Het zal waarschijnlijk niet om (regen)waterfilters gaan.