• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

AI, het nut en het gevaar van AI systemen

Of bedenk een situatie waarbij de AI agent de bluetooth toetsenbord verbinding naar een andere pc in de buurt weet te hacken en op die manier een PC overneemt en/of z'n internetverbinding weet te delen.

Kan een AI ook toegang tot internet krijgen via het elektriciteits net? Zoals je van die wifi range extenders hebt die data via de electra kabel sturen?
Ik zou niet weten hoe je electra moet airgappen, vooral niet met het stroomverbruik van een Agent.

Kan een AI ook toegang tot internet krijgen via het elektriciteits net? Zoals je van die wifi range extenders hebt die data via de electra kabel sturen?
Ik zou niet weten hoe je electra moet airgappen, vooral niet met het stroomverbruik van een Agent.

Voor nu lijkt me dat erg onwaarschijnlijk, maar als er in hetzelfde gebouw van die powerline adapters gebruikt worden dan zou het theoretisch misschien mogelijk zijn om om via de power supply van de computer een lage snelheid link op te bouwen. Maar dat is nog wel heel erg theoretisch. Niet iets om ons zorgen over te maken.

Terug
Bovenaan