• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Alleen water?

ReadyMom

Prepper goeroe
Hm, eigen ervaring lijkt dat toch echt tegen te spreken. Als ik een dag koffieloos ben en op alleen siroop zit (dezelfde hoeveelheid op een dag) pies ik misschien 3x (uit bed, ergens halverwege middag en voor het slapen), waar ik op koffiedagen doorgaans minimaal nog 2 a 3 keer extra moet overdag. Een verdubbeling dus. En dat zijn geen kleinere plasjes omdat er 'geprikkeld' is. Krijg als ik daar zo even bij stilsta het idee dat koffie eigenlijk niet zozeer 'uitdroogt' (tis geen overdosis zout ), maar op een bepaalde manier misschien gewoon belet dat het vocht goed opgenomen kan worden?
Laat-op-de-avond-hersenspinsels...Never mind me.
 

AWOL

Prepper goeroe
Hm, eigen ervaring lijkt dat toch echt tegen te spreken. Als ik een dag koffieloos ben en op alleen siroop zit (dezelfde hoeveelheid op een dag) pies ik misschien 3x (uit bed, ergens halverwege middag en voor het slapen), waar ik op koffiedagen doorgaans minimaal nog 2 a 3 keer extra moet overdag. Een verdubbeling dus. En dat zijn geen kleinere plasjes omdat er 'geprikkeld' is. Krijg als ik daar zo even bij stilsta het idee dat koffie eigenlijk niet zozeer 'uitdroogt' (tis geen overdosis zout ), maar op een bepaalde manier misschien gewoon belet dat het vocht goed opgenomen kan worden?
Laat-op-de-avond-hersenspinsels...Never mind me.

3x op een dag plassen is weinig (ik zeg niet TE weinig - mensen verschillen), tussen 5-8 keer per dag is "normaal" als je uitgaat van 1.5-2 liter vochtinname per dag. Ik vraag mij dan toch af of je op die "siroop dagen" toch niet gewoon minder vocht binnen krijgt. Je zou dat eventueel eens eerlijk kunnen meten. Of wellicht werkt de siroop juist vochtvasthoudend ;)
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
(alleen) Water?! Wil je mij vergiftigen of zo?!...;)


Voor dat dronken droppie, en voor ons preppers, is er gelukkig een alternatief. Tenminste, ik las laatst in een prima artikel van @vheeswijk dat je eersteklas prep-limonade kunt maken met een mespuntje citroenzuur en een eetlepel suiker, in water. Zie post 27 in http://preppers.nl/forum/threads/5057-Zelf-maken-van-mineraal-suppleties/page3

Aantrekkelijk vind ik daarin, dat citroenzuur en suiker onbeperkt houdbaar zijn, en dat er maar weinig van nodig is en er dus vast nog wel plaats voor is in de BOB en zo. Meer doen met minder...

Voor de softies:rolleyes:: https://www.brouwmarkt.nl/citroenzuur-e330-1000-gram.html
Voor de echte diehards:eek:: https://www.amazon.de/dp/B00BAGO48C/ref=pe_3044161_185740101_TE_item
 

Rataplan

Mankinds only hope
Ik vind koffie niet te drinken, dus dat ga ik niet missen.
Ben gek op gewoon water en thee, beide goed te preppen.
De natuur bied voldoende smaakmakers voor water en dus ook voor thee.

Koffie van gedroogde kleefkruid zaden schijnt het dichts bij de smaak van echte koffie te komen.
Denk dat je dat nu zo,n beetje wel kan gaan verzamelen en dan nog wat drogen.
Verzamelen gaat makkelijk, kruip er maar eens doorheen;)
 

FKAGB

Prepper goeroe
Vroeger dronk ik me helemaal klem aan frisdrank, dat viel nogal af toen ik stopte met het nuttigen van (geraffineerde) suikers. Drink nu over het algemeen alleen nog water en af en toe thee. Ben het eigenlijk helemaal eens met @Ray , denk dat het nogal een luxe"probleem" is. Als er echt een SHTF is denk ik dat je best blij bent als je gewoon voldoende water te drinken hebt. Zou me eerder druk maken of de "smaak" van geprept voedsel op een tijd niet gaat tegenstaan, dan de vraag hoe je je water een lekker smaakje kan geven o_O
Vergeet je niet wat???????

Een echte tractie in het wild is berkensap. Lekker zoet dus hoef je er verder niks in te gooien. Jammer dat het er seizoensgebonden is. Zelf drink ik water of koffie en soms een glaasje jenever maar dat is een zeldzaamheid. Net als de drie biertjes per jaar. Als je koud water zat bent kun je eens warm water proberen. Thee zonder thee zeg maar. Dat smaakt toch wel weer heel anders en op de een of andere manier krijg ik er altijd een energieboost door.

Wil je toch een smaakje geven aan je water kijk dan eens naar diksap. Daar zitten wel veel suikers in, maar als je de goede hebt alleen fruitsuikers. Let wel even op, soms staan de flessen in het biovak en bij de babyspullen. In het babyvak zijn ze dan zomaar goedkoper.

Wil je toch iets meenemen voor in je BOB, dan heb je miniflesjes siroop. Best heel erg ongezond en ik drink het dus niet ook omdat ik de nasmaak van zoetstoffen te erg vind, maar het is wel compact en wat zoetigheid tijdens een SHTF is wel aan te raden.

Als rasechte koffiejunk moet ik ook nog even een lans breken voor de Handpresso. Echt serieus goede espresso en ondanks het gewicht gaat hij nagenoeg altijd mee in de rugzak. Ja het is techniek, maar schier onverwoestbaar. Alleen bij -20 doet ie het niet, dan moet je hem eerst even voorverwarmen.
 

FKAGB

Prepper goeroe
(alleen) Water?! Wil je mij vergiftigen of zo?!...;)


Voor dat dronken droppie, en voor ons preppers, is er gelukkig een alternatief. Tenminste, ik las laatst in een prima artikel van @vheeswijk dat je eersteklas prep-limonade kunt maken met een mespuntje citroenzuur en een eetlepel suiker, in water. Zie post 27 in http://preppers.nl/forum/threads/5057-Zelf-maken-van-mineraal-suppleties/page3

Aantrekkelijk vind ik daarin, dat citroenzuur en suiker onbeperkt houdbaar zijn, en dat er maar weinig van nodig is en er dus vast nog wel plaats voor is in de BOB en zo. Meer doen met minder...

Voor de softies:rolleyes:: https://www.brouwmarkt.nl/citroenzuur-e330-1000-gram.html
Voor de echte diehards:eek:: https://www.amazon.de/dp/B00BAGO48C/ref=pe_3044161_185740101_TE_item

Dank je. Door je link herinnerde ik me ineens wat. @PBear, als je boord niet lekker wil rijzen, verkruimel een vitamine C tabletje en doe dat door je deeg :thumbsup:
 

Loreen

Last (wo)man standing

Uhm, oke? Ik schreef dat ik over het algemeen alleen water en thee drink, blijkbaar niet specifiek genoeg. Dus speciaal voor jou:

Afgelopen jaar ben ik volgens mij naar 3 SC's geweest, die 3 SC's heb ik bij elkaar 10 bier op. Met carnaval heb ik het grootste deel van de tijd samen met mijn dochter gefeest, dus zullen over heel carnaval niet meer dan 10 bier geweest zijn. Daarnaast 2x op stap geweest afgelopen jaar waarvan 1x straalbezopen en 1x een beetje aangeschoten, nou laten we zeggen 15 bier. De overige biertjes zullen op 1 hand te tellen zijn, maar laten we het wederom ruim nemen en zeggen 10 bier. Zitten we dus op heel het jaar op max 45 bier. Het is nu 15 september, dus naast water en thee drink ik ook zo'n 0.17 biertje per dag.
En af en toe doe ik heel gek en koop ik spa rood, laten we zeggen 1x per maand 1,5 liter, die pak ik dan samen met mijn zoontje (dochterlief houdt niet van prik), dus .75 liter per maand. Laten we dat dan 4 glazen noemen per maand, dus dan drink ik ook nog zo'n 0.13 glas spa rood per dag.
Oh en als ik gesport heb maak ik na afloop een proteïneshake, dat is 3x per week, dus ik drink ook 0.42 proteïneshake per dag.
Nou moet ik natuurlijk niet vergeten dat ze bij de ekoplaza ook van die nep-cola hebben, met agavesiroop dus eigenlijk iets dat ik van mezelf niet "mag", en toch koop ik héél af en toe zo'n blikje. Laten we zeggen afgelopen jaar 3x. Dus ik drink ook ongeveer 0.012 blikjes nep-cola per dag.
En als ik misselijk ben, of last heb van m'n maag drink ik wel eens havermelk. Dat is dan een literpak, afgelopen jaar denk ik zo'n 4 of 5 x geweest dus zo'n 25 glazen dus zo'n 0.1 glas per dag.

Dus ik drink water, thee, 0.17 biertjes, 0.13 glazen spa rood, 0.42 proteïneshakes, 0.012 blikjes nep-cola en 0.1 glas havermelk per dag. Leek mij niet zo heel relevant voor dit topic, maar goed.

Zo beter? :fluit::rolleyes:
 

FKAGB

Prepper goeroe
Uhm, oke? Ik schreef dat ik over het algemeen alleen water en thee drink, blijkbaar niet specifiek genoeg. Dus speciaal voor jou:

Afgelopen jaar ben ik volgens mij naar 3 SC's geweest, die 3 SC's heb ik bij elkaar 10 bier op. Met carnaval heb ik het grootste deel van de tijd samen met mijn dochter gefeest, dus zullen over heel carnaval niet meer dan 10 bier geweest zijn. Daarnaast 2x op stap geweest afgelopen jaar waarvan 1x straalbezopen en 1x een beetje aangeschoten, nou laten we zeggen 15 bier. De overige biertjes zullen op 1 hand te tellen zijn, maar laten we het wederom ruim nemen en zeggen 10 bier. Zitten we dus op heel het jaar op max 45 bier. Het is nu 15 september, dus naast water en thee drink ik ook zo'n 0.17 biertje per dag.
En af en toe doe ik heel gek en koop ik spa rood, laten we zeggen 1x per maand 1,5 liter, die pak ik dan samen met mijn zoontje (dochterlief houdt niet van prik), dus .75 liter per maand. Laten we dat dan 4 glazen noemen per maand, dus dan drink ik ook nog zo'n 0.13 glas spa rood per dag.
Oh en als ik gesport heb maak ik na afloop een proteïneshake, dat is 3x per week, dus ik drink ook 0.42 proteïneshake per dag.
Nou moet ik natuurlijk niet vergeten dat ze bij de ekoplaza ook van die nep-cola hebben, met agavesiroop dus eigenlijk iets dat ik van mezelf niet "mag", en toch koop ik héél af en toe zo'n blikje. Laten we zeggen afgelopen jaar 3x. Dus ik drink ook ongeveer 0.012 blikjes nep-cola per dag.
En als ik misselijk ben, of last heb van m'n maag drink ik wel eens havermelk. Dat is dan een literpak, afgelopen jaar denk ik zo'n 4 of 5 x geweest dus zo'n 25 glazen dus zo'n 0.1 glas per dag.

Dus ik drink water, thee, 0.17 biertjes, 0.13 glazen spa rood, 0.42 proteïneshakes, 0.012 blikjes nep-cola en 0.1 glas havermelk per dag. Leek mij niet zo heel relevant voor dit topic, maar goed.

Zo beter? :fluit::rolleyes:
Thanks voor de verduidelijking, ik hou wel van een beetje nuance :)
 

Papillon

Diehard Prepper
Ik heb munt in mijn tuin, flinke woekeraar, en lekker zowel in thee als in gerechten, en evt ijs thee. Verder drink ik in de auto veel water van bar le duc, met zon chemisch smaakje.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Heb mijn koffie intake nu ook verminderd tot 3 kopjes per dag (in de ochtend). Verder gewoon water (uit filter) en soms een siroopje er door. Maar doorgaans gewoon water. Thee vind ik niet geweldig zonder suiker, dus dan maar niet. Af en toe een havermelk, of amandelmelk (kan je ook makkelijk zelf maken). Soms appelsap, maar dat leng ik vaak aan (veel te zoet tegenwoordig).
 
Bovenaan