• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Bloempotkachel

Wilme

Prepper
Van de week 's avonds was ik bij iemand die helemaal blij is met haar 'waxinekacheltjes'. Ze had twee van die dingen aanstaan en op een gegeven moment had ik zo iets van kun je ze niet beter uitblazen voor een ander moment, het was echt kneiterwam en de verwarming stond helemaal uit. De foto die ik hier bijstuur heeft als onderschrift: Toch werken ze.... Het was 20 graden en nu 23... :)

waxine-kacheltjes.jpg
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Van de week 's avonds was ik bij iemand die helemaal blij is met haar 'waxinekacheltjes'. Ze had twee van die dingen aanstaan en op een gegeven moment had ik zo iets van kun je ze niet beter uitblazen voor een ander moment, het was echt kneiterwam en de verwarming stond helemaal uit. De foto die ik hier bijstuur heeft als onderschrift: Toch werken ze.... Het was 20 graden en nu 23... :)

Bekijk bijlage 23289

Haha, tja, en de radio stond er vast knetterhard om het geruis van die knap verborgen ventilatorkachel te overstemmen..? ;)

Trouwens, ook zonder ventilatorkachel zal het best verwarmen. Het is gewoon een open verbranding, en paraffine is ook maar (een onderdeel van) olie, net als bijvoorbeeld afgedankte gympen. Komt ze ooit op het idee om die eens in haar inpandige vuilverbrandingsinstallaties te verstoken, dan wordt het vast ook warm. Er moet dan wel een roetfilter op de cameralens, en Sinterklaas doet dan een anti-woke vreugdesprongetje;)

Stop met roken en neem zulke afgedankte-gympen-kacheltjes!
Even slecht voor de longen en het spaart de portemonnee;)
 
F

frans81

Gast
Van de week 's avonds was ik bij iemand die helemaal blij is met haar 'waxinekacheltjes'. Ze had twee van die dingen aanstaan en op een gegeven moment had ik zo iets van kun je ze niet beter uitblazen voor een ander moment, het was echt kneiterwam en de verwarming stond helemaal uit. De foto die ik hier bijstuur heeft als onderschrift: Toch werken ze.... Het was 20 graden en nu 23... :)

Bekijk bijlage 23289

Dat zijn idd bloempot openhaarden! Ventilator voed en verspreid en de warmte kom geheid haha.
Ideaal klimaat om van Bridge over te stappen naar Strippoker :fluit:
 

marzman

Diehard Prepper
Bij mijn test werkte het totaal niet.

Maar met twee personen heb je ook 2 x 100 Watt warmte en dan 180 Watt (ik zie er 3 x 3 theelichtjes en dan nog die ventilator waardoor het nog iets meer kan zijn dan 180 Watt) uit die kaarsjes en het was al 20 graden zonder die bloempotkacheltjes. Zou best kunnen dat je het dan inderdaad drie graden warmer krijgt in de ruimte.
 

Mayo

Last (wo)man standing
Bij mijn test werkte het totaal niet.

Maar met twee personen heb je ook 2 x 100 Watt warmte en dan 180 Watt (ik zie er 3 x 3 theelichtjes en dan nog die ventilator waardoor het nog iets meer kan zijn dan 180 Watt) uit die kaarsjes en het was al 20 graden zonder die bloempotkacheltjes. Zou best kunnen dat je het dan inderdaad drie graden warmer krijgt in de ruimte.

en op de foto lijkt de zon ook nog lekker naar binnen te schijnen 👍;)
 
Bovenaan