• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

British Army no3 field stove , early model . Probably world war II related.

F

frans81

Gast
FOTO's en video !

Misschien één kraan loshalen. Ik vermoed een naaldafsluiter, check of die schoon is.
Borstel over schroefdraad dat alle vuil weg is.
Dan met benzine en druk kijken of ie lekt.
Dan andere doen.

Foto's sowieso en video? Haha .

Waar brand dit ding eigenlijk het beste op ?
Idd naaldafsuiter .
Bij dichtdraaien liep het soms nog effe na las ik !?

Kranen zal ik tevens even doordraaien! Al weet ik niet of er dan ook een pakking vrijkomt . Een die ik niet meer kan gebruiken daarna .

We zien het derhalve wel
 

petroman

SHTF Expert
Benzine, loodvrij.
Maar als alternatief: wasbenzine.

Brandstof na de afsluiter zal altijd nog even er uit willen, dus brander sputtert wat na. Net als een lamp.
Omgekeerd zet dat restje ook uit door temperatuursverschillen en dan heb je meur achter in je auto.
 
J

J.J

Gast
FOTO's en video !

Misschien één kraan loshalen. Ik vermoed een naaldafsluiter, check of die schoon is.
Borstel over schroefdraad dat alle vuil weg is.
Dan met benzine en druk kijken of ie lekt.
Dan andere doen.
Het liefs met een koperen borsteltje maar dat hoef ik vakmensen niet te vertellen, maar er lezen ook andere mensen mee.;)
 
F

frans81

Gast
Mijn Vrouw ging effe de deur uit en mijn Hoofd had geen geduld meer .

Een kleine brand test dus met de oude benzine die ik wat bijgevuld heb met Coleman fuel. Verder niets gereinigd . Wel rubber vervangen van de tank dop ( fuel cap) .

Veel gele vlammen vooral bij de linkse brander . Maar ook de rechtse kon er vaak wat van .
Het pompen is een k.t klusje door te kort pompstokje en te klein knopje . Dit door de constructie van het tankhuis wanneer uitgetrokken . Je hebt weinig ruimte pff .
Helaas was het een heel gestuntel met griptangen op de kraantjes en filmen ging niet al te best .
Sorry dat je later in het filmpje effe je scherm moet draaien haha .

Beter filmpje volgt naar reiniging en test met verse brandstof .



20180902_185253.jpg 20180902_185521.jpg 20180902_185534.jpg
 
Bovenaan