• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Brood bakken zonder stroom met waxinelichtjes!

Roel

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Nee @logan1202 , dat kun je ook niet. Ik geef enkele even aan dat het gedoe met kaarsjes echt niks of maar halfbakken iets op zal leveren. Geen gas en elektra? Dan dus zo'n houtfornuis. Trouwens bijna goed, dit is niet zo'n grote, deze is ong. 400 kg.
 

phtvs

Sysop
Admin
Nee @logan1202 , dat kun je ook niet. Ik geef enkele even aan dat het gedoe met kaarsje echt niks of maar halfbakken iets op zal leveren. Geen gas en elektra? Dan dus zo'n houtfornuis. Trouwens bijna goed, dit is niet zo'n grote, deze is ong. 400 kg.

mee eens maar er zijn ook veel mensen die geen tuin hebben en een houtkachel is in die gevallen ook meestal niet mogelijk. Als de keuze is, geen brood of dit proberen, lijkt het mij niet moeilijk kiezen.

Overigens heb ik meerdere filmpjes gezien van de dame in de YT video en ik kan me bijna niet voorstellen dat ze niet de waarheid spreekt. Maar zodra ik weer een keer in Nederland ben, ga ik een poging wagen.
 

Roel

Mankinds only hope
Ik zie het net een beetje zoals je huis verwarmen met die bloempotten. Je hebt een bepaalde hoeveelheid energie nodig en die kun je onmogelijk bereiken door het branden van waxinelichtjes... Nou ja, als je de lichtjesfabriek aansteekt...dan wel.
 

Ray

SHTF Expert
..........
Overigens heb ik meerdere filmpjes gezien van de dame in de YT video en ik kan me bijna niet voorstellen dat ze niet de waarheid spreekt. Maar zodra ik weer een keer in Nederland ben, ga ik een poging wagen.
Dat is de goede instelling, gewoon testen. :thumbup: Ik begin er niet aan, je kunt wellicht het meel gaar krijgen en daarmee eetbaar, maar op brood zal het niet lijken. Vandaar dat je net zo goed er meteen pap van kunt maken, mocht je een ton vol meel geprept hebben.
 
Bovenaan