• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Budgetverdubbeling door slim in te kopen - "tips and tricks" /Temu, AliExpress maar ook lokaal...

Ga je op voordeeltjes af en bestel je online om die reden?

• Ik let nauwelijks op de prijs van artikelen

Stemmen: 0 0.0%
  • Ik bestel nooit online

• Ik bestel vaak online

Stemmen: 10 90.9%
  • Ik denk wel vaker online te gaan bestellen

• Tips zijn welkom, om geld te besparen!

Stemmen: 3 27.3%
  • Ik vind dat de NL winkels en webshops teveel rekenen

Stemmen: 3 27.3%
  • Ik vind de prijzen van NL winkels en webshops redelijk

Stemmen: 2 18.2%
  • Ik twijfel bij de gedachte om online te bestellen

Stemmen: 1 9.1%

• Totaal aantal stemmers
    11
Laatst bewerkt:
Geweldige tip om de garantie van Leatherman, Gerber, Victorinox en waarschijnlijk nog een paar merken te verkwisten. 👌
Garantie of de vingerkootjes, that is the question?😂
Zolang de grote merken het niet voor elkaar krijgen om het los lopen van het toolpakket te voorkomen, zal men het zelf moeten doen. Want daar zit je dan straks, onder de brug, met garantie, bloedende handen en een onbruikbare multitool. Geen nood ... ik zit dan even verderop en leen je dan een prima werkende DL1.👍

Naast het zevenvoudige prijsverschil, is dit toch wel een aardige aanvullende motivatie om te sch**ten op vormen van "garantie", bedenk ik mij😂 Ik heb er drie die naar behoren werken voor minder dan de halve prijs,😁

Laatst bewerkt:
Niet nodig, ik gebruik mijn Leatherman tools met die veiligheidsfunctie wel.. Die ik met gezond onderhandelen, een paar euro meer betaald heb dan jouw temu gedrocht uit pisbakkenstaal.

Zoals je nieuwe temu dundee vanwaar je je aan gesneden hebt... Van max50 hrc volgens je AI copy-paste info ondanks je werkgerelateerd met staal... 🤔

Laatst bewerkt:
Niet nodig, ik gebruik mijn Leatherman tools met die veiligheidsfunctie wel.. Die ik met gezond onderhandelen, een paar euro meer betaald heb dan jouw temu gedrocht uit pisbakkenstaal.

Zoals je nieuwe temu dundee vanwaar je je aan gesneden hebt... Van max50 hrc volgens je AI copy-paste info ondanks je werkgerelateerd met staal... 🤔
Tja, wat kan ik (na bedanken voor al die lieve woorden) anders nog zeggen dan...

Ik houd van haar @Carismo , wat is ze toch mooi en scherp, en betaalbaar!🥰

1000068695.jpg

Volgens mij, zijn we nu beide blij!

En daar gaat het toch om in dit draadje en in het leven?! Iedereen blij, of nu met weinig voor veel of met veel voor weinig👍

Tot nu toe heeft AliExpress bij mij altijd de voorkeur gehad boven Temu.
Maar sinds het begin van dit jaar heb ook een aantal keren op Temu besteld. En de manier waarop de artikelen gerubriceerd zijn bevalt me daar steeds beter. Mijn toch al onuitputtelijke voorraad "boutje-moertje-schroefje-nippeltje" ben ik aan het aanvullen met handige dingen.

Temu op de telefoon is overigens een ramp, ze zijn voortdrend aan het pushen om je naar de temu-app te laten overstappen. Dat vertik ik want dit soort spyware hoef ik niet op het apparaat waar mijn hele hebben en houden.
Daarom liever de temu website op de laptop.

Ik zou willen dat ze beide shops samenvoegen. Gisteren nog op zoek geweest naar een aantal dingen voor mijn thuisnetwerk. Maar wat ali heeft, heeft temu niet en andersom. Gevolg dat ik dus 2 bestellingen moest doen en bij temu voor minimaal 20 euro terwijl ik iets nodig had van bij elkaar 9,80. Dus weer wat besteld wat ik niet nodig heb...

Laatst bewerkt:
Maar sinds het begin van dit jaar heb ook een aantal keren op Temu besteld. En de manier waarop de artikelen gerubriceerd zijn bevalt me daar steeds beter. Mijn toch al onuitputtelijke voorraad "boutje-moertje-schroefje-nippeltje" ben ik aan het aanvullen met handige dingen.

Temu op de telefoon is overigens een ramp, ze zijn voortdrend aan het pushen om je naar de temu-app te laten overstappen. Dat vertik ik want dit soort spyware hoef ik niet op het apparaat waar mijn hele hebben en houden.
Daarom liever de temu website op de laptop.
@preparator , ik bestelde voorheen ook meer bij AliExpress maar dat is wel van 95-05 Ali-Temu naar 05-95 omgeslagen.

Voor specifieke (vooral technische) spullen heeft Ali wel de meeste keus, maar hun kortingen en munten nekken ze wat mij betreft.

Ik durf het bijna niet te vertellen, maar gisteren heb ik bij Temu (via hun claimback actie) voor netto €43,90 gekocht en krijg er spullen voor met een Temu-winkelwaarde van €167,40. Dat is 73,7% korting!

Bij Ali houdt het bij zo'n 4 % korting wel op. De standaard prijzen liggen dan wel zo'n 10% lager maar resulterend 60% goedkoper is toch wel een gierende deal-breaker (in het nadeel van Ali).

Jammer dat je de app niet neemt. Het deelt geen informatie en lijkt mij geen spyware, maar biedt wel uitzicht op gigantische kortingen. Zet de app anders op een oude telefoon met een prepaid kaartje? Die €10 investering verdien je dan in een klap tienvoudig terug...

1000068698.png

Geweldige tip om de garantie van Leatherman, Gerber, Victorinox en waarschijnlijk nog een paar merken te verkwisten. 👌
Een oude geërfde Wenger zakmes die behoorlijk was gebruikt voor de meest onmogelijke dingen, om nog maar niet te spreken van verkrachting.

Dit is een voorbeeld foto die er veel beter uit ziet dan de geërfde mes waar veel mis mee was:

Schermafbeelding 2025-09-07 183516 - kopie.png

Het mes werd onder de levenslange garantie naar Victorinox en kreeg een prachtig nieuwe met nog meer mogelijkheden.
Oké het had een heel klein foutje, dus een afkeur mes maar wat een prachtige garantie.

Victorinox Evolution 23 functies.jpg

Een oude geërfde Wenger zakmes die behoorlijk was gebruikt voor de meest onmogelijke dingen, om nog maar niet te spreken van verkrachting.

Dit is een voorbeeld foto die er veel beter uit ziet dan de geërfde mes waar veel mis mee was:

Bekijk bijlage 29517

Het mes werd onder de levenslange garantie naar Victorinox en kreeg een prachtig nieuwe met nog meer mogelijkheden.
Oké het had een heel klein foutje, dus een afkeur mes maar wat een prachtige garantie.

Bekijk bijlage 29516
Krijg nu niets @JJ&A , Wenger is sinds 2005 onderdeel van Victorinox zie ik. Ik heb nog een Wenger, een prima zakmesje.

Tja, wie weet, en dan zijn Leatherman en Cold Steel straks wellicht onderdeel van Daicamping! Dat zou dan wel heel wat discussies gaan schelen😉

Veel plezier met jouw Wengorinox! Ik zie een kurkentrekker, dus de fles kan open!👍

Terug
Bovenaan