• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Colony

Zou jij het doen?

  • Ja

    Stemmen: 1 8.3%
  • Nee

    Stemmen: 8 66.7%
  • Twijfels

    Stemmen: 3 25.0%

  • Totaal aantal stemmers
    12

Niels

Mankinds only hope
ik zit veel meer op de lijn van @LoneDrone : bug in tenzij het éch niet anders kan
Scenario's als van @petroman en @Harry Nack doen bij het idee alleen al mijn haren overeind staan! :mad:

Ik heb best wel een 'issue' met autoriteit (pa was beroepsmilitair :rolleyes:) en als ik dan ook nog ergens het nut niet van inzie dan kun je het op je buik schrijven.
Vraag het op een normale manier en leg me uit waarom iets 'moet' en ik doe het waarschijnlijk zonder probleem.
Respect moet je verdienen en het zijn er tegenwoordig niet zoveel die dat lukt.
Maar, heb je het dan ga ik voor je door het vuur (schorpioen, hè ;))

Gezien ook het feit dat ik op de MBTI test bijna 95% Introvert scoor (andere mensen kosten me veel energie, ik laad pas op als ik alleen ben)
zie ik me in een kolonie eerder in de periferie: we weten elkaar te vinden als we iets van elkaar nodig hebben, maar ik ga zeker niet midd
Sanitair op loofafstand van kampeerveld.

Auto's niet bij de tent, maar op parkeerplaats.

Vuurtegel op elke kampeerplek, vuurbak via kampstaf, kruiwagen hout voor 5 euro ook.
en in het 'dorp' wonen om me te laten rondcommanderen of indoctrineren door een of andere zelfbenoemde leider.

(link naar een MBTI (Meyers Briggs Type Indicator) vragenlijst: https://www.loomancoaching.nl/nl/persoonsvoorkeuren-test)

Met jou wil ik wel kopje koffie drinken !!!
Leiders krijgen Kapsones hoe dan ook .
Ik wil met jullie beide op de koffie :thumbsup:.

Haha, toen ik de tekst van @Mayo las was dat zo herkenbaar.
Ik heb ook een probleem met autoriteit, en probeer je het uit te oefenen op mij heeft dit niet het gewenste effect.

Alleen dingen doen, en alleen verantwoordelijkheden dragen vind ik een prettiger idee.
Ieder z'n ding, en niet een af ander opperhoofd.
Je kan wel een groep vormen, maar je doet alles zelf, of regelt dingen onderling.
Als persoon heb je ook veel meer controle dan als je er altijd vanuit gaan dat je op elk moment voor jezelf moet kunnen zorgen.

Als ik in een groep met 50 personen als kuddedier moet doen wat de chef zegt, dan ligt de chef vrij vlot op de BBQ.

Maar als je dus zo'n groep kunt wormen met mensen als @frans81 en @Mayo die hun verantwoordelijkheden nemen, dan kan dat mijn inziens prima slagen.
Ik ken nog wel meer mensen hier waar dit voor zou gelden.
 

Mayo

Prepper goeroe
@Niels en @frans81

Dat is precies wat ik bedoel: je neemt verantwoording voor je eigen daden.
Tuurlijk kun je niet alles alleen en heb je soms hulp nodig, maar dan breng je je eigen skills en/of stuff ter tafel en wordt er in goed overleg over en weer hulp geboden. En dat hoeft echt niet altijd boter bij de vis te zijn. Als je weet wat je aan elkaar hebt dat weet je dat dat wel goed zit.
'I owe you one' (ik ben je iets schuldig) krijgt dan weer de betekenis die het van oorsprong had, vóórdat geld en rente de boel verziekten.

Over en weer respect, daar hoeft geen 'Leider' bovenop te zitten. Je weet dat de een óf de ander ergens gewoon meer verstand van heeft en als je dingen samen doet dan neemt die gewoon daarbij het voortouw.
 
F

forumlid 1447

Gast
Ieder zijn kennis, en "Leider" is aangeboren en wordt dan ook geaccepteerd door meerderheid.
Maar als je iemand voor electra hebt, die mag baas spelen over de elektra, de boomzager, over het stookhout,
de slachter over het vlees, de agrariër over de groente. Zo is iedereen met een stiel, zijn "eigen baas".
 

Lai

Prepper goeroe
Ik ben ook allergisch voor autoriteiten en moeten. :confused: Ook voor mij moet het ook nuttig zijn wat er van mij verwacht word en zeker geen dwang. Dan gaat de kont tegen de krib. En voor dat die weer weg te krijgen is ............................ :fluit: Ik ga liever mijn eigen gang, zou in eerste instantie kiezen voor een bug in. Als het niet anders kan op pad. En daarbij de opvang plekken vermijden. Ik hou niet van veel mensen om mij heen en hutje mutje opeen gepakt zitten, hoe minder mensen hoe liever.
Samenwerken gaat, zolang ik mijn "opdracht" in mijn tempo en mijn manier kan doen zonder constant gezeur van mensen die het zelf niet kunnen maar het wel denken te kunnen. Helaas al meegemaakt. En ik mij kan afzonderden als ik dat nodig heb. Dan voorzie ik geen probleem.
Maar één leider? Nee, een groep die de grote beslissingen neemt voor de hele colony ja. Want er zullen altijd de zelfde mensen zijn die rottige beslissingen moeten nemen die de meeste niet eens durven nemen.
 
Bovenaan