• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Combat Casualty Response Kit

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook deze Combat Casualty Response Kit zat bij de andere medische spullen .
Ongebruikt en goed gevuld . Of er alles in zit dat ligt eraan waarvoor het uitgereikt is .
Veel van deze set's hebben een totaal andere samenstelling en zijn ook continue aan veranderingen onderhevig .
Een paar spullen zijn er uit en dat is vooral naalden spul en injectie .
Desondanks dat zit er mooi spul in .
Ik hoop dat ik het nooit nodig heb zolang de set nog hier bij mij in huis ligt ;)

2 x HALO Seal
1 x SAM Chest Seal with Valve
1 x ACS Chest Seal
2 x CAT Tourniquet
3 x Trauma wound dressing Klein
2 x Trauma Wound Dressing Groot
2 x NAR Compressed Gauge
3 x Laerdal Face shield
6 x Handschoen
1 x RVS speciale Tekenpinset
2 x Reddingsdeken
1 Flesje Desinfectie Gel

En dan wat dat spul als navul kost Pfffff

https://www.narescue.com/military-products/casualty-response-kits/kit-army-cls-resupply

20170213_161539.jpg 20170213_161512.jpg 20170213_161503.jpg 20170213_161458.jpg 20170213_161446.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
De laatste foto's

20170213_161028.jpg 20170213_161139.jpg
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Mooie kit, erg kompleet.

Heb zelf ook zoiets samengesteld als Trauma kit.

Hoop het nooit te gebruiken, maar ben er wel klaar voor als het nodig is.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken deze als IFAK op de foto zie je die ik gebruik en de lijst. De raptor heb ik zelf toegevoegd.
Geinig dat de samenstelling anders is.

Bekijk bijlage 5850 Bekijk bijlage 5851 Bekijk bijlage 5852

DE omschrijving IFAK klopt ook ! Het beestje kan zoveel namen hebben haha .
Inhoud lijkt op dat wat er hier inzit . Die Israel bandages zijn ook hier aanwezig ( Made in Israel ) .
Waarschijnlijk vul ik het nog wat aan .
IK moet nog hoognodig een zeer goed WATERFILTER Pffff .

Deze grote bandages voor brandwonden ben ik nog vergeten te vermelden .

1487008052574-41699510.jpg
 
F

frans81

Gast
Gave kit @frans81, onze kit is (nog) niet zo uitgebreid. Van de andere kant is zou ik niet eens weten hoe ik enkele van die verbanden hoor te gebruiken ;)

Die tasjes met inhoud lijken altijd gaaf haha .
Ergens is het ook gaaf .
Het is vooral de vraag " kun je de inhoud nog toepassen wanneer je echt in een trauma situatie zit ?. Ook wanneer je dus zelf een flinke open wond hebt .
Stress blokt vaak iets af en kennis van materialen !? lijkt dan ver te zoeken .
Desondanks dat vind ik het een niet te missen iets .
Helaas weet ook ik niet meer alles wat mij destijds geleerd is .
Update is noodzakelijk .
Zodoende ook van mijn kant, weet ook ik niet meer exact onder welke druk sommige verbandtypes te plaatsen .
 

Nomad

Diehard Prepper
Geweldige set @frans81.
Een dergelijke set staat heel hoog op mijn verlanglijstje. Meerdere van deze sets eigenlijk, nu ik een auto heb wil ik ook daar één in hebben.
Maar zoals je zegt is de prijs van nieuw materiaal heel hoog. Helaas ontbreekt het me op het moment aan middelen.
 
F

frans81

Gast
Geweldige set @frans81.
Een dergelijke set staat heel hoog op mijn verlanglijstje. Meerdere van deze sets eigenlijk, nu ik een auto heb wil ik ook daar één in hebben.
Maar zoals je zegt is de prijs van nieuw materiaal heel hoog. Helaas ontbreekt het me op het moment aan middelen.

Ja helaas duur :( . Ik weet biet wat zo'n set in de huidife staat voor handelswaarde heeft !
Sommige Chrst Seals hebben een exp date van april 2017 .
De rest 2020 / 2022 .
Die chest seals zijn tamelijk duur . En in hoeverre dat je die " Te gebruiken voor datum " serieus moet nemen weet ik niet .
Het zit perfect dicht en zeer goed verpakt .
Mij is verteld dat de afgebeelde set de 350 euro grens nadert :confused:
. Dat was exclusief de beide meters .
 

Nomad

Diehard Prepper
...En in hoeverre dat je die " Te gebruiken voor datum " serieus moet nemen weet ik niet .
Het zit perfect dicht en zeer goed verpakt...

...Mij is verteld dat de afgebeelde set de 350 euro grens nadert :confused:...

Tja, die THT neem ik met een korreltje zout. Tuurlijk probeer ik mijn eerste hulp middelen in tip top conditie te houden, dus oude middelen vervang ik wel voor nieuwe.

Maar aan de andere kant, zou je een chest-seal niet gebruiken als deze 'over datum' is? Ik niet. Mocht je zo'n middel nodig hebben dan gaat het afdichten van het gat voor infectie gevaar. Een nadeel kan wel zijn dat de seal niet goed meer plakt, naja, dan maar wat tape er over.

En die prijs twijfel ik niet aan. Verschikkelijk duur spul allemaal.
 

Kevin Fox

Survivor
Tja, die THT neem ik met een korreltje zout. Tuurlijk probeer ik mijn eerste hulp middelen in tip top conditie te houden, dus oude middelen vervang ik wel voor nieuwe.

Maar aan de andere kant, zou je een chest-seal niet gebruiken als deze 'over datum' is? Ik niet. Mocht je zo'n middel nodig hebben dan gaat het afdichten van het gat voor infectie gevaar. Een nadeel kan wel zijn dat de seal niet goed meer plakt, naja, dan maar wat tape er over.

En die prijs twijfel ik niet aan. Verschikkelijk duur spul allemaal.
Ik denk dat de gouden regel is om te vervangen indien over datum. Ze zijn enorm duur een goeie chestseal kost al snel 35-50 euro. Maar wil je 't risico nemen dat ie niet werkt als je 'm nodig hebt?
Zelfde met tourniquets, ze zijn duur maar goed, dus niet uit China bestellen.
 

Kevin Fox

Survivor
Iemand enig idee trouwens waar ik een tweetal R.A.T.S tourniquets kan kopen? Ik heb geen visa/mastercard dus overseas wordt al moeilijker...
 
F

frans81

Gast
Iemand enig idee trouwens waar ik een tweetal R.A.T.S tourniquets kan kopen? Ik heb geen visa/mastercard dus overseas wordt al moeilijker...

Belgie lijkt voor de post ook overseas Haha . Dit omdat een verzending naar aldaar een klein vermogen kost vergeleken met de 6,95 standaard binnen Nederland .
Ik heb bij de set twee van die C.A.T Tourniquet types . Maar jij vraagt on de R.A.T.S Tourniquet .
Wat is het verschil in toepassing en waarom beter of slechter .
Die ik heb daar kan ik wel aankomen als het moet .
 
Bovenaan