• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Combat Casualty Response Kit

F

frans81

Gast
even een paar leuke testjes met zulks spul . En Pijn is niet fijn . Mij lijkt dat Rats type meer pijn te veroorzaken na plaatsing en zelfs wanneer adrenaline pijl weg is dan de CAT .
Maar goed dat we 5 Ltr hebben haha . En inderdaad zal oefening met zulke Tourniquets een groot voordeel hebben omtrent snelle en juiste plaatsing .

ER is zoveel te vinden omtrent deze levensreddende en ook misschien weer kostende dingen dat je door de Bomen het bos niet meer ziet .
Helaas moet je door het bos heen en is er studie nodig om je Diploma te halen haha .





http://www.itstactical.com/medcom/m...quet-misleading-consumers-with-tccc-approval/
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
even een paar leuke testjes met zulks spul . En Pijn is niet fijn . Mij lijkt dat Rats type meer pijn te veroorzaken na plaatsing en zelfs wanneer adrenaline pijl weg is dan de CAT .
Maar goed dat we 5 Ltr hebben haha . En inderdaad zal oefening met zulke Tourniquets een groot voordeel hebben omtrent snelle en juiste plaatsing .

ER is zoveel te vinden omtrent deze levensreddende en ook misschien weer kostende dingen dat je door de Bomen het bos niet meer ziet .
Helaas moet je door het bos heen en is er studie nodig om je Diploma te halen haha .





http://www.itstactical.com/medcom/m...quet-misleading-consumers-with-tccc-approval/


Persoonlijk vind ik de SWAT tourniquet wat prettiger, is denk ik ook goed te gebruiken door mensen met minimale training.

SwatTTourniquet.jpg
 
F

frans81

Gast
Haha wij blijven toch nog Inn Topic met een stukje inhoud uit het dit Topic .
Het focust zich nu op de Tourniquet :)
No problem ;)
Want ik doe lekker mee ;)
 

Kevin Fox

Survivor
Iemand enig idee trouwens waar ik een tweetal R.A.T.S tourniquets kan kopen? Ik heb geen visa/mastercard dus overseas wordt al moeilijker...

Hoh 't verschil is dat 't sneller is, maar doet meer pijn aangezien het een touw is.
Ik wil in mijn kit twee rats en twee swat tourniquets maar tis verdorie 27€ verzendingskosten vanuit de VS terwijl de RATS 16 dollar kost...
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoh 't verschil is dat 't sneller is, maar doet meer pijn aangezien het een touw is.
Ik wil in mijn kit twee rats en twee swat tourniquets maar tis verdorie 27€ verzendingskosten vanuit de VS terwijl de RATS 16 dollar kost...

Je krijgt vier bedragen die bij elkaar opgeteld toch ruim meer zijn dan de door jou genoemde 1 x 16 Dollar Haha
Dus die 27 Vallen dan nog mee .
Een beetje Pakketje van Nederland naar Belgie is net zo duur of Net niet ;)
Je geeft aan dat je ook twee Swat's wil . Dus ik ga er vanuit dat je die ook nog niet hebt ?
Gewoon alles daar bestellen of hier .
 
F

frans81

Gast
Ik heb nog niks, jij kans ze bestellen?

Als ik ze kan bestellen dan kan jij / U ze toch ook bestellen ?
Ik bestel niets in het buitenland . Hoef voor mij ook niet persee uit een Winkel te komen .
Zulke dingen zitten soms wel eens ergens anders bij . Dit middels markten of gewoon bij iemand aan huis .
In een Ifak of gerelateerd of gewoon nog in een Tas . Mijn laatste twee CAT -4 zaten gewoon in een IFAK .
Ik heb geduld gekregen nu mijn portemonee kleiner is geworden :(:(
 

Kevin Fox

Survivor
Als ik ze kan bestellen dan kan jij / U ze toch ook bestellen ?
Ik bestel niets in het buitenland . Hoef voor mij ook niet persee uit een Winkel te komen .
Zulke dingen zitten soms wel eens ergens anders bij . Dit middels markten of gewoon bij iemand aan huis .
In een Ifak of gerelateerd of gewoon nog in een Tas . Mijn laatste twee CAT -4 zaten gewoon in een IFAK .
Ik heb geduld gekregen nu mijn portemonee kleiner is geworden :(:(
en waar bestel jij? :p
 

Kevin Fox

Survivor
Hoi KevinFox,

Even een korte tip,
(Mischien ben je er iets mee)
Mischien kan je eens proberen via AlieExpress.com? (Zit wel soms deftig spul tussen)
En je kan betalen met Visa/Maestro/IDeal of Overschrijving etc...

Groetjes :wave:
P^M
Ja idd maar ik heb wat schrik voor de kwaliteit....
 
Bovenaan