• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Commando en mariniers oefening texel

Sick-prep

Prepper
Laatst bewerkt:
Ik(sick-prep) en mijn maatie(squat23) zijn door corps comando troepen en korps mariniers uitgenodigd om in maart op texel mee te doen aan een oeffening:thumbsup:.
Het doel is om drie dagen uit hun handen te blijven dus het is een soort bunnyhunt waarbij wij de bunnys gaan spelen :hug:.
Aangezien ze geen verdere info verschaffen over de oeffening hebben squat23 en ik besloten dat een 100% cammoflage techniek waarschijnlijk de beste kans voor ons zal zijn om drie dagen uit hun handen te blijven.
Mijn vraag is hoe zou jij als prepper zo'n situatie aanpakken?
Profesionals met moderne techniek die je op de hielen zitten terwijl jij uit hun handen probeerd te blijven .
Zou jij ook voor cammoflage technieken gaan of heb jij een unieke eigen manier om uit hun handen te blijven .
Met lieve groet sick-prep
 

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt door een moderator:
Het eiland Texel ken ik niet zo was er maar eenmaal . Maar ik zou ook voor burgers kleding zorgen kan je doorgaan als eiland bewoner of als toerist.
 

squat23

Elementary prepper
Het eiland Texel ken ik niet zo was er maar eenmaal . Maar ik zou ook voor burgers kleding zorgen kan je doorgaan als eiland bewoner of als toerist.

ik denk dat het een afgezet gebied gaat zijn, en niet toelaatbaar voor iedereen, hierbij denk ik aan het natuur/ militair oefenterrein wat daar zit
 
Veel plezier ermee heren! Laten we hopen dat de bunnies een lang leven zijn beschoren. Totaal geen ervaring met dit soort dingen natuurlijk, maar wat me wel zo te bonnen schiet is als die commando's alle toeters en bellen bij zich hebben ze jullie vast wel kunnen opsporen met thermische kijkers. Misschien een idee om eens in overweging te nemen?
 
F

frans81

Gast
ik denk dat het een afgezet gebied gaat zijn, en niet toelaatbaar voor iedereen, hierbij denk ik aan het natuur/ militair oefenterrein wat daar zit

Meestal wel . Maar , maar . Wat voor oefening is het . Het kan goed zijn dat het juist de bedoeling is om het bewoonde gebied er in mee te nemen . Dan krijgt de koe heel ander eten :lol:
 

Dreutel

Prepper goeroe
Ik zou me verbergen op de dansvloer van de discotheek in Den Burg. In een natuurterrein zou ik een verrekijker omhangen en me voordoen als vogelspotter. Als het om een afgezet oefenterrein gaat (waarschijnlijk de Mokbaai, want daar oefenen de mariniers) dan ben je enorm in het nadeel, want zij kennen het terrein op hun duimpje. In dat geval zou ik zorgen dat ik zo snel mogelijk van dat terrein afkwam. Misschien niet helemaal eerlijk, maar zo is het leven als je wilt overleven, en zij spelen ook niet eerlijk met hun technische snufjes variërend van nachtkijkers tot luchtsteun.

En als je Texel nog niet door en door kent: koop van te voren een goede gedetailleerde kaart en bestudeer die alvast. Ook op internet vind je veel info over het eiland waar je wellicht je voordeel mee kunt doen. Misschien zit er wel een camping in de buurt waar je een tent kunt huren.

Tot slot: Texel is best wel een groot eiland en er rijden bussen...

Zorg dat je geld bij je hebt!

En vertel niemand op Texel dat je "op de vlucht bent" en maak onder de mensen ook geen "gejaagde" indruk. Het zijn eilanders, en als vreemde val je sowieso al op.
 
F

frans81

Gast
Ik zou me verbergen op de dansvloer van de discotheek in Den Burg. In een natuurterrein zou ik een verrekijker omhangen en me voordoen als vogelspotter. Als het om een afgezet oefenterrein gaat (waarschijnlijk de Mokbaai, want daar oefenen de mariniers) dan ben je enorm in het nadeel, want zij kennen het terrein op hun duimpje. In dat geval zou ik zorgen dat ik zo snel mogelijk van dat terrein afkwam. Misschien niet helemaal eerlijk, maar zo is het leven als je wilt overleven, en zij spelen ook niet eerlijk met hun technische snufjes variërend van nachtkijkers tot luchtsteun.

En als je Texel nog niet door en door kent: koop van te voren een goede gedetailleerde kaart en bestudeer die alvast. Ook op internet vind je veel info over het eiland waar je wellicht je voordeel mee kunt doen. Misschien zit er wel een camping in de buurt waar je een tent kunt huren.

Tot slot: Texel is best wel een groot eiland en er rijden bussen...

Zorg dat je geld bij je hebt!

En vertel niemand op Texel dat je "op de vlucht bent" en maak onder de mensen ook geen "gejaagde" indruk. Het zijn eilanders, en als vreemde val je sowieso al op.

:wave: Je was me net voor .
Ik wou het net toevoegen voor wat betreft kaart studie .
Ik betwijfel dat het alleen in de M.baai is . 3 dagen M.baai
 
G

Gamble

Gast
Het wordt georganiseerd door een goede vriend van mij ennplaatste er laatst al een topic over.
Ik zou meegaan als 1 van de begeleiders, maar kreeg gisteren helaas te horen dat ik andere verplichtingen heb (huwelijk) en dus genoodzaakt ben om dit aan mij voorbij te laten gaan.
Veel plezier in ieder geval en maak een mooi verslag met veel foto's !!! :)
 
G

Gamble

Gast
Tips:
Neem de tip van @Dreutel van harte en zorg voor gedetailleerde landkaarten.
Vertrouw niet teveel op gps en/of internet en regel die kaarten in je tas!

Er zullen fuiken gezet worden op de route die afgelegd dient te worden.
Bekijk de landkaarten goed en voorzie waar die fuiken zeker weten geplaatst gaan worden (geloof me. Met een goede bestudering vind je ze).

Zorg ervoor dat je groep stilte in acht neemt tijdens verplaatsing en verwacht dat op bebosde plekken hinderlagen kunnen liggen (stel verkenners aan om de rest van de groep te beschermen).

Altijd goed om van tevoren geleerd te hebben hoe je een Commando vuurtje aanlegd om zichtbaarheid in de nacht te verkleinen.

Hou je gear simpel!
Een rantsoen word verstrekt. Neem wat extra's maar lichts mee.
Met een zeil/tarp, matje, mes, drinkfles, filter kom je een heel eind.
Neem geen overbodige dingen mee die je toch niet gebruikt, maar die je tas wel heel zwaar gaat maken.

Word je gevangen? Wie zegt dat je niet mag ontsnappen!!!
 

Sick-prep

Prepper
Het wordt georganiseerd door een goede vriend van mij ennplaatste er laatst al een topic over.
Ik zou meegaan als 1 van de begeleiders, maar kreeg gisteren helaas te horen dat ik andere verplichtingen heb (huwelijk) en dus genoodzaakt ben om dit aan mij voorbij te laten gaan.
Veel plezier in ieder geval en maak een mooi verslag met veel foto's !!! :)
Tuurlijk neem ik me gopro mee fotos maken om later bij het kampvuur over te stoeffen hahahahhahha grapje natuurlijk
 

Dreutel

Prepper goeroe
Er zullen fuiken gezet worden op de route die afgelegd dient te worden.
Oh, zo werkt het! Je moet een route afleggen, dat maakt het helemaal makkelijk voor die mariniers. Hoe zit dat? Heb je stempelposten ofzo? In hoeverre mag je afwijken van de route?
 
Bovenaan