• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Commando en mariniers oefening texel

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is dus meer spel / vermaak dan uitdaging :confused: ??
 
G

Gamble

Gast
Iedereen zit hier maar tips te spuien, maar niemand vraagt naar de" exacte regels van het spel"? Hoe kan je nu iets winnen als je de spelregels niet kent?
Degenen die zich aangemeld hebben, hebben als het goed is ook een mail ontvangen met nadere instructies en tips.
Om het spannend te houden word nog niet alles gemeld.
Winnen kan zeker en doe iets met de tips die ik gegeven heb, maar het is wel (en dat is natuurlijk ook de uitdaging) een keiharde weekend om aan mee te doen ;)
 

Sick-prep

Prepper
De exacte regels krijg je daar pas te horen dus plannen klaarhebben voor meerdere situaties en die terplaatse aan passen op de gegeven opdracht
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Ik had er eerder aan moeten denken, maar laat je telefoon thuis!

Want ?
Ze gaan meteen een driehoeks meting doen op je gsm signaal ?
En wat betreft spelregels: ik had al een vraag gesteld over honden, infrarood, drones etc. Als men alle moderne middelen inzet ben je kansloos in een verder verlaten omgeving.
 

Dreutel

Prepper goeroe
Want ?
Ze gaan meteen een driehoeks meting doen op je gsm signaal ?
En wat betreft spelregels: ik had al een vraag gesteld over honen, infrarood, drones etc. Als men alle moderne middelen inzet ben je kansloos in een verder verlaten omgeving.

Dat bedoel ik. Wellicht niet meteen, maar ze hebben de middelen, en ze zijn er mee getraind. Wat is "honen" in deze zin?
 

petroman

SHTF Expert
Dat bedoel ik. Wellicht niet meteen, maar ze hebben de middelen, en ze zijn er mee getraind. Wat is "honen" in deze zin?

Ah, D van Dreutel is weggevallen. Mijn excusses. Moet dus honden zijn.
De techniek is er wel (driehoeksmeting) maar dan moet je van minimaal drie punten hetzelfde signaal zien te peilen. Dat wordt voor een losse achtervolgende groep toch wel lastig denk ik.
 
er zijn daar een hoop bunkers, die ontnemen hun het termisch zicht.
ghillie suit(sniper pak) lijkt me een goed idee.
bedenk dat je tussen 0100 en 0500 uur grote afstanden kunt afleggen omdat hun dan (waarschijnlijk) nachtrust hebben. ik beloof niks,
loop snachts om de beurten wacht.
als je je slaapzak ingraaft en alleen je hoofd laat uitsteken ben je voor het termisch zicht een klein dier zoals een konijn bijvoorbeeld.
niet helemaal onderin duinpannen gaan liggen ivm regenval.
extra kleding en dikke handschoenen zijn eventueel handig: er zijn daar veel doornstruiken. zo kun je mooi snachts op een open plek midden in de doorns slapen maar je moet er wel kunnen komen zonder dat je meteen leegbloed.
met een mini dessert camo-netje om je slaapzakhoes kun je rustig in de duinen liggen slapen (wel even 20 kilo helmgras/duingras in het netje steken van tevoren voor de extra camo en het is extra isolatie).
als je gaat slapen in de open lucht wel ff je mes paraat houden: er lopen vossen op texel en die hufters zijn nog wel eens nieuwsgierig.
voor 3 dagen zou ik geen warme hap nemen maar energierijke dingen zoals chocolade en eventueel wat limonade siroop voor een energieboost. het meeste blikvoer is koud ook goed te nuttigen.
de beste verstopplek zou ik zeggen is pal tegen de kazerne aan of in 1 van de bootjes op de kazerne (dat verwachte ze nooit natuurlijk).
bedenk dat deze mensen waarschijnlijk corvee krijgen als ze jullie niet vinden. en als groene baretten ergens de schurft aan hebben..... ze zijn waarschijnlijk dus erg gemotiveerd.
mannen ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben. ik wens jullie heel veel plezier en geef ze van katoen.
 
nog een kleine tip als ze dichtbij zijn: als je met een ghillie suit/ sniper pak minder dan een meter per 30 seconden aflegt word dat niet geregistreert als beweging door het menselijk brein. denk hierbij aan een minimale afstand van 50 meter!
 
T

Toef

Gast
Jongens...ga lekker heen en weer met de TESO en laat je insluiten binnen het hek na de laatste boot, ik zal niks zeggen tegen de vrienden op JD.kaz ;)
 

JohnVonSchutz

Senior Prepper
Haha thx allemaal voor al het meedenken. Ik zie een hoop goede plannen. Blijf vooral spuien. Als het weekend voorbij is dan komt er wel verslag en dan kunen jullie lezen welke ideeen we gebruikt hebben. Bedankt voor de hulp!!
 

EddyCorleone

Survivor
ik denk trouwens dat er maar een minimaal aantal personen als HVT worden aangemerkt door de organisatie. Een ieder zal wel het parkour af moeten leggen maar als die "gepakt" worden is dat misschien alleen een bijvangst
 
Bovenaan