• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Crumble van blauwe bessen

InfernoSis

Diehard Prepper
Een super simpel gerecht dat in een mum van tijd kan worden klaargemaakt. De crumble kan makkelijk met bessen en fruit van het seizoen gemaakt worden (blauwe bessen zijn nu niet in seizoen, maar verleden week was het blauwe bessen 1 + 1 in de AH), en de rest van de ingrediënten hebben de meeste mensen wel in huis.

Onderaan zal ik het recept zonder foto's posten. Maar omdat foto's alles leuker maken ...

Crumble van blauwe bessen
Ingrediënten
- blauwe bessen
Voor de crumble
- 220 g bloem
- 115 g boter
- 110 g suiker
IMAG2548.jpg

Schik de blauwe bessen in een ovenschotel.
IMAG2549.jpg

Meng de ingrediënten voor de crumble met de hand tot een kruimelige massa.
Laat het innerlijke kind in je los!
IMAG2556.jpg

IMAG2557.jpg

Leg een flinke laag crumble op het fruit, en zet de schaal gedurende ongeveer 30 minuten in een oven van 180 °C.
IMAG2559.jpg

Serveer lauwwarm of koud met roomijs.

-----------------------------
Recept zonder foto's:

Crumble van blauwe bessen
Ingrediënten
- blauwe bessen
Voor de crumble
- 220 g bloem
- 115 g boter
- 110 g suiker

Bereiding
Schik de blauwe bessen in de ovenschotel. Meng de ingrediënten voor de crumble met de hand tot een kruimelige massa. Leg een flinke laag crumble op het fruit, en zet de schaal gedurende ongeveer 30 minuten in een oven van 180 °C. Serveer lauwwarm of koud met het roomijs.


Het originele recept is voor een crumble van peer en appel, waarbij je 2 appels en 2 peren in stukjes snijdt en gebruikt in plaats van blauwe bessen.
In plaats van gewone suiker heb ik deze keer rietsuiker gebruikt. Ik vermoed dat je ook best minder dan 110 g suiker kan gebruiken.
Ik vermoed dat je dit ook in een Dutch Oven kan maken, maar dat heb ik niet dus geen ervaring mee.
 

JohnVonSchutz

Senior Prepper
Ik zag die zelfde aanbieding bij de ah en zat er ook aan te denken wat jij hebt gemaakt. Ziet er echt super uit!! Is dat 1 bakje wat je hebt gebruikt?
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Het is iets minder dan 1 bakje dat ik hier gebruikt heb, omdat ik het eerste bakje half gewoon heb opgegeten en dan gebruikt voor een eerste crumble (plus nog wat van het tweede bakje). Maar er zouden nog wat meer bessen in mogen van mij, dus volgende keer toch een heel bakje.
 

White Eagle

Elementary prepper
Ik heb hiervoor ook vaak diepvriesbesjes liggen. Handig als er onverwacht bezoek komt. Beetje kaneel en vanille erbij is ook erg lekker.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Bovenaan