• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De avonturen van Pedro Franco Quichotte in Spanje.

Munt stekken heb je niet zo veel voor nodig, als je een leeggegeten potje over hebt doe je daar water in, stekje er in en dan wachten tot er wortels komen.

Oude zaden gaat slecht inderdaad, ik ben met pepers bezig in de tuin en heb de zaadjes van pepers uit de supermarkt gebruikt. Het gaat super (beter dan met gekochte zaadjes), de tweede keer dat ik dit zo doe (andere jaren met gekochte zaadjes).

Laatst bewerkt:
Ha een paar muggenlarf vreters in de regenton :thumbup: .

Een groen zeep oplossing word ook nog wel eens gebruikt om bladluis en dergelijk te verwijderen.

Het is redelijk lastig te achterhalen of die 70% niet bewegende larven nu door het zeepsop of door de olie zijn bezweken, en die overige 30% bestaan uit nieuwe larven zijn. Ik lees dat het verstandig zou zijn om het water volledig te verversen, maar ik moet nog een dag of 4 wachten voordat mijn verlangslang binnen zal zijn.

In de tussentijd heb ik nog wat rommel besteld bij Ali om die muntplant te gaan stekken/vermeerderen op 2 of 3 manieren.
Ik zal ondertussen ook wel iets van voeding moeten gaan gebruiken om de groei enigszins te ondersteunen, want veel voeding zal er aanwezig zijn in die grond.

Het is voor mij ondertussen wel duidelijk dat die oude zaden echt maar voor 1% zijn gaan kiemen (of 0% en die paar blaadjes zijn onkruid) En die 1e bak was oude en nieuwe zaden voor basilicum, en ook dat is wel duidelijk dat zaden dus niet erg lang houdbaar zullen zijn. Ik zal nog een recente foto toevoegen zodat er wat voorgang zichtbaar is.
@martin , ik denk dat larven onder olie ook wel vrolijk rondzwemmen. Het venijn zit hem pas in het moment waarop ze willen gaan vliegen😉 Ook voorkom je dat muggen er nieuwe eitjes in leggen want vliegen als een druppel olie dat gaat slecht. Voor de zeep gaat ook zoiets op, het doodt niet meteen. Maar landen op- of vertrekken van een wateroppervlak waar een paperclip ook niet op drijft (dat ken je vast, met een vloeitje) dat is een echt muggendrama.😉

Volgens mij op het moment dat ze willen ademhalen.

Ja, dat is ook mijn idee. Want een mug heeft volgens mij geen kieuwen. Maar ik zie nu nog iets van 10% levende larven. Dus ik denk dat het wel werkt, maar ik zou eigenlijk een contra test moeten hebben als vergelijking.

Maandag is mijn verlengslang binnen en ga ik het water verversen. En ik heb ondertussen meststoffen en eens kijken of er wat vooruitgang zit in de groei.

Terug
Bovenaan