• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De (elektrische) energie chaos van 2024

Er zijn wat nadelen aan een democratie
- lange termijnvisie is er niet (over max 4 jaar zit er iemand anders, misschien zelfs eerder) en als die er worden plannen vaak niet afgemaakt
- mensen zijn slecht geïnformeerd of stemmen uit de onderbuik/protest op een slechte optie
- populisten spelen hier op in

Maar ondanks dat is het het beste systeem tot nu toe.
Het beste systeem tot nu toe?
Ik weet het nog zo net niet @marzman , want ik heb het in mijn leven nog niet in de praktijk zien brengen.

Wat wij meemaken, dat is een slap aftreksel van een democratie, vol bedrog en schoonheidsfoutjes, en dat loopt nu ook op de klippen, tenzij de tekenen bedriegen.

"Het minst slechte systeem" zou dan een passender duiding zijn, maar dat is ook niet houdbaar. Is "een systeem" immers wel een volwaardig systeem als het niet levensvatbaar blijkt en zichzelf ten gronde richt? Of is het dan gewoon het zoveelste misbaksel, zeker nu andere staatsvormen levensvatbaarder lijken?

Ik vrees, dat "de mens" en een democratisch staatsbestel niet compatibel zijn...

De democratische gedachte is heel mooi, maar we zijn gewoonweg niet bij machte om het ten uitvoer te brengen...!🤣

Als we de VS moeten geloven dan wordt Europa in de toekomst een soort Pakistan. Ja die hebben ook kernspullen trouwens ;)
"Een soort Pakistan", optimist?!😉

Wat denk je dan van een Burkina Faso @marzman ?
Dat is immers bezig met voorbereidingen om zijn allereerste kerncentrale te bouwen, en ligt nagenoeg in onze "tijdzone"!😁

Terug
Bovenaan