Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Er staat wel ik het klein Lidl op meen ik...wow.
bij lidl moet je sowieso opletten, soms zijn hun xl verpakkingen duurder als je het omrekent dan de normale (regelmatig gezien met de zonnebloemolie) en ze maken het ook soms lastig prijzen te vergelijken door het ene in euro's per gram en het andere in euro's per liter te vermelden.
al is dit geen lidl merk denk ik?
@PBear , ongeveer dezelfde soort "tegoeden" die de demissionaire Duitse regering nu als (ik meen) €700.000.000.000 aan "Sondervermögen" heeft vrij gesjacherd om de oorlog in de Oekraïne te voeden, "Kriegstüchtig" te worden en hun wegennet geschikt te maken voor tanks."Tegoeden die de staatskas nog heeft...."?
Hoewel NLse staat met ca. 50 pct van het BBP nog niet zo zwaar in schulden zit als België, Frankrijk, Italië of Spanje; van tegoeden is per saldo toch geen sprake. Het zijn schulden!
Dat lijkt mij ook, en in de hogere bodem van Rillettekuipjes.... 1 liter sinaasappelsap €3,49. Dat was een paar jaren geleden nog de helft....En dan is er nog geen rekening gehouden met het feit dat met begrotingstekorten via overheidsuitgaven het BBP er heel wat rooskleuriger uit ziet dan het werkelijk is.
Overheidsuitgaven brengen hoegenaamd geen productiewinst voort.
De reële graadmeter voor (prijs)inflatie vind je terug in de prijs van grondstoffen, met name goud en zilver en de kosten van energie.
Hoe komt het CPB aan haar inflatie- en koopkrachtcijfers, vraag ik mij af...?Intussen zijn de goud- en zilverprijzen opnieuw aan het stijgen, na een 4-tal maanden met weinig beweging.
Ik verwacht dat goud voor het einde van 2025 gaat stijgen tot tenminste €.3.250 per ounce.
Niet dat goud duurder wordt, want voor dezelfde hoeveelheid goud, kan je nog steeds ongeveer dezelfde hoeveelheid producten kopen. Het de valuta die aan koopkracht verliest.
@marzman , dat klotsen en spetteren heeft een functie. Het wordt anders een onmogelijkheid om de micro-loempia's nog te raken... Ik heb de pincetten en de plantenspuit al tevoorschijn gehaald. En de dubbele-focus bril natuurlijk...Bij de Lidl is die ook veel wateriger dan vroeger, hij valt nog niet van je loempia af maar je kunt gewoon klotsen met die fles en dan zie je het deinzen in de fles, dat was vroeger niet.
@PBear , ongeveer dezelfde soort "tegoeden" die de demissionaire Duitse regering nu als (ik meen) €700.000.000.000 aan "Sondervermögen" heeft vrij gesjacherd om de oorlog in de Oekraïne te voeden, "Kriegstüchtig" te worden en hun wegennet geschikt te maken voor tanks.
Negatief vermogen inderdaad, dieper in de schulden dus, helemaal waar. Bij Duitsland en Nederland is er wat dat betreft "nog wat te halen", namelijk precies dat wat wij aan schuld nog missen om op een gelijk blut niveau uit te komen als een Frankrijk, Italië, België... Zo worden er binnen Europa ook de laatste gaten nog wel gevonden om met schulden te vullen, en zo dit piramidespel nog heel even vol te houden. Voordat de burger het echt niet meer pikt, dus. Tja, en hoe zit dat met ons pensioenvermogen, vraag ik mij toch af. Is er straks van alles weg?
Dat lijkt mij ook, en in de hogere bodem van Rillettekuipjes.... 1 liter sinaasappelsap €3,49. Dat was een paar jaren geleden nog de helft....
Hoe komt het CPB aan haar inflatie- en koopkrachtcijfers, vraag ik mij af...?
@JJ&A , met jouw verhaal en mijn Rillettes in gedachten, zie ik ons straks al winkelkarren vol dure verpakkingen afrekenen waarin nog slechts de lucht van luxe heerlijkheid zit. Niet langer biologisch dynamisch maar ... homeopatisch inkopen!
De Plus supermarkt heeft een twee toetjes van Dokter Oetker voor een €1,00 maar bij de kassa komt er dan als verrassing €03.00 er bij voor de verpakking, haha het word maar steeds gekker en gekker.
Pudding met slagcrème?!Ik gok dat je dacht, laat ik er gelijk 6 meenemen en de kleine lettertjes niet had gelezen?
Of zouden 5 * 2 = 10 stuks bedoelen (want de aanbieding is 2 voor 1 euro) Ze maken het wel steeds makkelijker. Waar is de tijd gebleven dat we gewoon zelf onze pudding maakte.
Bekijk bijlage 29477
Bekijk bijlage 29478
Ben je 5 keer goedkoper uit (oké, iets minder, want je moet nog melk kopen) en ook nog goed voor de conditie want je moet 1 minuut kloppen.
Ik gok dat je dacht, laat ik er gelijk 6 meenemen en de kleine lettertjes niet had gelezen?
Of zouden 5 * 2 = 10 stuks bedoelen (want de aanbieding is 2 voor 1 euro) Ze maken het wel steeds makkelijker. Waar is de tijd gebleven dat we gewoon zelf onze pudding maakte.
Bekijk bijlage 29477
Ben je 5 keer goedkoper uit (oké, iets minder, want je moet nog melk kopen) en ook nog goed voor de conditie want je moet 1 minuut kloppen.
En als je echt alles zelf wilt maken dan maak je je eigen custard. (zie Google voor het recept)