• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Preppertt

Senior Prepper
Mooi vind ik dat altijd, kijken naar wat een aandeel op de dag zelf doet. Wat heeft dat kleine plusje nu te betekenen als je aandeel binnen een jaar gehalveerd is, sta je nog steeds zwaar in de min.

Misschien een complottheorie, maar ik zie op internet mensen de DB kwestie en de oproep van de Duitse overheid om te "preppen" voor minimaal 10 dagen op dezelfde hoop gooien. Hoe kijken jullie nu tegen die oproep aan, nu dit allemaal gaande is? Zou het kunnen dat dit al lang bekend is en dat als Deutsche gaat er dus voor langere tijd (in Duitsland) geen geld meer uit elke willekeurige pinautomaat komt?
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
@Preppertt
Waarom dan toch die onrust? Nou, bijvoorbeeld omdat de bank in juli als een van de slechtste banken uit een Europese stresstest kwam. Omdat de Duitse bank acht jaar na de kredietcrisis nog altijd over een balans vol dubieuze activa beschikt. Omdat de resultaten blijven tegenvallen. Omdat de verhalen over de dubieuze handelspraktijken maar blijven komen. (via de Follow The Money)

Ik koppel het prepadvies van de overheid niet aan dit gebeuren. Het uitwerken van actuele prepadviezen stond al jaren op de agenda, daar werd al jaren aan gewerkt.
Je moet ook niet overal complotten in willen zien. Natuurlijk wel altijd doorgaan met preppen.
 

Ray

SHTF Expert
Het is toch bizar dat een bank als Deutsche Bank, die triljarden beheerd, al over z'n nek zou gaan van een boete van 14 miljard.
Als ze alle bonussen van de afgelopen drie jaar wanbeleid terughalen (Clawback genoemd) is dat 5 miljard en hoeven de aandeelhouders en belastingbetalers deze niet op te hoesten.
Zo'n "Clawback" lijkt mij een goed mechanisme voor topbestuurders.

Vanaf 35:40 (hoewel de andere onderwerpen EU, Rusland ook interessant zijn) http://www.npo.nl/buitenhof/02-10-2016/VPWON_1250245
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Het is toch bizar dat een bank als Deutsche Bank, die triljarden beheerd, al over z'n nek zou gaan van een boete van 14 miljard.
Ja, beheert...op papier dus, en dat is waar die stresstest voor is, om te bepalen of je draagkrachtig genoeg bent. Die stresstest in juli haalde de DB niet echt. De Deutsche Bank had na de laatste stresstest een kapitaalbuffer van nog maar 7,8%. Lage (hypotheek)rente zorgt ook voor steeds minder inkomsten.
 

Ray

SHTF Expert
Ja, beheert...op papier dus, en dat is waar die stresstest voor is, om te bepalen of je draagkrachtig genoeg bent. Die stresstest in juli haalde de DB niet echt. De Deutsche Bank had na de laatste stresstest een kapitaalbuffer van nog maar 7,8%. Lage (hypotheek)rente zorgt ook voor steeds minder inkomsten.

Niets geleerd van de crisis van 2008 dus. Business as usual. :confused:

Een kapitaalbuffer van 7,8%, zelfs van 1 triljard is dat al 78 miljard, maar ik ben ook niet goed genoeg daarmee bekend of die kapitaalbuffer daarop slaat. :lips:
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Nee, zo werkt het inderdaad niet. De stresstest gaat over de risico's, niet zozeer over het percentage over geld wat er daadwerkelijk is(waarde en geld zijn ook nog twee verschillende dingen).

Een bedrijf kan ook een stresstest doen op een financieel instrument, waarbij gekeken wordt wat er gebeurt onder bepaalde extreme omstandigheden (scenarioanalyse). Zo'n test kan antwoord geven op bijvoorbeeld de volgende vragen:
  • Wat gebeurt er als de markt met meer dan x% onderuit gaat?
  • Wat gebeurt er bij een rentestijging of -daling van meer dan x%?
  • Wat gebeurt er als de olieprijs 200% stijgt?
  • Wat gebeurt er bij een faillissement van een belangrijke afnemer, leverancier of tussenpartij?
  • Wat gebeurt er als de valuta Y x% stijgt of daalt?
  • Wat gebeurt er bij bepaalde macroeconomische stress scenario's?
 
D

Deleted member 101

Gast
Het blijft bij de ING (neef van Deutsche bank) maar door-rommelen, met name deze is een "leermoment"
http://allestoringen.nl/storing/ing

Irma Bonten ·
St. Willebrord
hebben vanmiddag al 3 kantoren gehad etten-leur,roosendaal en breda om contant geld (aankoop auto bij particulier) op te nemen maar niet mogelijk ivm landelijke storing ! etten-leur zegt we hebben geen geld meer en sturen ons door naar roosendaal daar hebben ze een tijdelijke storing zeggen ze en sturen ons door naar breda en daar krijgen we te horen dat er een landelijke storing is dat is echt van het kassie naar de muur sturen als laatste vragen we om het geld dan voor morgenochtend te reserveren maar dat is niet mogelijk om dat ze niet weten dat de storing dan is opgelost !!! het moet toch niet gekker worden je moet onderhand je geld weer in de bekende "ouwe sok" gaan bewaren.
Vind ik leuk · Beantwoorden · 3 uur
 

dubbel0

Diehard Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
deutsche bank verliest een klant(je)

[MOD]Niet werkende link verwijderd[MOD]

te weten, Qatar blijkbaar hebben ze dr geen vertrouwen meer in daar int oooosten
 

Ray

SHTF Expert
deutsche bank verliest een klant(je)

[MOD]Niet werkende link verwijderd[MOD]

te weten, Qatar blijkbaar hebben ze dr geen vertrouwen meer in daar int oooosten

Apart, 9 dagen geleden wilden ze nog hun belang vergroten van 10 procent naar 25 procent: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161007_02507216
Als de bank valt, zijn ze die 10 procent ook kwijt, dat zijn een hoop centjes, 1o procent van de aandelen van die bank.

We gaan het zien, morgen zelfs al, volgens superstation, spannend dagje voor velen.
 

dubbel0

Diehard Prepper
als ik bij de ing zat (ook gezien de recente storingen) zou ik me ietsje meer zorgen maken en het spaargeld van de kinders er af halen. nou zitten we dat niet dus dit word een go with the flow...
 

Preppertt

Senior Prepper
Laat ik nu net bij ING zitten met al mijn rekeningen.. Ik hadden al gezien dat die vrij verweven zijn met de Deutsche, dus ik weet niet zo goed wat nu mijn plan wordt. Hoe snel zal bijvoorbeeld de ING aangetast worden als Deutsche gaat, is dat een dag, een week, een maand? Doe ik er verstandig aan om sowieso maar mijn geld weg te halen daar, maar haal ik het dan compleet van de bank, zet ik het over naar een andere bank? Vragen, vragen, vragen.
 

Ray

SHTF Expert
Laat ik nu net bij ING zitten met al mijn rekeningen.. Ik hadden al gezien dat die vrij verweven zijn met de Deutsche, dus ik weet niet zo goed wat nu mijn plan wordt. Hoe snel zal bijvoorbeeld de ING aangetast worden als Deutsche gaat, is dat een dag, een week, een maand? Doe ik er verstandig aan om sowieso maar mijn geld weg te halen daar, maar haal ik het dan compleet van de bank, zet ik het over naar een andere bank? Vragen, vragen, vragen.

Hangt er vanaf. Heb je meer dan een ton? Anders geldt alsnog de bankdepositogarantie van de DNB: http://www.geld.nl/sparen/service/bankgarantie-spaargeld
 

Ray

SHTF Expert
Heb je spaarrekeningen bij meerdere spaarbanken lopen? Houd er dan rekening mee dat het depositogarantiestelsel per bankvergunning geldt, en niet per bank. Sommige banken hebben namelijk een gedeelde bankvergunning.Spaar je in totaal meer dan 100.000 euro, dan kun je beter kiezen voor banken met verschillende bankvergunningen.
http://kennisbank.sparen.nl/welke-banken-vallen-onder-het-depositogarantiestelsel

En niet te vergeten, per rekeninghouder. Meerdere rekeningen bij één bank tellen dus maar eenmaal.
 

Ray

SHTF Expert
Laatst bewerkt door een moderator:
deutsche bank verliest een klant(je)

[MOD]Niet werkende link verwijderd[MOD]

te weten, Qatar blijkbaar hebben ze dr geen vertrouwen meer in daar int oooosten

Apart, 9 dagen geleden wilden ze nog hun belang vergroten van 10 procent naar 25 procent: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161007_02507216
Als de bank valt, zijn ze die 10 procent ook kwijt, dat zijn een hoop centjes, 1o procent van de aandelen van die bank.

We gaan het zien, morgen zelfs al, volgens superstation, spannend dagje voor velen.

Ipv het terugtrekken van Qatar, steeg dinsdag de koers van DB.

Paar dagen later weer een bericht dat Qatar juist extra investeert in de bank: [MOD]Niet werkende link verwijderd[MOD]

Nu vertrouw ik ZeroHedge ongeveer net zo als SuperStation95

Dit soort sites hoeven aan niemand verantwoording af te leggen voor hun eventueel onjuiste berichtgeving. Des te meer hits, des te meer inkomsten voor deze sites en dat bereik je nu eenmaal met zo sappig mogelijke berichten, die veel gedeeld worden op het internet. Een soort ramptoerisme, dat menselijke trekje benutten ze goed.
 

Ray

SHTF Expert
@Ray inderdaad zag ik de koers dinsdag ook licht stijgen, was voor mij een seintje dat het bogus was.

Lastig he, die 100.000 verschillende 'bronnen'. Ik wordt er af en toe gek van. Lees je wat en ga je het googlen, kom je zowel 30 keer een bevestiging tegen als 30 keer een ontkenning. Dat was in de tijd van 10 kranten en twee TV zenders toch een stuk eenvoudiger. :lol:

Ooit voor een vriend die in chemtrails geloofde alles gegoogled wat erover te vinden was, in totaal 1500 verschillende sites/links. Je raadt het al, 750 die beargumenteerden dat het onzin was en 750 die het beaamden.

Nu ja, terug naar DB, ik lees behoorlijk wat 'analysten' die denken dat ze deze bank niet failliet zullen laten gaan. Beetje zoals bij de bankencrisis in Nederland destijds, kostte wat het kost moesten ze gered worden.
 
Bovenaan